Käyttääkö joku vielä tamponeja?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kukaan käyttäisi mitään muuta kuin kuukuppia. 20 eurolla saat suojan seuraavaksi 5 vuodeksi, et saastuta, et haise, suojia on aina tarpeeksi vaikka tyhjentäisit 15min välein ja olisit päiviä reissussa, plus paras asia: et tunne sitä etkä valumista.
Mulla on endometrioosi ja olen kuukautisten aikana joka paikasta niin kipeä, etten voi laittaa sisälleni yhtään mitään. Siksi.
Mullakin ja kuppi on ainut mikä toimii, koska sitä ei tungeta syvälle. Mutta joo, ymmärrän toki, että tuntuu vaikeammalta kuin side. Side ei mulla koskaan estänyt ohivuotoja, kiitos endon.
Vierailija kirjoitti:
Käytän 50/50 tampooneja ja siteitä. Kuukupin käyttö jotenkin pelottaa ja en sellaista ala missään kattilassa keittelemään vaikka muuten menkkaroskan vähentäminen olisi kiva juttu.
En minäkään kattilassa keittele. Minulla on oma pieni lasikulho jonka täytän vedellä, laitan kupin sinne ja laitan mikroon 5min ajaksi. Sielläpä steriloituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt koskaan. Tuntuis omituiselta ronklata sisälleen jotain vierasesineitä, ei oikein terveeltä kuulosta.
Siteillä olen pärjännyt ja niitä käytän kunnes menkat loppuu.49v
Penis.
Joo en käytä sitäkään menkkoihin, eikä penis ole vierasesine vaan luonnollinen asia. Sitäpaitsi sitä ei joudu mitenkään ronklaamaan sisälleen, yleenspeniksen haltija on työntänyt sen itse.
Tosin mun seksiajatkin on jo ohi, että en pane edes lihaa sisääni nykyään.
49v
Vierailija kirjoitti:
Käytän, mutta en enää Tampaxia. Ovat lähteneet mukaan tähän typerään woke-touhuun, joten laitan rahani muihin merkkeihin.
En ole kuullut, miten Tampaxin valmistaja on lähtenyt muotiin mukaan, mutta äskettäin jouduin itse keskusteluun, jossa useampikin transnainen (amerikkalaisia tietysti) kertoi kuljettavansa mukanaan tamponeita. Eivät itseään varten, vaan sitä varten, että voivat antaa niitä niille, joiden kuukautiset alkavat yllättäen. Näitä muita, siis biologisia naisia, he kutsuivat sisarikseen - kirjoitusasu "cis-ters". Keskustelussa mukana olleet kehuivat kovasti tällaista huomaavaisuutta ja vaivannäköä. Minä pidin suuni kiinni, enkä edelleenkään oikein tiedä, mitä koko kuviosta ajattelisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika loso saa olla et saa sen kupin auki. Taitaa toimia lähinnä laihoilla. Kenellä on sellainen holvi että niin iso kapistus aukeaa sisuksissa.
Se tunneli joustaa aika tavalla. Joko sinä et tunne elimistöäsi kunnolla tai sitten sinulla ei ole sitä elimistöä, mistä nyt on puhe.
Kuukuppi on ylivoimainen keksintö niille, joille se sopii, esimerkiksi minulle. Muut käyttävät muita välineitä, koska ne sopivat heille paremmin syystä tai toisesta. Tämä on asia, josta ei kannata vaivautua kinastelemaan.
Esim lihavalla rasva puristaa myös alapäätä tiukemmaksi ei siellä mikään aukea. Sais olla teräskuppi että pysys kuppimuodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän, mutta en enää Tampaxia. Ovat lähteneet mukaan tähän typerään woke-touhuun, joten laitan rahani muihin merkkeihin.
En ole kuullut, miten Tampaxin valmistaja on lähtenyt muotiin mukaan, mutta äskettäin jouduin itse keskusteluun, jossa useampikin transnainen (amerikkalaisia tietysti) kertoi kuljettavansa mukanaan tamponeita. Eivät itseään varten, vaan sitä varten, että voivat antaa niitä niille, joiden kuukautiset alkavat yllättäen. Näitä muita, siis biologisia naisia, he kutsuivat sisarikseen - kirjoitusasu "cis-ters". Keskustelussa mukana olleet kehuivat kovasti tällaista huomaavaisuutta ja vaivannäköä. Minä pidin suuni kiinni, enkä edelleenkään oikein tiedä, mitä koko kuviosta ajattelisin.
Miksi et ajattelisi että onpas huomaavaista? Olen pakannut tyttärilleni kuukautispakkaukset koulureppuun, jos he eivät itse sitä vielä tarvitse, voi olla että joku heidän koulukavereistaan voi tarvita. En koe transnaisten huomaavaisuutta yhtään huonompana kuin cisnaisten huomaavaisuuden. Miksi sinä?
Minä käytin. En enää, kun menkkoja ei tule. Syytä en tiedä, raskaanakaan en ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika loso saa olla et saa sen kupin auki. Taitaa toimia lähinnä laihoilla. Kenellä on sellainen holvi että niin iso kapistus aukeaa sisuksissa.
Se tunneli joustaa aika tavalla. Joko sinä et tunne elimistöäsi kunnolla tai sitten sinulla ei ole sitä elimistöä, mistä nyt on puhe.
Kuukuppi on ylivoimainen keksintö niille, joille se sopii, esimerkiksi minulle. Muut käyttävät muita välineitä, koska ne sopivat heille paremmin syystä tai toisesta. Tämä on asia, josta ei kannata vaivautua kinastelemaan.
