Mikä asia hävettää sinua Suomessa ?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korruptio, toteutumaton demokratia ja sananvapaus. Päättäjien epärehellisyys.
Juuri näin sananvapautta vastustavat persut ja persujen epärehellisyys hävettää. En yhtään ihmettele, että Suomen kansan syvät rivit vihaavat persuja. Onneksi kokoomus murskaa persunyhveröt seuraavissa vaaleissa.
Mutta eivät tee mitään. Koskakohan noi suomipoliitikot ovat totta puhuneet? ja kukakohan vieläkin luulee että äänestämällä voi vaikuttaa?muutama idealisti ehkä mutta aina omaan puoleen. Kyllähän normaali ihminen tässä jo vähän katkeroituu kun asiat ei muutu vaikka vuosikymmenet vaihtuu.
Kuulkaas. Ainoa mikä hävettää on teidän häpeänne. Ei mikään muu. Hävetkää, te Suomen dissaaajat.
Kokoomus yrittää karkottaa perussuomalaisten vuonna 2015 maahantuomat konservatiivit vaikka Purra ja Halla-aho julistivat, että perussuomalaisuus ei ole ihonväristä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset kaupungit europpan rumimpia. Moldovassakin kauniimpaa
Tekomodernia rumia laatikkotaloja ja mahdollisimman HALVALLA. ei jhelkkari. miksiköhän Suomenruotsalaiskaupungit ovat kauniita ja Sitten Venäläisten tyyli. valkovenäjälläkin sentään on siistiä vaikka sielläkin on niitä rumia betonielementtitaloja.
Suomen euroviisumenestys.
Onneksi BC näytti, että suomalaisetkin osaa tehdä euroviisuihin menestyspaketin.
Vanha autokanta, huonokuntoiset tiet ja kaupunkien ulkonäkö. Kaikkialla näyttää köyhältä ja ränsistyneeltä. Suomi muistuttaa ulkoisesti entistä Neuvostoliittoa.
Tänne ei tiputeta ydinpommeja. Tulisi hieno ilotulitus.
Lyhytnäköisyys ja ennaltaehkäisyn puute jotka johtavat siihen että monet ongelmat pääsevät räjähtämään käsiin ja sitten alkaa sellainen itku että ei mitään rajaa.
Eupolitiikassa se että ikinä ei sanota ei koska aina ei voi sanoa ei.
Historiasta Suomi luovutti juutalaisia Saksaan leireille, jossa ne teloitettiin. 😩
Vierailija kirjoitti:
Vanha autokanta, huonokuntoiset tiet ja kaupunkien ulkonäkö. Kaikkialla näyttää köyhältä ja ränsistyneeltä. Suomi muistuttaa ulkoisesti entistä Neuvostoliittoa.
Eniten suomi muistuttaa ddräärrä. Venäjällä on sentään paljon myös kauniita SÄÄSTETTYJÄ rakennuksia. vaikka jotkut venäjävihaajt voisivat toisin ajatella. kulttuuri on tärkeää ja historia. Vertaa suomi ahneus sieltä'ä mistä halvimmalla saa. Suomalainen sisu taisi olla pelkkää legendaa.
Vanhustenhoito. Eikä pelkästään hävetä, vaan myös surettaa. Tästä on ihan omakohtaista kokemusta tältä(kin) syksyltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epänaiselliset naiset. T. Mies.
Epämiehekkäät tossukkamiehet
T:nainen
Suomalaiset miehet ovat kansainvälisten kyselyjen mukaan miehekkäimpiin ja halutuimpiin miehiin kuuluvia! Pohjoismaalaisista miehistä kaikkein miehekkäimpiä ja halutuimpia! Suomalaiset, ruotsalaiset, norjalaiset, tanskalaiset ja islantilaiset naiset sijoittivat suomalaiset miehet pohjoismaalaisessa vertailussa ykköseksi!
Ilmettömästi toljottavat ihmiset. Ei huomioida toista ihmistä kun tämä tulee samaan tilaan tai tervehtii, toljotellaan vaan suu auki tai teeskennellään ettei siinä ole ketään. Kammottava epävarmuus kaikessa, ja siitä johtuva vihamielisyys. Viinalla läträämisen ja huonon käytöksen ihannointi.
RKP:n pillin mukaan tanssiminen.
Ei minua hävetä mikään Suomessa. Hai- saappaissa mennään ja Marimekon laukku keikkuu olalla. . . ja kirppiksiltä kamppeita hankin suurimmaksi osaksi eikä hävetä yhtään. Suomalaisuus on ihan mahtava juttu. Miksi pitäisi hävetä jotain omassa kotimaassaan?
Tai no ehkä yksi asia saa myötähäpeää joskus aikaan. Kun naapuri ei kykene katsomaan kun tervehdin, eikä juurikaan vastaa. Hävettää hänen puolestaan. Itse en häpeä sitä että olen kohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi ja känniläisten örvellys. Missään muualla Euroopassa ei ole tätä tässä mittakaavassa.
Tarkemmin, humalahakuinen juominen.
Olen asunut USAssa kauan, yhtakaan humalaista en ole nahnyt. En kylla ole pyorinyt slummeissa enka baarien ovilla.
Vuosia sitten oli paikallislehdessa kuva kahdesta miehesta juomassa pussikaljaa kadulla keskella kirkasta paivaa. Eivat muka tienneet etta se on laitonta kun sakot tuli.
(Arvasitte oikein, olivat suomituristeja).
Itse en tajua tätä häpeämisjuttua. Olen kai asperger, mutta miksi pitäisi hävetä jotain toisten tekemää asiaa. Ja miltä se tuntuu? Vai onko se joku sanonta?
Suomalaiset kaupungit europpan rumimpia. Moldovassakin kauniimpaa