15.v otti salaa naamaansa lävistyksiä, stana!
Neiti vaati pitkin syksyä saada naamaansa lävistyksiä, mutta isänsä kanssa kiellettiin tiukasti ja sanottiin, että tehköön täysikäisenä mitä lystää, mutta nyt korvien rei´itykset saa riittää. Tästä huolimatta tuli eilen alkuillasta kotiin naamassa neljä lävistystä. Kaverin kanssa olivat tehneet parsinneuloilla pari lävistystä alahuuleen, yhden kulmaan ja nenässä roikku yks rinkula. Kaverilla kuulema samanlaiset rei`itykset. En tiedä onko noita paljon putsailtukkaan, näyttivät aamusella olevan melko punottavat. Buranaa otti kaakaon kanssa pahinpiin särkyihin ennen kouluun lähtöä... Ei tietoa mitä tässä nyt tekis. Karmeet jäljethän tuolla tyttö-rukalla on joka tapauksessa naamassa loppu iän. Mutta jos tulehtuuvat pahemmin? Pitäiskö käyttää näyttämässä päivystyksessä? Vai saisko tuolle neitille puhuttuä järkiä, jotta antais reikien kasvaa umpeen... En tiiä...
Kommentit (31)
Mieheni oli tehnyt joskus samanikäisenä samanlaisen tempun. Hänellä näkyy vieläkin jäljet lävistyksistä, mutta ei niiä kaukaa katsottuna huomaa. Selkeimmät jäljet jääneet kulmakorusta ja huulukoruista.
Jos oma lapseni joskus kotitekoisesti tunkis rumia reikiä naamansa täyteen, sais ne ihan itse hoitaakkin. Kantapään kautta sitä oppii.
Siis huuli ja kulmakarvaläväreistä jää aina näkyvä jälki .Nenäläväristä ei. Jos on juuri laittanut niin nyt heti poistamalla voitte vielä minimoida vahingot.
Tee vaihtokauppaa: Anna lupa korvalävistyksiin, nenälävistykseen ja pieneen tatuointiin jos poistaa nup muut heti. Vuoden päästä huulessa ja kulmakarvassa on näkyvä reikä º joka ei poistu koskaan..
Oma teini halusi kanssa lävistyksiä sinne sun tänne. En antanut lupaa kuin nenäkoruun ja korvanlehtiin tekeviin lävistyksiin ja yhteen pieneen tatuointiin. Tatuointia ei silti koskaan ottanut vaikka vihkui joka päivä asiasta.
nyt on 19 v ja todella onnellinen kun naamassa ei ole reikiä. Kiittää minua kun pysyin kovana.... kaverilla on ja kaveria harmittaa todella paljon. Kaverilla oli myös korvavenytys, jota nyt on menossa ompeluttamaan kiinni
ihan teini-ikään kuuluu. ei mene kauaa niin ottaa itse pois. nimimerkillä itsekin teini ollut. :D kaikilla kavereilla oli aikanaan naamat täynnä lävistyksiä, eipä ole kenellekään enää.
Mä otin ekan lävistyksen 15-vuotiaana, ja tällä hetkellä (olen 34-vuotias) mulla on 17 reikää tehtynä, kaikki pään alueella mutta suurin osa korvissa kuitenkin. Ja lisääkin varmaan otan. Töitäkin olen tehnyt 18-vuotiaasta asti useammassa paikassa, ja vain yhdessä piti kulmalävistys ottaa työpäivän ajaksi pois.
Tämä siis kommenttina niille, joiden mielestä a)teini ottaa ne kohta pois tai b)ei saa töitä niiden takia.
Jahas, siellä taas yksi tekopyhäpalstamamma itkee lävistyksiä, paitsi niitä korvakoruja (varmaan koruliikkeessä ammutut), jotka ovat ihan samanmoisia lävistyksiä, kuin nenärengas.
Ja mikä niissä muka on niin kamalaa? Oikein tehdystä lävistyksestä ei edes jää poistamisen jälkeen pahempaa jälkeä, kuin raavitusta finnistä.
No ei mulla ainakaan mitää isompia arpia jäänyt. Alahuulessa oli parhaimmillaan 5 lävistystä, molemmissa kulmissa ollut lävistyksiä ja nenässä. Kielessä ja ylähuulessa pidän vielä koruja.
n23
No eipä tuolle oikein mitään voi jos haluaa itseään rumentaa. Jos otatte ne pois niin kohta on kuus reikää lisää :(
Olis kannattanut viedä liikkeeseen tekeen lävärit.. Olisitte säästyneet paljolta.
