sektiosta parantumisen kesto??
Synnytin hätäsektiolla 1v4kk sitten. Uskallanko nyt koittaa terveellisesti raskautta ja onnistuuko alatie synnytys? Onko arven kanssa ongelmia raskauden tai synnytyksen aikana?? Kertokaa kokemuksia
Kommentit (11)
Oonko tosiaan ainut joka on joutunut kokeen sektion?? ;) Taikka haaveillut tai saanut sen jälkeen lapsia??? Taikka pelännyt uutta raskautta ja synnytystä repeymän tai terveyden suhteen??? Ap
Hei, ei me voida täällä ennustaa sun sektioarpesi parantumista. Sitä sun pitää kysyä lääkäriltä.
Terveisin toinen hätäsektioon joutunut
No eiköhän se oo jo parantunut. Noin kauan aikaa sektiosta.
Mää raskauduin muuten 9kk päästä sektiosta. Raskaus meni hyvin ja alateitse syntyi.
No itse olen sektiolla lapsen saanut ja tyksin ohje oli, että vuosi olisi hyvä odottaa ennen uutta raskautta.
Voit turvallisesti raskautua:) Vuotta suositellaan väliin niin kohtu paranee kunnolla.Itsellä toinen raskaus oli kivulias arpien ja kiinnikkeiden takia, mutta siedettävä ja ehdottomasti kannttava.
Mistä johtui hätäsektio?
Vauvan kaulan ympärille meni napanuora ja vauvan vointi heikkeni. Mulla on viilto pystyssä kait sekin paranee yhtä nopeesti ku vaaka haava??? Pelottaa miten haava tosiaan kestää supistukset ja se paineen alatiesynnytyksessä? Ap
1 sektion jälkeen saa synnyttää vielä alateitse. Jos kaksi sektiota takana, suositellaan kolmannen kohdalla myös sektiota. Haavasi on parantunut, olkoon see vaaka- tai pystysuunnassa. Voit raskautua ja synnyttää alateitse normaalisti, ellei lääkäri ole maininnut ettei synnytys ole enää mahdollista alakautta.
t.sh
Ei kai se arpi synnytykseen vaikuta. Varmasn enemmän raskausaikana on riskinsä kun kohtu venyy. Mulla kiireellinen sektio pitkittäisviiltoja eikä mitään ongelmia.
Kertokaapa kokemuksia. Itselläni on aika pelokas olo uuden raskauden suhteen. Jouduin hätäsektioon niin yllättäen kesken synnytyksen. Haluan kuitenkin lapselle sisaren. Ap