Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Lumi?

Vierailija
06.01.2015 |

Mitä mieltä olette nimestä Lumi? Tyttövauvalle pohdimme nimeä, ja tästä nimestä pitää lapsen isä sekä eräs läheiseni, jonka mielipidettä olen yleensä monessakin asiassa arvostanut.

Mielestäni nimi on kaunis, vaikken ollut sitä koskaan omalle lapselleni ajatellutkaan. Lyhyen ja helpon nimen kyllä lapselle haluan, nelikirjaiminen olisi oikein hyvä. Lumi-nimen taivutus vain vähän mietityttää, kai se taipuu "Lumin", "Lumille" jne.? Vai miten?

Mietin myös, onko se nykyinen tai tuleva liian suosittu nimi? Mitään muotivillitysnimeä en omalle lapselleni haluaisi, vaikka mistäs ne suosiot aina etukäteen osaa ennustaa.

Lumi sopii kyllä sukunimeemme ja lapsen toiseen ja kolmanteen nimeen, jotka on jo valittu.

Mielipiteitä, kiitos. :) Ja Lumi-nimiset, oletteko tykänneet nimestänne?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tulevat taivuttamaan nimen kuin sään. Lumi, Lumen, Lumelle  jne.

Sitä sitten joko korjaa tai ei.

Vierailija
2/14 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi! Olisin halunnut antaa esikoiselle nimeksi Lumi, mutta isänsä ei suostunut :( Ihana nimi! Etenkin talvella syntyneelle lapselle :)

Vierailija
4/14 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni nimi :) useimmat ihmiset taivuttavat itseasiassa automaattisesti lumin, lumille, lumilta.

Vierailija
5/14 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira on Lumi :)

Vierailija
6/14 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis mutta hiukan kulunut.

Vierailija
7/14 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä. Me ollaan myös mietitty tuota jos tuleva lapsi on tyttö. Myös Pihla, Vilja, Suvi ja Kaisla on mielessä...

Vierailija
8/14 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:25"]

Meidän koira on Lumi :)

[/quote]

:) Tuli mieleen, että minä olen jo antanut sen oman suosikkinimeni koirallemme, olisi pitänyt vain malttaa odottaa sitä lasta... Tosin koira on jo vanhus, joten aika kauan olisi pitänyt jaksaa odottaa ja joku lähipiiristä olisi voinut ehtiä napata nimen. ;) T. ap

Vierailija
9/14 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kulunut... Paljon useampia Emmoja, Annoja, Elloja, Anneja (Anni) ja muita on nykyään kuin Lumia. Itse tnnen tasan kolme.

Vierailija
10/14 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Lumi 4v :) Annoin vaikka yleistynyt siitä kun sitä olin 10v vatvonut, mutta kun se on niin kaunis.

Vierailija
11/14 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi on hyvä nimi enkä ole koskaan kuullut kenenkään yrittävän taivuttaa sitä Lumen jne.

Vierailija
12/14 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kaveri on Lumi ja minäkään en ole kuullut, että kukaan taivuttaisi Lumelle vaan sanotaan annatko Lumille, onko tää Lumin jne

Vierailija
13/14 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan päiväkodissa on samassa ryhmässä 2 Lumia. Toisessa pienten ryhmässä on yksi ja tunnen myös muualta 2 Lumia.....Ja kohta muuten kastetaan taas yksi Lumi......

Vierailija
14/14 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:18"]Mitä mieltä olette nimestä Lumi? Tyttövauvalle pohdimme nimeä, ja tästä nimestä pitää lapsen isä sekä eräs läheiseni, jonka mielipidettä olen yleensä monessakin asiassa arvostanut.

Mielestäni nimi on kaunis, vaikken ollut sitä koskaan omalle lapselleni ajatellutkaan. Lyhyen ja helpon nimen kyllä lapselle haluan, nelikirjaiminen olisi oikein hyvä. Lumi-nimen taivutus vain vähän mietityttää, kai se taipuu "Lumin", "Lumille" jne.? Vai miten?

Mietin myös, onko se nykyinen tai tuleva liian suosittu nimi? Mitään muotivillitysnimeä en omalle lapselleni haluaisi, vaikka mistäs ne suosiot aina etukäteen osaa ennustaa.

Lumi sopii kyllä sukunimeemme ja lapsen toiseen ja kolmanteen nimeen, jotka on jo valittu.

Mielipiteitä, kiitos. :) Ja Lumi-nimiset, oletteko tykänneet nimestänne?
[/quote]

Minä en tykkää. Se on asia, ei ihmisen nimi. Ja se on abstrakti kylmä käsite. Hrrrr.
ei kivoja viboja. Sellasen valkosen kivipalatsin kliininen tyttö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän