Kysy julkiselle sektorille ajautuneelta insinööriltä
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Oliko työpaikkaasi vaikea päästä ts. Oliko paljon tasokkaita hakijoita?
En tiedä muiden hakijoiden taustoja ja osaamista. Hakijoita oli yli 30 ja tulin valituksi.
No, kuinka paljon työtaakkasi keveni julkkarille siirtyessäsi?
Vierailija kirjoitti:
Insinööri yksityisellä kirjoitti:
Miksi julkinen sektori on ajautumista?
Joutuu vähän tinkimään palkasta ja onhan julkisella puolella vähän huonompi klangi, valitettavasti.
Palkkaa joo voisi saada enemmän ja vähän vähemmän on pihinää kuin monessa muussa paikassa. Silti koen, että olen ihan arvostetussa hommassa t. DI valtiolla
Vierailija kirjoitti:
Insinööri yksityisellä kirjoitti:
Miksi julkinen sektori on ajautumista?
Joutuu vähän tinkimään palkasta ja onhan julkisella puolella vähän huonompi klangi, valitettavasti.
Oman kokemukseni työtahti on rauhallisempi ja lomat pidemmät. Olisi pitänyt tehdä toisin päin. Nuorena tienata yksityisellä ja mennä sitten julkiselle huilaamaan. Vaan käyhän tämä näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muinainen luolamies olisi tuuminut sinusta?
En pysty samaistumaan luolamiehen ajatusmaailmaan, joten en tiedä. Todennäköisesti olisi pitänyt minua vain seuraavan viikon ruokalistana.
Työmyyrä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no, kun oot aikasi ajelehtinu niin aiotko jossainvaiheessa etsiä itsellesi oikean työpaikan
Itse asiassa juuri toisin päin, olin niissä oikeissa työpaikoissa 25 vuotta. Julkiselle ajauduin, kun siellä ikärasismia vähemmän kuin yksityisellä.
Milloin ikärasismi alkoi? Itse vaihdoin 45-vuotiaana valtiolta yksityiselle.
Taisin tuossa jo sanoa, että kun ikä alkaa numerolla 5
Vierailija kirjoitti:
No, kuinka paljon työtaakkasi keveni julkkarille siirtyessäsi?
Vaihtelee aika paljon, mutta keskimäärin varmaan 75-80% tehoilla teen hommia nyt.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko vaihtaa lampun?
Joo, pidän kiinni lampusta ja Pyöritän huonetta.
Vierailija kirjoitti:
Palkka?
n. 80.000 e/vuosi
Vierailija kirjoitti:
Feikkaako Tuure ja Manuela?
Tuurea ja Manuelaa analysoikoon joku muu, kuin julkisen sektorin insinööri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka?
n. 80.000 e/vuosi
Höpsis
Onhan nuo erityisasiantuntijoiden ja päälliköiden palkat ainakin valtiolla ihan hyvät. En minä ainakaan epäile tuota vuosiansiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka Martina Navratilovan isä on?
John Lennon. En oo ap mutta di
Tähän jäi vastaamatta, mutta DI paikkasi ihan hyvin.
Mitä ihmettä? Voiko julkisella tienata insinöörit noin hyvin?
Insinööri poistuu, kiitos kysymyksistä.
Voisitko irtisanoa itsesi? Säästyisi meiltä oikeilta veronmaksajilta rahat ja olen täysin varma, ettei kukaan huomaisi mitään eroa julkisissa palveluissa.
Kyllä muuten aika nopeasti alkaisi huomaamaan jos nää julkisen puolen insinöörit irtisanoutuvat.
Infra rapautuisi aika nopeasti ja rakentaminen käytännössä pysähtyisi.