Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

••••••• Miksi työttömät eivät mene kesällä marjametsään? •••••••

Vierailija
20.01.2015 |

Tuo ilmiö toistuu vuodesta toiseen. Arvokas marja- ja sienisato kypsyy (lähes) joka kesä kaikkien poimittavaksi, mutta nämä työttömät eli työnvieroksujat eivät pistä tikkua ristiin.

Jos sitä muka ollaan työkykyisiä ja valmiita menemään töihin, miksei se työ sitten oikeasti kiinnostakaan, kun sitä olisi kaikille tarjolla?

Vai ollaanko sitä niin kranttuja, että ulkotyö ei meile hienohelmoille kelpaakaan? Pitäisikö olla oikein ilmastoitu toimisto? Onko se hirveää, jos työssä tulee ihan hiki? Tai että siellä joutuu tekemään työtä?

Marjanpoimintaa voi tehdä omaan tahtiin eli se sopii aamu-unisille työttömillekin. Työvälineeksi riittää muutaman euron poimuri ja ämpäreitä kansineen. Marjasaalis myydään tukkuun ja tulo on verotonta eikä se vaikuta siihen työttömien niin kovasti palvomiin sosiaalietuuksiin, kun ottaa rahat käteisenä.

Onko se vain niin, että jokainen työtön toivoo salaa mielessään ettei joutuisi töihin, vaikka muille toisin uskotteleekin?

Siis on ihan hullua, että thaimaalaiset ovat valmiita lentämään tänne asti poimimaan marjat kauppojen hyllylle. Ja sitten nämä työssäkäyvät suomalaiset jotka rankan työpäivän jälkeen tai viikonloppuna kummasti jaksavat mennä marjametsään.

Mutta työtöntä ei oikeasti kiinnosta - sanokoon mitä sanovat!

Ps. ja sitten niitä työttömien tekosyitä kehiin!

Kommentit (688)

Vierailija
541/688 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

seli seli

Vierailija
542/688 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 07:50"]

Siis ymmärsinkö oikein että ap kannustaa nyt työttömiä harmaaseen talouteen?Että pitäisi pimeänä käydä poimimassa ja vaarantaa jopa katto päänsä päältä?Ja kaikenlisäksi, mistä sitten tiedät ettei työttömät poimi kun kerta pimeenä tekisivät omankin ehdotuksesi mukaan?

Marjojen poimiminen ja myyminen on verovapaata ja laillista. Marjat pitää myydä itse ja käsittelemättöminä (ei soseena tai mehuna). Ai niin, työtön ei tiedä mistään mitään eikä jaksa edes kirjoittaa www.google.fi. :)

Kuka ne marjat ostaa työttömiltä ja mihin hintaan? Mitä jää työn tuntihinnaksi ja mitä maksaa metsässä rehkiminen aamusta iltaan kehon lisääntyneen energiankulutuksen ja sen takia ostettavan lisäruoan ja marjamatkoihin kuluvan bensan muodossa, jos autoa nyt edes on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/688 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tekosyyhän se sitten tämäkin on sinulle :D mut mulla on vaikea polven nivelrikko ja jos menen kyykkyyn en pääse enää omin avuin ylös. Myös epätasainen maasto särkee polvia. Ei oo marjametsä se ihanteellisin paikka mulle enkä voi sille mitään.

Vierailija
544/688 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet menevätkin ja myyvät satoa esim fb:ssä

Vierailija
545/688 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vainoharhaista aloittajaa käynyt mäkäräisparvi ja joku muu ahdistelemaan kun samaa asiaa jankuttaa. onko ollut huono mama/papa suhde?

Vierailija
546/688 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaisi ne marjat? Vai kuuluuko avaus satuun, jossa äitipuoli lähetti tytön keskitalvella metsään pomimaan mansikoita?

Vierailija
547/688 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo viimevuoden marjatkaan vielä syötynä! Eikä viitti uutta pakastinta laittaa marjojen takia. Rahan takia tuskin kukaan marjastaa 😆

Vierailija
548/688 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa on liikaa asiavirheitä, ollakseen vakasvati otettava. Korjaa virheet ja palaa asiaan, jos aloitukseen tulee edes jonkinlainen tolkku. Avainsanoja: verotus, myynti, yrittäjyys, kauppa ja lainsäädäntö.

