Mulla jää sossukelan jälkeen 4 e päivässä ruokaan eikä ruoka-apuja ole täällä!
Kommentit (72)
Voimat loppu kirjoitti:
Minulla ja vaimolla jää vuositasolla työmarkkina tuen jälkeen pakollisista menoista n.-7000€ mitään asumistukea tai muuta ei tipu.
Meillä on ok talo joka nielee rahaa, mieli teksi muydä pois, mutta talo on aika huonossa kunnossa, kun rahaa ei ole kunnostaa.
Vit...aa tämä kierre, jotenkin ei oo voimia tehdä mitään...
En tiedä, mikä avuksi tai neuvoksi?
Talo myyntiin ja itse vuokralle asumaan. Talon arvo on se, mitä joku suostuu siitä maksamaan.
valamanmunkki IivanaJulma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosun ja kelan tukien jälkeen,vuokran sähkön maksetuasi,sv-läkeet. Perusosasi on noin 500e.KK. Sillä pitää 1 ihmisen pärjätä .Ravinto,puhtaus, vaatetus, matkat, puhelin netti kulut.Jotain vikaa isosti jos et pärjää?Lopeta ,kaljan kittaus tupakointi. Et tarvitse maskulisia TV kanavia ymm.Ei autoa. Senkun menet ruokakassi jonoon monen muun lailla.Koti ovellesi sitä ei tuoda.Katso itseäsi peiliin.vika on sinussa!Minimi toimentuella jokainen pärjää.Kun karsii menonsa ja mietii ,mihin rahansa käytää.
kuten sanoin urpo, täällä ei ole ruokajonoja!
osamaksuihin menee perusosasta 350 e ja 35 menee kuntosalikorttiin, 120 e jää käteen kuussa
Telkkarin yms. Saa edulliseen hintaan torista. Kuntosalikorttia et tartte. Sun tarttee ottaa nyt se taikinakulho käteen ja alkaa miettiä. Myyt ne osamaksu tavarat pois siihen summaan mitä olet olet velkaa sekä alat selaan Toria.
urpot, uimahalli ja sali on mun ainoa päivittäinen harrastus, ei ystäviä ei mitään, kotonako pitäs istua eikä edes saa kunnon saunaa? 35 e kuussa siihen ei ole paljon, syön vaikka ruoho, onneksi hävikkituokaa saa 3 e päivässä paketin ja yleensä sullonkin siihen vain lihaa täyteen sillä ja riisillä elää 2 päivääkin jos on tiukkana pakattu vain lihaa siihen
No sitten kärvistelet siihen asti, että saat osamaksut maksettua. Sitten sinulla riittää rahaa vaikka mihin. 350 euroa kuukaudessa on tolkuttoman iso summa.
Ilmaiset ruokakassit Korso kirjoitti:
Vapaaseurakunnan ja hellareiden jäsenet syö eniten avutusruokia itse ne elää niillä. Korson helluntaiseurakunta jakaa ruoka kasseja . Oli YLE areenassa dokumentti . Ne vie ne Viroon jos et käy hakemassa.
viimeksi asuin Keravalla mutta muutin isoon taloon landelle isän luo. keravalla oli hyvät safkat hellarissa , riitti kaikille 2 kertaa viikossa, ei tarvinnut ostaa kaupasta koskaan muuta kuin gepard.....siis lohta. samalla korsossa kävin josksu sielläkin hyvät safkat hellarissa. miksei täällä pohjoisessa hellarit jaa ruokaa eikä kukaan muukaaan?!?!?
Vierailija kirjoitti:
Voimat loppu kirjoitti:
Minulla ja vaimolla jää vuositasolla työmarkkina tuen jälkeen pakollisista menoista n.-7000€ mitään asumistukea tai muuta ei tipu.
Meillä on ok talo joka nielee rahaa, mieli teksi muydä pois, mutta talo on aika huonossa kunnossa, kun rahaa ei ole kunnostaa.
Talo myyntiin ja itse vuokralle asumaan. Talon arvo on se, mitä joku suostuu siitä maksamaan.
Milläs ne kahden asunnon kulut maksetaan jos myyntiaika venyy vuosien mittaiseksi? Asumistukea saa vain toiseen, jos siihenkään. Talon arvoko on siis se mitä tänään joku kännipäissään sattuu vitsillä tarjoamaan eli vaikka 10€? No ei todellakaan ole, kyllä kiinteistönvälittäjä sen parhaiten osaa hinnoitella.
kun saan perinnön mulle jää asunnosta ja muusta about 50 000 e, sillä elän sitten Aasiassa loppuelämän ja nostan sinnekin 500 e kk työkkäriä!
