Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

••••••• Miksi työttömät eivät mene kesällä marjametsään? •••••••

Vierailija
20.01.2015 |

Tuo ilmiö toistuu vuodesta toiseen. Arvokas marja- ja sienisato kypsyy (lähes) joka kesä kaikkien poimittavaksi, mutta nämä työttömät eli työnvieroksujat eivät pistä tikkua ristiin.

Jos sitä muka ollaan työkykyisiä ja valmiita menemään töihin, miksei se työ sitten oikeasti kiinnostakaan, kun sitä olisi kaikille tarjolla?

Vai ollaanko sitä niin kranttuja, että ulkotyö ei meile hienohelmoille kelpaakaan? Pitäisikö olla oikein ilmastoitu toimisto? Onko se hirveää, jos työssä tulee ihan hiki? Tai että siellä joutuu tekemään työtä?

Marjanpoimintaa voi tehdä omaan tahtiin eli se sopii aamu-unisille työttömillekin. Työvälineeksi riittää muutaman euron poimuri ja ämpäreitä kansineen. Marjasaalis myydään tukkuun ja tulo on verotonta eikä se vaikuta siihen työttömien niin kovasti palvomiin sosiaalietuuksiin, kun ottaa rahat käteisenä.

Onko se vain niin, että jokainen työtön toivoo salaa mielessään ettei joutuisi töihin, vaikka muille toisin uskotteleekin?

Siis on ihan hullua, että thaimaalaiset ovat valmiita lentämään tänne asti poimimaan marjat kauppojen hyllylle. Ja sitten nämä työssäkäyvät suomalaiset jotka rankan työpäivän jälkeen tai viikonloppuna kummasti jaksavat mennä marjametsään.

Mutta työtöntä ei oikeasti kiinnosta - sanokoon mitä sanovat!

Ps. ja sitten niitä työttömien tekosyitä kehiin!

Kommentit (688)

Vierailija
501/688 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole aikaa, koska olen lapissa huuhtomassa kultaa vaskoolilla. Tykkään kullasta enemmän kuin marjoista.

Vierailija
502/688 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/688 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole aikaa, koska olen lapissa huuhtomassa kultaa vaskoolilla. Tykkään kullasta enemmän kuin marjoista.

Et taida huuhtomisella tienata niin paljon kuin marjoilla. Mustikasta saa 50€ sanko jos putsattu.

Vierailija
504/688 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tienannut tänä kesänä marjoilla 3700 euroa. Verovapaata tuloa.

Vierailija
505/688 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty poimimaan marjoja kipeiden sormien takia.

Vierailija
506/688 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse mene, Berner?

Vierailija
507/688 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn talvella marjametsässä, mutta miksi siellä ei ole marjoja?

Vierailija
508/688 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida huuhtomisella tienata niin paljon kuin marjoilla. Mustikasta saa 50€ sanko jos putsattu.

Ei ole kovin helppoa saada 50e ämpäristä, ja putsaaminen on ihan hirveää hommaa.

Vierailija
509/688 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman autoa 20km päähän hakemaan marjoja?

Vierailija
510/688 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kongosta timantteja hakeen, ämpärillinen  varmaan sata miljoonaa.

Mikä on tekosyysi ettet mee?

Mikset hae öljyä meren pohjasta? satku tynnyriltä eikä kelpaa? laiska oot

Vierailija
511/688 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu tekemään työtä. Ei käy elämänfilosofiaan.

Vierailija
512/688 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä. Olen työtön ja olen käynyt heinäkuussa useammankin kerran marjametsässä. Sienet ja marjat, joita muutaman kilon ja litran sain kerätyksi, olen jo osittain syönyt itse puolisoni kanssa ja osa on laitettu pakastimeen. Jos kuvittelet, että olisin niillä tienannut jotain enemmänkin, niin olet väärässä. Marjat olisin saanut parilla kympillä torilta ja sienet samoin.

Vierailija
513/688 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menenhän. 11 sankollista on mustikoita kerättynä tähän mennessä. Puolet noista myyty.

Vierailija
514/688 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäinen määrä sieniä ja marjoja löytyy ihan lähialueilta, jos haluaisin tehdä tiliä, pitäisi reviiriä laajentaa ja siihen tarvitsisin jo oman auton, jota minulla ei ole vara ostaa tai ylläpitää... Eli marja ja sienirahat menisi autoon...

Vierailija
515/688 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin torilta, säästin selkääni, siksi.

Vierailija
516/688 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ne kaikki pölyt sieltä varaston nurkasta ja toimita se paketti, asiakas odottaa jo!

Terv. Pomo

Vierailija
517/688 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työttömiä on sanottu 'marjanpoimijoiksi'.

Vierailija
518/688 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä työttömiä on sanottu 'marjanpoimijoiksi'.

No olipas se eri hauskasti sanottu!

Vierailija
519/688 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuu tekemään työtä. Ei käy elämänfilosofiaan.

Miksi työssäkäyvän valittaa siitä työstä aina. En tiedä yhtää työläistä joka kävis töissä valittamatta sit nämä samat käy sanomassa että työtön on aina laiska.

Vierailija
520/688 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menisin marjametsään kun saan kotona istumalla tripla palkan tuohon verrattuna?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä