Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi haluaa yhteisen joulun nyt kun meillä on vauva

Vierailija
07.11.2021 |

Aiemmin ei olla kelvattu vieraaksi pyhinä, on kuitenkin kutsunut muita miehen sisaruksia. Yhtenä jouluna kutsuin meille aatoksi mutta anoppi tuhahti vain eikä asiaan palattu. Nyt minua ei enää kiinnosta, meillä on oma perhe. Anoppi on nyt alkanut haaveilemaan joulusta lapsemme kanssa, miten kieltäydyn kohteliaasti mutta selkeästi?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tätä ikuista valtapeliä, mitä miniät harrastaa. MINÄ ja minun oma pikku perhe.

Samaan törmää miniänsä kanssa, kun omat lapset lentää pesästä aikanaan. Mutta kun ei voi joustaa.

Vierailija
22/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä anoppi suuttui kun mun suvussa vietetään suku joulua ja menen vauvan kanssa sinne jouluksi. Mutta kuka välitäää minä synnytin lapsen ei anoppini

Ihan oikein. Kiva että menet tapaamaan perhettäsi. Toki mies olisi voinut viedä vauvaa tapaamaan muös omaa sukuaan mutta ymmärrän jos niin pieni vielä että ei onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä anoppi suuttui kun mun suvussa vietetään suku joulua ja menen vauvan kanssa sinne jouluksi. Mutta kuka välitäää minä synnytin lapsen ei anoppini

Sinä synnytit sen eli se ei ole anopille sukua.

Perus.

Isänä siis joku muu kuin anopin poika?

Vierailija
24/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tarvitse sanoa mitään, vaan miehesi sanoo äidilleen, että vietätte joulun oman perheen kesken.

Ei, vaan vaimo voi vastata omasta puolestaan ja mies voi viettää joulunsa missä haluaa.

Miksi mies haluaisi viettää joulun pois oman lapsensa luota? Muuttakoon suoraan siitä sitten äidilleen.

Vierailija
25/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tätä ikuista valtapeliä, mitä miniät harrastaa. MINÄ ja minun oma pikku perhe.

Samaan törmää miniänsä kanssa, kun omat lapset lentää pesästä aikanaan. Mutta kun ei voi joustaa.

Mihin sinä miniää kaipaat? Eikö riitä että poikasi vierailee lasten kanssa joulupyhinä?

Vierailija
26/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä synnytit sen eli se ei ole anopille sukua.

Perus.

Isänä siis joku muu kuin anopin poika?

No ilmeisesti kun pitää synnyttäminen mainita jotenkin erottavaksi tekijäksi.

Vierailija
27/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs sinä nuorena äitinä vietit joulut? Kuka päätti?

Vierailija
28/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tarvitse sanoa mitään, vaan miehesi sanoo äidilleen, että vietätte joulun oman perheen kesken.

Ei, vaan vaimo voi vastata omasta puolestaan ja mies voi viettää joulunsa missä haluaa.

Miksi mies haluaisi viettää joulun pois oman lapsensa luota? Muuttakoon suoraan siitä sitten äidilleen.

Tunnin-kahden tai jopa yön yli vierailu on koko joulu? Oman lapsensa luona saa olla seuraavat 18 vuotta halutessaan joka päivä. Itsekästä vaatia vaimolta, ettei mies saa käydä tervehtimässä omia sukulaisiaan edes jouluna.

Vierailija
29/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja lapselle pitää hankkia oma asunto mahdollisimman pian, ettei ole vain äitinsä asuste ja joudu häntä seuraamaan joka paikkaan vaikkei mahdollisesti halunnut syntyäkään.

Jokainen kaipaa ikiomaa kotia.

Vierailija
30/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä miniää kaipaat? Eikö riitä että poikasi vierailee lasten kanssa joulupyhinä?

Ei mulla oo miniää. Olen vain elämäni aikana oppinut, että näin se menee joidenkin miniöiden kanssa. Apstä pikkuhiljaa kehkeytymässä tällainen.

Vierailija
31/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi vedota pandemiaan. Vauvaa ei haluta kuskailla sinne tänne viruspesien luo. 

Vierailija
32/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnin-kahden tai jopa yön yli vierailu on koko joulu? Oman lapsensa luona saa olla seuraavat 18 vuotta halutessaan joka päivä. Itsekästä vaatia vaimolta, ettei mies saa käydä tervehtimässä omia sukulaisiaan edes jouluna.

Mies voi käydä tervehtimässä sukulaisiaan vaikka viikko ennen joulua. Mies on isä, hänen pitää laittaa oma perheensä nyt etusijalle.

Vierailija
33/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin saa? Onko se toinen ihminen vain joku asuste ilman omaa tahtoa ja itsenäistymistarvetta?

Vierailija
34/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja lapselle pitää hankkia oma asunto mahdollisimman pian, ettei ole vain äitinsä asuste ja joudu häntä seuraamaan joka paikkaan vaikkei mahdollisesti halunnut syntyäkään.