Vierailija
549/688 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan itseä kiinnosta

Vierailija
550/688 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjasadolla ei ole juuri mitään arvoa, jos kaikki työttömät keräisivät edes yhden ämpärillisen. Tulisi ylitarjonta. Markkinatalous on sellaista. Teollisuus maksaa puolukasta euron kilo, eli alle vitosen ämpärillinen jo nyt.

Vierailija
551/688 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska meillä ei ole ämpäreitä!

Vierailija
552/688 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömillä ei ehkä ole omaa autoa ja näin eivät pääse marjametsään. niissä kaupungin pikkumetsiköissä olevat marjat ovat joko pultsareiden virtsan marinoimaa tai sitten joku on jo ehtinyt kerätä

Vierailija
553/688 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi. Toivottavasti eivät ole mielestäsi tekosyitä mutta selkä ja jalat paskana, en omista autoa jolla pääsisi enkä omista pakastinta. Eli siis laiska paskahan mää oon...

Vierailija
554/688 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi. Toivottavasti eivät ole mielestäsi tekosyitä mutta selkä ja jalat paskana, en omista autoa jolla pääsisi enkä omista pakastinta. Eli siis laiska paskahan mää oon...

pakastin ei ole mikään este marjastukselle: saaliin voi kuivata. Nuo muut varmastikin estävät aika tehokkaasti. Ap ehkä nyt sivistyi.

Vierailija
555/688 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan työttömät mennä timantteja kaivaan, lapio  maksaa ehkä 5e.

Vierailija
556/688 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun somessa katsoo kuvia marjasaaliista niin kaikki ovat työelämässä olevien tai eläkeläisten poimimia.

Vierailija
557/688 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa on liikaa asiavirheitä, ollakseen vakasvati otettava. Korjaa virheet ja palaa asiaan, jos aloitukseen tulee edes jonkinlainen tolkku. Avainsanoja: verotus, myynti, yrittäjyys, kauppa ja lainsäädäntö.

En tiedä, mitä tarkoitat avainsanoillasi, mutta luonnonmarjojen myynti käsittelemättömänä on verotonta eikä sitä koske mikään lainsäädäntö. Ei ole mitään ilmoitusvelvollisuutta eikä vaatimuksia. Jos myyntitulon ottaa käteisenä, ei vaikuta edes toimeentulotukeen.

Vierailija
558/688 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pakastin ei ole mikään este marjastukselle: saaliin voi kuivata. Nuo muut varmastikin estävät aika tehokkaasti. Ap ehkä nyt sivistyi.

Tai sitten perinteiseen tapaan keittää hilloksi tai mehuksi. Minä olisin ostanut, jos joku olisi myynyt, ja olen ottanut vastaan mehukattilaan viimevuotisia marjoja sellaiselta, joka poimii tänä vuonna pakastettavaksi tuoreita.

Vierailija
559/688 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE kertoo uutisissaan miten eräs mikkeliläinen mies poimii marjoja joka syksy 15 000 eurolla. Ne saa myydä verotta, kunhan myy itse. Helpointa on myydä tukkuun.

Työttömillä ei liene tarvetta tällaisille pikkusummille. Siksi lojuvat mieluummin sohvalla.

Vierailija
560/688 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YLE kertoo uutisissaan miten eräs mikkeliläinen mies poimii marjoja joka syksy 15 000 eurolla. Ne saa myydä verotta, kunhan myy itse. Helpointa on myydä tukkuun.

Työttömillä ei liene tarvetta tällaisille pikkusummille. Siksi lojuvat mieluummin sohvalla.

Täällä on facebook täynnä myytäviä marjoja. En usko, että kaikille löytyy ostajia. Marjavälittäjät eivät ole täällä ostaneet marjoja kahteen vuoteen vaikka mekin oltaisiin myyty. Tosin alle euron kilohinnalla se ei ole kannattavaa myydä, bensakulut vie enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan