On ihmeelliseksi mennyt tämä lääkärin ajanvaraus!
Siis miksi lääkärille ei saa enää varattua aikoja? Nytkin sanottiin, että soita ensiviikolla, kun helmikuu on jo ihan täynnä. Miksei aikoja voi varata maaliskuulle jo nyt?
Sain vihdoin kerättyä rohkeuteni ja soitettua pikkupaikkakunnan terveyskeskusvastaanottoon nolon vaivani kanssa ja vastaukseksi saan, että soittele. Kyllä pistää vihaksi.
Kai sitä köyhän pitää alkaa säästämään, että pääsee yksityiselle vastaanotolle vaivojensa kanssa, kun ei sitä apua enää kunnallisesta terveydenhuollosta saa.
Kommentit (23)
No minä en saa mitään omantunnon tuskia siitä, että menetän työpäivän lääkärivaivan takia. Tai menetä ja menetä, meillä saa olla kolme omaa päivää poissa. Sen jälkeen vaaditaan sairaslomatodistus.
Kyllä oma fyysinen ja henkinen hyvinvointi on tärkeämpää, kuin työpaikka. Ja jos on yhtään järkevä pomo, niin hänkin tajuaa että minun hyvinvointini heijastaa myös firman hyvinvointia.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:49"]
No minä en saa mitään omantunnon tuskia siitä, että menetän työpäivän lääkärivaivan takia. Tai menetä ja menetä, meillä saa olla kolme omaa päivää poissa. Sen jälkeen vaaditaan sairaslomatodistus.
Kyllä oma fyysinen ja henkinen hyvinvointi on tärkeämpää, kuin työpaikka. Ja jos on yhtään järkevä pomo, niin hänkin tajuaa että minun hyvinvointini heijastaa myös firman hyvinvointia.
[/quote]
Monessa työpaikassa ei ole noin hienoa systeemia vaan yleensä ensimmäinen saikkupäivä on omasta pussista pois. Eli jonottelemalla ja odottelemalla MAHDOLLISTA hoitoa, menettää yhden päivän palkan jota minulla ei pienetuloisena yksinhuoltajana ole ainakaan varaa menettää
Kenellä työssä tai koulussa käyvällä ihmisellä on aikaa/varaa jonotella/odotella koko päivää saamatta hoitoa? Useana päivänä peräkkäin?
Tämä tilanne ajaa meidät ihmiset siihen, että emme edes enää hae hoitoa, koska sitä on lähes mahdotonta saada. Vaivoja ja kremppaa on, jotkin kehittyvät elämää uhkaaviksi sairauksiksi, toiset vievät työkyvyn. Eikö tämä ole pidemmällä juoksulla hieman kalliimpaa kuin se, että olisi resursseja hoitaa pienet vaivat ja ennaltaehkäistä isommat. Ap