Vierailija kirjoitti:
Kykaan ei omista osamaksulla hankittua tavaraa, ennenkuin koko kauppahinta on maksettu.
Siihen asti se on myyjän omaisuutta.
Ja toisen omaisuuden myyminen on rikos.
Anteeksi vain maksamatta jättäminen on lievämuotoinen petos. Tässä tapauksessa se ei ole, kun myy omaisuuden ja tilittää rahat myyjälle.
Kannattaa harkita kirkon ruoka-apua, sieltä voisit löytää myös ystäviä. Pulloja voi myös kerätä, siinä on tekemistä päivällä jos ei töitä kerran ole. Voit myös samoilla metsässä, saada henkistä ravintoa.
urpot, uimahalli ja sali on mun ainoa päivittäinen harrastus, ei ystäviä ei mitään, kotonako pitäs istua eikä edes saa kunnon saunaa? 35 e kuussa siihen ei ole paljon, syön vaikka ruoho, onneksi hävikkituokaa saa 3 e päivässä paketin ja yleensä sullonkin siihen vain lihaa täyteen sillä ja riisillä elää 2 päivääkin jos on tiukkana pakattu vain lihaa siihen
Itse olet urpo, tämä keskituloinen ainakin käy mielummin halvemmalla salilla, 35,- on ihan ryöstöhinta jos rahat on tiukilla. Uimahalliin ei tulis mieleenkään mennä, kun ihmiset ei nykyään viitsi peseytyä ennen altaaseen menoa, yäk. Suihkuun pääset siellä kuntosalillasikin, jos on pakko yhteispeseytymistiloja päästä käyttämään. 28 euroa viikossa riittää mainiosti ruokaan yhdelle viikoksi. Ei tarvi edes mitään punalapputuotteita hankkia, vaan harkita mitä ostaa. Harkintasi tosin on tai nyt pettää jo siinäkin että on tuollaisia osamaksueriä maksettavana.
Vierailija kirjoitti:
Voimat loppu kirjoitti:
Joo, pelottaa vaan myydä, kun joku voi löytää jotain ja vetää oikeuteen, mistä näistä vahoista taloista tietää. Noita juttuja lukenut iltapäivä lehdistä, niin on "raita housuissa"
Sinänsä ohjeesi on hyvä, mutta jostain tarvitsisi saada voimat siihen myyntiin tai enneminkin siivoukseen ja pihan laittoon ja, ja, ja ja ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimat loppu kirjoitti:
Milläs ne kahden asunnon kulut maksetaan jos myyntiaika venyy vuosien mittaiseksi? Asumistukea saa vain toiseen, jos siihenkään. Talon arvoko on siis se mitä tänään joku kännipäissään sattuu vitsillä tarjoamaan eli vaikka 10€? No ei todellakaan ole, kyllä kiinteistönvälittäjä sen parhaiten osaa hinnoitella.
Hinta pitää laittaa sellaiseksi, että talosta pääsee nopsaan eroon. Ihan sama vaikka se olisi se kymppi. Vuosien myyntiajat johtuvat yleensä siitä, että yksikään ostaja ei näe taloa niin arvokkaana mitä myyjä näkee. Kaksi työmarkkinatukea saavaa saa kyllä asumistukea vuokra-asuntoon ja jos ei saa, niin vuokra on todella halpa. Jos taloa ei halua myydä, niin sitten pitää yrittää saada jostain rahaa tai nipistää entisestään kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Sosun ja kelan tukien jälkeen,vuokran sähkön maksetuasi,sv-läkeet. Perusosasi on noin 500e.KK. Sillä pitää 1 ihmisen pärjätä .Ravinto,puhtaus, vaatetus, matkat, puhelin netti kulut.Jotain vikaa isosti jos et pärjää?Lopeta ,kaljan kittaus tupakointi. Et tarvitse maskulisia TV kanavia ymm.Ei autoa. SENKUN MENET RUOKAKASSI JONOON monen muun lailla.Koti ovellesi sitä ei tuoda.Katso itseäsi peiliin.vika on sinussa!Minimi toimentuella jokainen pärjää.Kun karsii menonsa ja mietii ,mihin rahansa käytää.
Eikös tuo jo OTSIKOSSA kertonut, ettei ole ruoka-apuja!
Ps. Ruokakassijono on YHDYSSANA.
Tällä heebolla oli jo ketju täällä jossa oli töissä ja velkaa oli yksi päivä 30000€ ja parin päivän päästä se oli kasvanut jo 50000€.