Älä viitsi. Vaikutat typerälle.

Vierailija
35/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osanottoni, muistan hyvin oman samankaltaisen tilanteen. Tosin meitä vaadittiin molempien perheiden luokse, vaikka sekä minun että mieheni lapsuudessa oli vietetty ydinperheen jouluja, mutta ensimmäinen lapsenlapsi sekoitti molempien mummojen päät. Mutta muista ap, että teillä itsellänne on oikeus päättää perheenne joulunvietosta, ja kiitos-mutta-ei-kiitos on ihan riittävän kohtelias kieltäytyminen.

Noin oli sekä miehen että minun lapsuudenperheissä. Aikuistuttuamme meidänkin piti mennä vanhempien luokse jouluaattona ja vielä sittenkin, kun lapset syntyivät. Nyt meidän vanhempien luokse pitäisi mennä meidän lisäksi myös aikuiset lapsemme, mutta eihän se onnistu, kun heilläkin alkaa olla puolisot. Tuon kun olisi älynnyt nuorena, että lasten synnyttyä kannattaa juhlapyhät viettää oman perheen kesken.

No eikö ne isovanhemmat ala olla jo kohtalaisen vanhoja, jos lastenlapsetkin ovat jo parinmuodostusvaiheessa?

Vierailija
36/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän anoppi on harrastanut erottelua ja unohtanut tasapuolisuuden.

Pitäisikö miniän varata anoppilan jouluun vuoronumero?

*Huoh* 

Itse olisin niin suora kuin vain voi olla. Sanoisin ihan suorilla, että meitä ei ole kutsuttu aikaisemmin, sinä et tullut meidän kutsusta. Niin kiitos ja pidä tunkkis. Tai asiastahan voi aloittaa ihan normaalin keskustelun. Turha jättää tällaista asiaa kalvamaan.

Vierailija
37/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osanottoni, muistan hyvin oman samankaltaisen tilanteen. Tosin meitä vaadittiin molempien perheiden luokse, vaikka sekä minun että mieheni lapsuudessa oli vietetty ydinperheen jouluja, mutta ensimmäinen lapsenlapsi sekoitti molempien mummojen päät. Mutta muista ap, että teillä itsellänne on oikeus päättää perheenne joulunvietosta, ja kiitos-mutta-ei-kiitos on ihan riittävän kohtelias kieltäytyminen.

Noin oli sekä miehen että minun lapsuudenperheissä. Aikuistuttuamme meidänkin piti mennä vanhempien luokse jouluaattona ja vielä sittenkin, kun lapset syntyivät. Nyt meidän vanhempien luokse pitäisi mennä meidän lisäksi myös aikuiset lapsemme, mutta eihän se onnistu, kun heilläkin alkaa olla puolisot. Tuon kun olisi älynnyt nuorena, että lasten synnyttyä kannattaa juhlapyhät viettää oman perheen kesken.

No eikö ne isovanhemmat ala olla jo kohtalaisen vanhoja, jos lastenlapsetkin ovat jo parinmuodostusvaiheessa?

Joo, jokainen on lähempänä yhdeksääkymppiä mitä kahdeksaakymppiä.

Vierailija
38/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi. Vaikutat typerälle.

Sinä vaikutat isolle. Johtuuko se Thaimaaseen vai Puuhamaaseen menemisestä.

Vierailija
39/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö miten sanot? Paras tapa on sanoa totuus ja asia niin kuin se on. Sano vaikka, että kiitos kutsusta, mutta vietämme joulun kotona.

Käyttekö koskaan lapsen isoäidin luona, jos käytte, niin ehdota jotain joulun välipäivää kahvitteluun. Jos olette täysin sulkeneet hänet lapsen ja omasta elämästänne, voit toki kertoa sen samalla, eipä tule kutsuja tai ei tarvitse jokaista kutsua perustella enää.

Vierailija
40/65 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika mitä anoppeja sitä on. Oma ei ole täydellinen (kukapa toisaalta olisi) mutta alkaa vaikuttaa vähemmän ärsyttävältä kun lukee näitä.

Ja joo, teette mitä itse haluatte, ja ilmoitatte miten itse haluatte.

Suurin syy kaikessa anoppi,mutsi, iska,äippä, mummi jutuissa ,panetelussa ja ristiridoissa.Ei KYYETÄ Suoraan puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä kasvotusten ja Heti!Joten turha valitaa täällä,opetele puhumaan asioista kasvotusten puolisollesi ja anopillesi.Äläkä tällä puukota selkään,Tuskin anoppisi on tietoinen ajatuksesi luulosi ,kun et osaa komunnioida hänen kanssaan,vaan syylistät selän takana häntä!.Sama koskee et puhu puolisollesi asiasta suoraan. Miksi et ?Vikaa on isosti sinussa kuin litossannekin josette kykene keskenänne puhua oikeista asioista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän