vähäkaloriset herkut kaupasta
Kaverini on tarkka kaloreista , mutta olin ajatellut viedä hänelle jotain herkkua juhlan kunniaksi. Minkälaista mahdollisimman vähäkalorisya keksiä ym kaupasta löytyy, vai menenkö tyhjin käsin?
Kommentit (11)
Minäkin olen tarkka kaloreista. Haluan saada niitä tarpeeksi.
Vie kukkia, kahvia, tee hedelmäsalaattia...
Jos on tarkka kaloreista niin vie vissyä. Oikeesti. Sillon kun itse on dieetillä niin ärsyttää kun joku roudaa kotiin pullaa ja karkkia. Älä tuputa sitä herkkua!
Riisikakut suklaakuorrutteella (Rainbowlla minejä olemassa)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:13"]
Riisikakut suklaakuorrutteella (Rainbowlla minejä olemassa)
[/quote]7
Joo, tai sipsejä. Ei todellakaan ole vähäkalorista.
Itse veisin ehkä kahvia/teetä (riippuen siitä, mitä juo) tai jos ei juo kumpaakaan, lajitelman kurkkua, porkkanaa ja kesäkurpitsaa. Niitä on kiva napostella vierailun lomassa
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 07:27"]
Jos kaverisi on niin tylsä ettei voi edes juhlan kunniaksi syödä yhtä tavallista keksiä, niin suosittelen menemään ilman mitään.
[/quote]
Juuri tuollaisessa ajattelussa on monen ylipainon syy. Ei kannattaisi yhdistää korkeakalorista ruokaa juhlahetkiin ja yhdessäoloon, jos on paino-ongelmia. Vähäkalorinen ruoka assosioituu automaattisesti arkeen ja yksinoloon, ja ruokavalioremontin muuttaminen pysyväksi osaksi elämää vaikeutuu. Dieettiajattelun seurausta on jojolaihdutus.
Kannattaa mieluummin opetella juhlistamaan yhdessäoloa ja juhlahetkiä jollain muulla tavalla, ja opettaa lapset samoille tavoille. Kyse ei ole siitä, etteikö voisi syödä keksiä joskus, kyse on siitä, ettei kannata luoda itselleen sellaista tarvetta.
Mä voisin loukkaantua, jos joku tarkoituksella toisi mulle jotain vähäkalorista. Vie vaikka kukkia tai kirja tai mitä vaan, muttei syömistä.
Miksi ihmeessä sen pitää olla "jotain herkkua", jos kaverisi ei sellaista kaipaa? Eikö tarkoitus ole ilahduttaa kaveria, ei itseäsi? Jos pakko on jotain kurkusta alas pistettävää silti viedä, niin erikoiskahvia tai -teetä.
Marenkeja.
Tai sitten jotain tosi laatusuklaata, muutama käsintehty konvehti.
Kukat toimii aina, samaten kahvipaketti.
Tosiaan, on muitakin vaihtoehtoja kuin mättötuliaiset tai tyhjin käsin. Jos kaipaat vielä lisää ideoita, niin kerro vähän mistä kyse, onko isot juhlat? Kahdestaan kahvittelette? minkä ikäinen tyyppi?
Jos kaverisi on niin tylsä ettei voi edes juhlan kunniaksi syödä yhtä tavallista keksiä, niin suosittelen menemään ilman mitään.