Mikä hemmetti näitä vaivaa?! Jos on tuilla ei kuulukaan elää kuin kroisos. Palkalla ostetaan sitten sitä mitä tarvitsee. Opettele tulemaan vähällä toimeen ja niukemmalla, kun menet töihin niin osta sitten mitä haluat. Ihme vinkujia nämä nykyajan miehet!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimat loppu kirjoitti:
Joo, pelottaa vaan myydä, kun joku voi löytää jotain ja vetää oikeuteen, mistä näistä vahoista taloista tietää. Noita juttuja lukenut iltapäivä lehdistä, niin on "raita housuissa"
Sinänsä ohjeesi on hyvä, mutta jostain tarvitsisi saada voimat siihen myyntiin tai enneminkin siivoukseen ja pihan laittoon ja, ja, ja ja ..
Talon voi myydä purkukuntoisena. Niin on omalla paikkakunnallakin tehty, jos talo vaatii isot remontit eikä sitä ole saatu muuten myytyä. Siivouksella ei ole tekemistä myynnin kanssa, eihän ne sotkut jää sinne asuntoon. Pihan huono kunto näkyy sitten hintapyynnössä.
Olisikohan kannattanut opiskella ja hakeutua työelämään?
no ei se mitään veli on törsännyt ulosottoon 100 000 e pelkästään tuhlaamalla, ei mitään omaisuutta, se ei ota perintöö ja se jää mulel ja siskolle ja annetaan pimeenä, sisko tienaa lääkärinä 8500 e /kk ja mies 3000 e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosun ja kelan tukien jälkeen,vuokran sähkön maksetuasi,sv-läkeet. Perusosasi on noin 500e.KK. Sillä pitää 1 ihmisen pärjätä .Ravinto,puhtaus, vaatetus, matkat, puhelin netti kulut.Jotain vikaa isosti jos et pärjää?Lopeta ,kaljan kittaus tupakointi. Et tarvitse maskulisia TV kanavia ymm.Ei autoa. Senkun menet ruokakassi jonoon monen muun lailla.Koti ovellesi sitä ei tuoda.Katso itseäsi peiliin.vika on sinussa!Minimi toimentuella jokainen pärjää.Kun karsii menonsa ja mietii ,mihin rahansa käytää.
Itselle kyllä auto lähes välttämätön, koska ilman sitä voi unohtaa vähäiset pätkätyötkin mitä on.
Paljonkos saat niistä pätkätöistä? Paljonko maksaa auto, sen valuutukset, polttoaineet, huollot ja renkaat? Paljonko maksaisi sovittu taksi työpaikalle tai julkisille asti?
Kas kun epäilen, että autoa on niin kiva pitää, että jotenkin yrität vääntää sen sulle edullisemmaksi kuin olla ilman. Näitä on niin nähty.
Oletko koskaan yrittänyt tilata taksia syrjäseudulle? Oletko yrittänyt tilata taksia viimeisen kahden vuoden aikana syrjäseudulle? EI muuten tule, ei ainakaan silloin kun pitäisi, eikä ole lainkaan halpaa. Arkena keskellä päivää kaupungista tolpalta taksi maksaa noin 30€, aamulla tai illalla siihen tulee tietenkin lisähintaa.
Lähtömaksu 4,90+1,09€/km. 25km yhdensuuntainen matka 32,15€, yhden päivän työmatkat siis yli kuusikymppiä. Viikon työkeikan hinta 320€. Ihan pikkuisen luulen, että auton osamaksut, vakuutukset, verot ja bensat saattaa tulla halvemmiksi. Alle 20km työmatkan pääsee vaikka polkupyörällä, mutta kyllä tuo on ehdoton raja minulle tuo 25km yhteen suuntaan.
Ja sitten se hauska osuus taksifirmoilla:emme vastaa myöskään siitä, jos tilaukseen ei ole saatavilla vapaata autoa ruuhkan, sääolojen tai saatavuusongelman takia. Ei voi työssäkäydä luottaa siihen, että tilapäistöiden kulku onnistuisi taksilla.
on mulal 2 akateemista tutkintoa mutta en osaa tehdä töitä muuta kuin puupakkaajana ja autopesuriautossa, oon ollut opettajanakin muttei niiden ipanoiden kanssa jaksa, kirkkoon pääsisin papiksi mutten voi mennä koska se on saatanan ja lespojen kirkko, en voi mielistellä ihmisiä
Mistä näitä avuttomia luusereita syntyy? Kyllä aikuisen ihmisen tulee oma taloudellinen tilanteensa hoitaa. Ei aina tarvita yhteiskuntaa avuksi.