Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänsärytön migreeni kokemuksia

Vierailija
07.11.2021 |

Miten se ilmenee itselläsi? Ennakko-oireet ja varsinaiset oireet? Hoito ja lääkitys? Laukaisevat tekijät? Oliko diagnoosi heti selvä, vai epäiltiinkö jotain muutakin?

Olen piakkoin menossa neurologille, kun epäillään tätä. Nimittäin kuukautiset saattaa laukaista kestoltaan yleensä parin tunnin kohtauksen: Ennakko-oireina valo-ja hajuherkkyys. Sitten tulee kaatava heikotus, voimakas pahoinvointi, joskus ripulikin. En voi olla pystyasennossa kuin hetken, muuten päähän tulee liian kova paine ja tuntuu, että taju lähtee. Silmissä sumenee tai mustuu ja nään tähtiä. Lepo ja nukkuminen auttaa, sen jälkeen olen taas pirteä kuin peipponen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomaan pääkivuttoman migreenin kauheana janona. Vaikka vettä joisi kuinka paljon niin jano ei lähde. Päässä on olo kuin vanne puristaisi päätä ilman kipua

Vierailija
2/6 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ennakko-oire on sahalaitakuvio näkökentässä. Sitten se muuttuu sokeaksi alueeksi, mikä kestää puolisen tuntia, eli sen ajan olen puolisokea. Päänsärkyä ei ole juuri yhtään.

Menee ohi melko nopeasti. En ole huomannut mitään laukaisevaa tekijää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällaisia oireita mutta olen aina että ne johtuvat suolistosairaudestani ja verenpaineesta.

Vierailija
4/6 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ennakko-oire on sahalaitakuvio näkökentässä. Sitten se muuttuu sokeaksi alueeksi, mikä kestää puolisen tuntia, eli sen ajan olen puolisokea. Päänsärkyä ei ole juuri yhtään.

Menee ohi melko nopeasti. En ole huomannut mitään laukaisevaa tekijää.

Sama näköhäiriöt. Kirkkaat valot, kirkas auringon valo, liian pitkä ruokailun väli, kuukautiset saattavat laukaista. Sen jälkeen raskas tunne päässä, jos myös vihlovaa kipua, kun sahalaidat katoaa. Päivien jälkiväsymystä myös.

Vierailija
5/6 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huomaan pääkivuttoman migreenin kauheana janona. Vaikka vettä joisi kuinka paljon niin jano ei lähde. Päässä on olo kuin vanne puristaisi päätä ilman kipua

Minulla tuota aiheuttaa syömättömyys. Jano lakkaa kun saa kunnolla syötyä ja vähän ajan päästä pääkin on terve.

Vierailija
6/6 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tällaisia oireita mutta olen aina että ne johtuvat suolistosairaudestani ja verenpaineesta.

Tuleeko ne sullakin kohtausluontoisesti? Onko sulla siihen jotakin lääkkeitä tai muita hoitokonsteja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan