Haittaako tai häiritseekö teitä jos jollain on atopia/psoriasis/palovammoja yms näkyvää tavanomaisesta poikkeavaa?
YLEn sivuilla mies kertoo ettei enää häpeä atopiaansa ja että on saanut kuulla siitä ym.
En yhtään epäile hänen kokemustaan, mutta keitä nämä ihmiset on joille tuommoinen on huomion tai peräti kommentoinnin aihe? En osaa itse ajatella sellaista tilannetta että jonkun ihmisen sairaus tai tila aiheuttaisi muuta kuin ehkä sympatiaa mutta useimmiten ei juuri mitään.
Kiinnostaako sinua jonkun atopia niin että kommentoit ”ällöttävää”. Kummallista sakkia leipä elättää.
Kommentit (47)
Voi kyllä ihmisiä häiritsee. Vanhemmmat ihmiset tuijottaa, nuoret ei niinkään. Ihmiset varmaan luulee, ettei viitsi tehdä iholle mitään, vaikka kaikki mahdollinen on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä ihmisiä häiritsee. Vanhemmmat ihmiset tuijottaa, nuoret ei niinkään. Ihmiset varmaan luulee, ettei viitsi tehdä iholle mitään, vaikka kaikki mahdollinen on tehty.
Tämä on totta. Ikään kuin ihmetellään, että ”miten tuo on voinut päästää ihonsa tuohon kuntoon”.
Minun korvissani ja niiden takana olevaa psoriani on tuijotettu mm. metrossa, ja esimerkiksi puolituttu on suoraan sanonut, että ihoni on kuin kukkakaali.
Ei häiritse, mutta on hinku jakaa vinkkejä, mitä olen havainnut toimivaksi. Olen toistaiseksi onnistunut pitämään suuni kiinni kun kerran ei kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Ikään kuin ihmetellään, että ”miten tuo on voinut päästää ihonsa tuohon kuntoon”.
Minun korvissani ja niiden takana olevaa psoriani on tuijotettu mm. metrossa, ja esimerkiksi puolituttu on suoraan sanonut, että ihoni on kuin kukkakaali.
”Päästää ihonsa tuohon kuntoon” ai että miten tyhmän kuuloista tuokin, kyllä on porukalla puutetta elämänsisällöstö. En ymmärrä miksi napaani kaivaisi sairaus tai se että joku ”päästää” itsensä johonkin kuntoon.
Ei todellakaan häiritse. Ihmiset häpeilee asioita liikaa kun muut tuskin edes niitä asioita huomaa.
No, aika lahjatonta ja älyllisesti heikkoa ainesta liikkuu ihan vapaana pitkin maata, joten riittähän näitä kommentoijia joka pitäjään.
En voisi olla miehen kanssa, jolla on paha ihosairaus. Työkaverilla oli vaikea psoriasis ja sen työpöytä, tuoli ja lattia oli aina hilseilevästä ihosta valkoiset ja mua inhotti käydä sen huoneessa. Sori.
Vain pinnallisille ihmisille sellainen on ongelma ja vain moukat näkevät tarpeelliseksi kommentoida tuollaisesta. Jokaisen tulisi saada olla kehossaan rauhassa ja tulla hyväksytyksi sellaisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
En voisi olla miehen kanssa, jolla on paha ihosairaus. Työkaverilla oli vaikea psoriasis ja sen työpöytä, tuoli ja lattia oli aina hilseilevästä ihosta valkoiset ja mua inhotti käydä sen huoneessa. Sori.
Tämä on minun mielestäni ihan oikeutettu ja perusteltu mielipide (ei siis peukkua ylös eikä alas), mutta jos kuvitellaan tilanne, että psoriasis puhkeaa aikuisena, mitä sitten tapahtuu?
- ihan puoliohiskysymys
Vierailija kirjoitti:
No tuijottaisitko häntä kadulla tai kommentoisit jotain ääneen siitä? Kun ei sinunkaan hehtaarihanuri ja siitä työtuoliin jäävä hikiläikkä kaikkia miehiä innosta mutta siitä ei nyt ollut kyse.
Olen atoopikko ja allergiani oireilee ihossa. Kukaan tuntematon ei ole KOSKAAN kommentoinut joskus pahanakin ollutta ihoa. Naama tyyliin ihan ihottumalla ja aika ruttoiselta olen näyttänyt joskus, mutta silti olen saanut rauhassa mennä. Kipeä ja vmäinen homma itselle juu. Läheiset kyllä etsivät jotain ihmeparannusta ja ehdottelevat kaikenmaailman kookosöljyjä ja kalanmaksaöljykuureja, joilla minun ihoni pitäisi parantua kokonaan.
Ei tarvitse tykätä, tai seurustella henkilön kanssa, jolla on sairauksia tai vammoja, mutta antakaa näiden ihmisten kuitenkin olla rauhassa. En ole koskaan ymmärtänyt joidenkin tarvetta toljottaa, osoitella, kysellä ja antaa pyytämättä ”neuvoja”.
Asun ihmisen kanssa, jolla on keskipaha psoriasis. Kyllä välillä ällöttää, kun näkee miltä hänen tyynynsä näyttää. Mutta ei meidän suhde tuohon sairauteen kaadu.
Hilseilevä iho on kyllä aika ällöttävää, mutta yritän aina olla noteeraamatta. Eihän ne ihmiset itse sille mitään voi.
Erilaiset vammat ym on aika pahoja. Jään varmaan vahingossa tuijottamaan kun mietin mitä on tapahtunut. Yritän kyllä olla noteeraamatta/niinkuin en huomaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Päästää ihonsa tuohon kuntoon” ai että miten tyhmän kuuloista tuokin, kyllä on porukalla puutetta elämänsisällöstö. En ymmärrä miksi napaani kaivaisi sairaus tai se että joku ”päästää” itsensä johonkin kuntoon.
Voidaan miettiä, miten nuo ihmettelijät ovat päästäneet itsensä noin tyhmiksi, kiusaaviksi töksäyttelijöiksi. Käytöstavat saa helposti kuntoon, toisin kuin sairaudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta tuo kukkakaali vähän nauratti. :D Se on aika kuvaava, jos puhutaan vaikeasta psorista, joka on isommalla alueella (miehellä on näitä kohtia kehossa).
Hyvällä siis nauran. Huumori on auttanut meidän parisuhteessa.
Häpeäisin itseäni jos saisin itseni kiinni sellaisesta moukkamaisuudesta että tuijottaisin tai kommentoisin jonkun piirteitä.
Sellaiset ei ole meidän kauhisteltavissa eikä varsinkaan viihdettämme.
Ei häiritse, perheessäni on ihosairauksia useammalla.