No, voisi kapinoida pahemminkin. Ja tosiaan, olisi kannattanut liikkeessä ottaa, mutta tämä nyt on jo myöhäistä.
Tärkeintä olisi nyt hoitaa lävistykset hyvin, ettei niitä jälkiä jäisi. Googlatkaa lävistysliikkeiden sivuilta hoito-ohjeet, ja muistuta tyttöä lävistysten hoitamisesta. Jos tulehtuvat pahemmin, niin sitten lääkäriin.
Odota 5 vuotta, niin ottaa lävistyskorut pois. Eikä niistä välttämättä kovin pahoja jälkiä jää, kunhan hoidatte nyt kuntoon.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:26"]
Olis kannattanut viedä liikkeeseen tekeen lävärit.. Olisitte säästyneet paljolta.
[/quote]
Periaatteesta tuo homma kiellettiin. Niin kun tuossa tokasni, tehköön täysikäsenä mitä lystää, nyt tottelee meitä. Kyllä tämä on näitten kanssa...ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:30"]
No, voisi kapinoida pahemminkin. Ja tosiaan, olisi kannattanut liikkeessä ottaa, mutta tämä nyt on jo myöhäistä.
Tärkeintä olisi nyt hoitaa lävistykset hyvin, ettei niitä jälkiä jäisi. Googlatkaa lävistysliikkeiden sivuilta hoito-ohjeet, ja muistuta tyttöä lävistysten hoitamisesta. Jos tulehtuvat pahemmin, niin sitten lääkäriin.
Odota 5 vuotta, niin ottaa lävistyskorut pois. Eikä niistä välttämättä kovin pahoja jälkiä jää, kunhan hoidatte nyt kuntoon.
[/quote]
Tuota sopii toivoo. Nuama pilalla joka tapauksessa. Voi harmin harmi..ap
Kun lasta alistaa nuorena niin voi olla varma ettei vanhana kunnioita.
Pitäisi saada se nuoruus elää.
Yhteisiä päätöksiä kuitenkin tehtävä toista alistamatta ja vapaata tahtoa rikkomatta.
Ymmärtäjät ymmärtää.
T. vanha sielu
Tietyt työpaikat saa myös unohtaa jos tuota meinaa jatkaa. Eipä varmaan tuon ikäisenä kiinnosta...
Kannattaa tarkkailla sitä tulehtuuko ne, kun tuolla tavalla tehty niin aika todennäköistä että niin tapahtuu. Ja päivystykseen heti sitten jos niin käy, ei ole hirveen hyvä juttu jos kasvoissa lävistysreiät tulehtuu. Minkälaiset korut oli laittanut? Kirurginterästä vai jotain rihkamaa?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:32"]Kun lasta alistaa nuorena niin voi olla varma ettei vanhana kunnioita.
Pitäisi saada se nuoruus elää.
Yhteisiä päätöksiä kuitenkin tehtävä toista alistamatta ja vapaata tahtoa rikkomatta.
Ymmärtäjät ymmärtää.
T. vanha sielu
[/quote]
Aijjaa? Kyllä mulla ainakin oli tarkat rajat ja säännöt nuorena. Ja kapinoin ja sain arestia ym. Sillon vitutti mutta nyt kyllä kunnioitan äitiäni hyvin paljon. Rajat on rakkautta.
Tuskin jää isot jäljet. Kavereilla ollut huulissa joskus teininä (14v) ja nyt ei näy ainakaan mitään. Nenässä se läväri on niin pieni, että tuskin näkyy se reikä sitten. Kulmakoru on vähän haastavampi, itselleni otin 15v kesäsenä ja otin pois 17v, vieläkin jäljet siitä, onneksi kulmakarvat peittävät aika hyvin. Itsellä ei ole ainakaan umpeutunut vieläkään. En silti kadu :) mutta älä hätäile! Jos on oikeisiin paikkoihin tehty niin jälkiä ei kyllä näy!
T. 19v.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:33"]Tietyt työpaikat saa myös unohtaa jos tuota meinaa jatkaa. Eipä varmaan tuon ikäisenä kiinnosta...
[/quote]
Aina ne saa pois. Jäljet ei estä työpaikan saamista ja ne voi peittää. 10v. päästä ei ole niitäkään.
Pihdit käteen ja vedätte miehenne kanssa ne armotta irti!
Sen siitä saa kun ei usko! Kippeetä Se tekkee mutta rakkauden nimissä teette ja opetatte kestämään kipua.
Kiittää myöhemmin teitä, että annoitte opetuksen ettei kannata ihan pellen näköisenä tuolla ihmisten ilmoilla kävellä.