Haittaako tai häiritseekö teitä jos jollain on atopia/psoriasis/palovammoja yms näkyvää tavanomaisesta poikkeavaa?
YLEn sivuilla mies kertoo ettei enää häpeä atopiaansa ja että on saanut kuulla siitä ym.
En yhtään epäile hänen kokemustaan, mutta keitä nämä ihmiset on joille tuommoinen on huomion tai peräti kommentoinnin aihe? En osaa itse ajatella sellaista tilannetta että jonkun ihmisen sairaus tai tila aiheuttaisi muuta kuin ehkä sympatiaa mutta useimmiten ei juuri mitään.
Kiinnostaako sinua jonkun atopia niin että kommentoit ”ällöttävää”. Kummallista sakkia leipä elättää.
Kommentit (47)
Tuijotan avoimesti polkupyöriä ja lastenrattaita ym. pyörillä kulkevia asioita. Pyörätuoleja yritän vain vilkaista, koska vaikka nekin kiinnostavat ominaisuuksiltaan, tiedän että käyttäjä ei halua ylimääräistä huomiota. Eniten mietin millaiset pyörät toimivat parhaiten eri keleillä ja tiepinnoilla.
Autismin kirjolla olevana naisena kaipaan itsekin sitä kymmenen metrin turvaväliä tuntemattomiin ja yritän muistaa ja kunnioittaa muidenkin halua olla vain yhtenä pisteenä massan seassa.
Minä olen positiivisessa mielessä kiinnostunut eli tulee halu silittää vahingoittunutta, arpeutunutta yms. ihoa. Vastakkaisessa sukupuolessa siis lisää kiinnostusta. Esimerkiksi akne ei ollenkaan häiritse, päinvastoin.
Ei häiritse, koska ihmisiä kohdellaan ihmisinä. Itsellä atopia käsissä, eikä ole koskaan käynyt edes mielessä hävetä sitä. Miksi ihmeessä häpeäisin tai miksi kukaan häpeää? Jos joku ei näe minua, vaan ihottumani, niin sellaselle ihmiselle sanotaan suoraan heippa ja hyvästi. Ei kusipäitä tarvii kenenkään sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä ihmisiä häiritsee. Vanhemmmat ihmiset tuijottaa, nuoret ei niinkään. Ihmiset varmaan luulee, ettei viitsi tehdä iholle mitään, vaikka kaikki mahdollinen on tehty.
Tämä on totta. Ikään kuin ihmetellään, että ”miten tuo on voinut päästää ihonsa tuohon kuntoon”.
Minun korvissani ja niiden takana olevaa psoriani on tuijotettu mm. metrossa, ja esimerkiksi puolituttu on suoraan sanonut, että ihoni on kuin kukkakaali.
Itse katson jotain erikoisen näköistä iho-oiretta lähinnä, että tarttuukohan tuo, eli pitäisikö mennä kauemmas. Tai sitten ihan uteliaisuuttani, enkä todellakaan pahalla. Tavallisuudesta eroava kiinnittää huomion, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Ihan niinkuin jos joku on tosi kaunis, niin sitä katsoo hetken ja ihastelee, on se sitten taidetta tai ihminen.
Joku palovamma tms. ei haittaa sekuntiakaan, kaikissa meissä on elämän jälkiä ja arpia.
Ei häiritse. Mun miehellä on ihan samannäköinen atopia.
Itselläni on paljon luomia (+300kpl). Niitäkin jotkut yökkii, en ymmärrä miksi. :D
Itselläni ruusufinni oireilee punoituksena, ja se lehahdus voi tulla melkein mistä tahansa. Tuulesta, auringosta, stressistä, huonoista unista, saunasta, pakkasesta jne. Yksi naapuri kokee oikeudekseen kommentoida asiaa: "Kylläpä sulla taas posket punoittaa, höhöhöhö!"
Urpo.
No koska itse olen utelias niin uskon kyllä että tuijotetaan. Itse en ainakaan mitenkään pahalla katso (enkä silmät ymmyrkäisinä ja kita avoinna), mutta juuri tuollaiset herättää kiinnostusta. Ja ihan vilpitöntä sellaista, ei mitenkään pahantahtoista.
Olen pahoillani, jos joskus olemme törmänneet ja olen katsonut pidempään. Yritän kyllä aina hillitä itseäni. Ei varmasti ole kivaa kohteelle.