Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Farmaseutit/proviisorit! Lääkäri kyselee.

Vierailija
20.01.2015 |

Morjens,

Kyselen että mikä ihme teillä siellä apteekissa on ongelma pregabaliinin (Lyrica) suhteen?

Lääkkeellä on toki väärinkäyttöpotentiaalia, mutta ärsyttää, että sain kaikista viime viikon aikana määrätyistä paperisista lääkemääräyksistä Lyricaan varmistussoiton apteekista. Silti bentsodiatsepiinien ja muiden PKV-lääkkeiden kohdalla ei varmistussoittoja tule.

Huomattavaa on myös, että jos Lyricaa määrään ahdistukseen, soittoja tulee moninkertaisesti kuin jos indikaatio on yksinkertaisesti "hermosärky." Mistä muropaketista te ne farmaseutin pätevyytenne hankitte?

Terveisin Jani, joo, mammapalstalla :D

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

60, auttaisko yksityiselle meno? En tiedä... Yritä vaatia vielä painokkaammin?

Minä pidin pääni ja sain vähän vänkäämällä (venäläisen mies)lääkärin myöntämään astmapiipun vaikka astmadiagnoosia ei ole, mutta oireet oli hirveät ja tiesin kokemuksesta että se auttaa.

Ei ollenkaan saman mittaluokan/vahvuuden lääke, mutta kuitenkin. Kyllä sitä _tietyllä tapaa_ on kuitenkin oman terveytensä ja vaivojensa asiantuntija!

Vierailija
62/66 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 60, otan osaa :( Tilapäistä unettomuutta olen kokenut stressin tai kääntyneen unirytmin takia. Kyllä ahdistaa ja itkettääkin, kun ei uni millään tule (tunteja) juuri silloin kun sitä eniten tarvitsisi, esim. Seuraavana päivänä alkaa harjottelu ja pitäis olla skarppina ja antaa hyvä vaikutelma ym... Voin vain kuvitella millasta helvettiä on, kun tuo on jatkuvaa! :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi unettomuudessa ei näy olevan. On joko riippuvainen narkki tai sitten joku, jolle toimii (tai pitää toimia ja jos ei toimi niin sitten on narkki) siihen masennuslääke, Lyrica TAI melatoniini tai joku unilääke lyhytaikaisesti käytettynä ja poks, ongelma on pysyvästi poissa. Jos näin ei ole, olet narkki ja saat pärjätä yksin. 

Muuten, ovoisiko lääkärisetä auttaa? Olen 29 vuotias ja kärsinyt jo 33 vuotta armottomista yöseisokeista? Mitä sille voi tehdä? Onko se oikeasti voinut alkaa jo tuolloin?

Vierailija
64/66 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 00:28"]Outoa. Reseptinväärentäjä? Minä? Kyllä minä olen ihan oikea lääkäri ja voin kirjoittaa määräämäni reseptin vaikka pitsalaatikon pohjaan. Poisluettuna tietyt "tuitui-lääkkeet", eli huumeeksi luettavat lääkkeet jotka kirjoitetaan paperille, jotka on painettu Suomen pankissa. Ja mikä niiden ero on? Arvaas kerronko?

Jani
[/quote]

Huumeeksi luokiteltavat esim concertaa on määrätty e-reseptinä ainakin 2,5- vuotta

Vierailija
65/66 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 00:21"]Lyrica on hyvä lääke niille keille se sopii. Mikään tappajalääke se ei todellakaan ole. Dokumentissa esitetyn tädin poika kuoli yliannostukseen, eli useita,ellei jopa kymmeniä grammoja liikaa söi hän.

AP Jani
[/quote]

Kymmeniä? Tiedätkö mitään tästä lääkkeestä? Niitä saa annoksina 25-300mg ja yleensä otetaan aamuin illoin. Että ei kymmeniä grammoja liikaa tapa jos 600mg päiväannos on jollekin normaali, jollekin taas 50mg. Pitää vetää tuhatta milligrammaa liikaa, että kuolee. Ei kymmeniä. Valelääkäri uliuliuuu!

Vierailija
66/66 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa muuhun, grammalla ja milligrammalla on tuhatkertainen ero...