Esim lihavalla rasva puristaa myös alapäätä tiukemmaksi ei siellä mikään aukea. Sais olla teräskuppi että pysys kuppimuodossa.
Oletko tullut ajatelleeksi että sepä juuri on silikonisen kuukupin idea? Se aukeaa sen verran kuin tarvitsee, ei se monellakaan aukea niin suureksi kuin se ulkona on, ja alipaine hoitaa loput. Miten se kuukautisveri siitä ohi vuotaisi? Tiedän monestakin seikasta että itselläni on huomattavan tiukat paikat ja silti kuukuppi toimii erinomaisesti. Tamponi taas sattuu ja tuntuu aina, kuukuppi ei tunnu ollenkaan. Ei se silti varmasti kaikille sovi. Itse leikkasin omastani koko antennin pois, koska se tuntui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK. sinä et tiedä anatomiasta kovinkaan paljon etkä ole pidellyt kuukuppia sormissasi. Onko tämä jokin teinipoikien keskustelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ajattelisi että onpas huomaavaista? Olen pakannut tyttärilleni kuukautispakkaukset koulureppuun, jos he eivät itse sitä vielä tarvitse, voi olla että joku heidän koulukavereistaan voi tarvita. En koe transnaisten huomaavaisuutta yhtään huonompana kuin cisnaisten huomaavaisuuden. Miksi sinä?
Ehkäpä sen vuoksi, että minulla on ollut kuukautiset säännöllisesti muistaakseni vuodesta 1978 lähtien (ja on edelleen), eikä yhtään kertaa ole kukaan pyytänyt minulta kuukautissuojaa. Ei ole edes käynyt mielessä kuljetella niitä mukana jotakuta muuta varten. Onko sellainen yleisesti tapana? En tiedä, koska en ole keneltäkään joutunut itsekään pyytämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä sen vuoksi, että minulla on ollut kuukautiset säännöllisesti muistaakseni vuodesta 1978 lähtien (ja on edelleen), eikä yhtään kertaa ole kukaan pyytänyt minulta kuukautissuojaa. Ei ole edes käynyt mielessä kuljetella niitä mukana jotakuta muuta varten. Onko sellainen yleisesti tapana? En tiedä, koska en ole keneltäkään joutunut itsekään pyytämään.
Tämä on nyt muodikasta. Kaikki kantavat mukanaan pientä pussukkaa viimeistään 10-vuotiaana. Siellä on siteitä ja tamponeita, huulirasvaa ja käsirasvaa. Osalla myös meikkejä.
Tyo transnaisten kuukautissuojien mukanaan kantaminen ei ole toisten ajattelua vaan se antaa heille tunteen porukkaan kuulumisesta, pussukka kaivetaan vessassa esiin ja se on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin. En enää, kun menkkoja ei tule. Syytä en tiedä, raskaanakaan en ole.
Onko tuota tutkittu mitenkään?
Käytän, kätevää kun voi heittää suoraan roskiin ja laittaa uuden. Kuppi pitäisi tyhjentää ja huuhtoa ja voi olla pöntöltä matkaa lavuaarille. Ei myöskään se verellä lotraaminen kiinnosta. Toimii ehkä niille joilla on niukka vuoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt muodikasta. Kaikki kantavat mukanaan pientä pussukkaa viimeistään 10-vuotiaana. Siellä on siteitä ja tamponeita, huulirasvaa ja käsirasvaa. Osalla myös meikkejä.
Tyo transnaisten kuukautissuojien mukanaan kantaminen ei ole toisten ajattelua vaan se antaa heille tunteen porukkaan kuulumisesta, pussukka kaivetaan vessassa esiin ja se on ihan ok.
Muodikasta? Ainahan on laukussa ollut mukana meikkipussi tai sivutaskussa tarpeelliset pikkutavarat, ei minkään muodin vaan käytännön vuoksi. Miehetkin osaavat kanniskella mukanaan huulirasvaa, Buranaa ja muuta itselleen tarpeellista.
Miksi kenenkään tarvitsisi kanniskella kuukautissuojia mukanaan muita varten, jos kaikilla itsellään jo on?
Pahoittelen jo etukäteen sitä, että pahoitat mielesi tästä mielipiteestä: periaatteessa ymmärrän transseksuaalien toiveet ja tavoitteet, mutta kuukautissuojen kanniskelemisessa mukana porukkaan kuulumisen tunteen vuoksi kulkee normaalin ja kesäteatterifarssin raja.
P.S. Mihin kymmenvuotias tarvitsee käsivoidetta?
Kukaan ei käytä tamponia, sidettä , kuukuppia eikä mitään muutakaan. Nykyisin on luomu muotia, joten antaa valua housuun vaan. Etkö tiennyt?
Ei tulisi mieleenkään käyttää enää tamponeja, kun on kuukupin löytänyt.
SEN kanssa voi tehdä mitä vaan, kun ei roiku naruakaan ulkona :D
Ja luonto ja lompakko kiittää (Y)
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään käyttää enää tamponeja, kun on kuukupin löytänyt.
SEN kanssa voi tehdä mitä vaan, kun ei roiku naruakaan ulkona :D
Ja luonto ja lompakko kiittää (Y)
Miksi sen narun pitää roikkua ulkopuolella? Sinne sisällehän sen saa vaivatta piiloon ja yhtä vaivattomasti takaisin ulos.
Nyt olen käyttänyt kuukuppia muutaman vuoden, enkä siitä luovu. Sen poistaminen on joskus aika haastavaa, mutta ei se ole vielä sisään jäänyt.
Mulla on endometrioosi ja olen kuukautisten aikana joka paikasta niin kipeä, etten voi laittaa sisälleni yhtään mitään. Siksi.