Hyvä unilääke?
Oman unilääkkeeni maahantuonti lopetetaan. Käytössä ollut surmontil, ollut todella hyvä pitkät unet antanut lääke. Ketipinorit, doxalit, triptylit ja monet koettu, mutta tulee tykytyksiä. Nukahtamislääkkeet ei ole vaihtoehto kun määriä joutuu kasvattamaan ja eivät auta aamuyön unen ylläpitämisessä. Onko jollain hyvää suositusta?
Kommentit (47)
Ketipinor minulla auttoi jatkuvaan valvomiseen. Otan yhden 25 mg :n tabletin illalla (miedoin annos mitä saatavilla). Ei koukuta, ei tee aamuista "pöhnäisiä".
Lämmin maito kattilassa lämmitetty ja siihen hunajaa. Esim 2,5 di siihen 0,5 rkl hunajaa. Mikäli maitoa 0,5l siihen 1 rkl hunajaa. Hunajamaito rauhoittaa ja hunajalla rauhoittava vaikutus. Alle 1- vuotiaalle ei hunajaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko seksikumppania?
Seksi.
Seksin jälkeen piristyy vaan aivot, vois naputtaa gradua aina monta tuntia sen jälkeen vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti vain lääkkeet ovat minua auttaneet. Vaihdeltu aineita vuosien aikana, Esim. Klotriptyl tai Ketopinor pienillä annoksilla on riittänyt, jälkimmäisestä puolikas (vain apteekista ostetulla terällä onnistuu puolitus) pienimmästä tabletista eli 12,5 mg. antaa hyvän unen. Mirtazapinia myös tarjottu, muttei toiminut minulla.
Joskus pakko ottaa Imovanen puolikas. Olen pärjännyt tosi pienillä annoksilla, mutten ole päässyt kokonaan irti näistä kemiallisista apukeinoista.. En suostu enää valvomaan.
Olisi kyllä ihana nukkua luonnollista unta, kaikki muut konstit rauhoittavasta musiikista, rentoutus- ja hengitysharjoituksista kokeiltu.
Mirtatsapiinihan tunnetusti nukuttaa enemmän, mitä pienemmän annoksen ottaa. Esim. Töysän apteekki valmistaa 1 ja 4.5 mg mirtatsapiinitabletteja.
Vierailija kirjoitti:
Millä perustein olette saaneet lääkkeet nukkumiseen? Kun minulle vaan lääkäri sanoi että stressaat nukahtamista, ajattele ettei tarvitse nukkua. Univaikeuksia kuitenkin ollut lapsesta saakka ja kaikki mahdolliset keinot kokeiltu moneen kertaan ja elämäntavat muuten kunnossa.
Tää onkin ainaista vääntöö lekureitten kanssa;
yritä rentoutua, hengitä syvään, ole ilman somee, juo yrttiteetä, tms. Ton kaiken ym. kokeilleena tietää, että ei riitä. Joka kerta joutuu vääntää, että saa unilääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perustein olette saaneet lääkkeet nukkumiseen? Kun minulle vaan lääkäri sanoi että stressaat nukahtamista, ajattele ettei tarvitse nukkua. Univaikeuksia kuitenkin ollut lapsesta saakka ja kaikki mahdolliset keinot kokeiltu moneen kertaan ja elämäntavat muuten kunnossa.
Tää onkin ainaista vääntöö lekureitten kanssa;
yritä rentoutua, hengitä syvään, ole ilman somee, juo yrttiteetä, tms. Ton kaiken ym. kokeilleena tietää, että ei riitä. Joka kerta joutuu vääntää, että saa unilääkkeitä.
Vaihda lääkäriä. Kyllä pitäisi helpommin saada jos unettomuus rassaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70- ja 80-luvun allergialääkkeet olivat tehokkaita unilääkkeinä
Ataraxista lähti kersana hyvin taju kankaalle. Maitoallergiaan sitä määrättiin. Vieläkö sitä saa? Oli kyllä tehokas.
Saa, sitä määrätään nykyään myös juurikin unettomuteen sekä ahdistukseen
Minulla on ollut Mirtazapin ja Olanzapin. Hyviä molemmat.
Ketipinorista en saanut apua, ja Tenox menettää tehonsa pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70- ja 80-luvun allergialääkkeet olivat tehokkaita unilääkkeinä
Ataraxista lähti kersana hyvin taju kankaalle. Maitoallergiaan sitä määrättiin. Vieläkö sitä saa? Oli kyllä tehokas.
Kyllä Ataraxia saa. Minulla ei auttanut vaikeaan nukahtamisongelmaan.
atarax pisti ahdistaan niin rajusti ettei pystynyt edes meneen ulos seuraavana päivänä.
Enkä kyllä nukkunutkaan .
Imovane nyt satunnaisesti käytössä. Tenox on myös hyvä. Mirtazapin ei minulla toiminut.
Vierailija kirjoitti:
atarax pisti ahdistaan niin rajusti ettei pystynyt edes meneen ulos seuraavana päivänä.
Enkä kyllä nukkunutkaan .
Jännä, mulle on määrätty Atarax nimenomaan ahdistuneisuuteen, ja auttaakin suht hyvin.
Imovane auttoi minua kun en saanut nukutuksi. Nukahdin nopeasti ja nukuin 6–7 tuntia heräämättä! Olin kuin uudestisyntynyt kun heräsin eka kerran koko yön nukuttuani. Käytin lääkitystä noin vuoden ajan, sitten kokeilin pärjäisinkö ilman, ja pärjäsin. Ei aiheuttanut vierotusoireita tai riippuvuutta.
Mirtatsapiini ja olantsapiini lisäävät ruokahalua eli paino lähtee nopeaan nousuun. Doksepiini tai levomepronatsiini? Ja painopeitto lisäksi.
Pienet muruset Mirtaa ei nosta kenenkään ruokahalua,ellei itse niin halua väittää että sais ahmia.
Eikös imovane ole bentso? Kasvaako toleranssi?
Mulle lääkäri määräsi sitä vahvinta melatoniinia. Mutta se teki yön ahdistavaksi painajaisineen, ja lopulta en kuitenkaan nukkunut syvää unta. Temestaa olen käyttänyt kun valvomista on yötolkulla. Tenox oli aikanaan hyvä, mutta painajaiset karmivia. Imovane on hyvä nukahtamislääke, mutta vaikea saada unta heräämisen jälkeen, eli n 3 tuntia nukuin ja loppuyön valvoin. Välillä tuntuu että lääkäri määrää näitä mirtzapinia ja ketiapiinia, ja mulle ne eivät sovi. Vaikea saada edes tuohon imovaneen tai temestaan reseptiä. Vaikka toleranssi ei niillä ole kasvanut eli toimisi jos lääkäri niitä vain kirjoittaisi.
Stella oli loistava. Nukahti heti tai no tunnin sisään, uni ei katkennut, heräsin kello soittoon eikä tehnyt tokkuraiseksi. En nähnyt painajaisia, älykello kerrankin mittasi hyvät unitulokset ja voin paremmin. Sen yhden kk kun lääkettä määrättiin. Enempää ei saa kun jää kuulemma koukkuun. Nyt en nuku, on rytmihäiriöitä, olen kuin sumussa.
Ketipinoria olisi annettu mutten halunnut.
Aika pienellä vaivalla ne näköjään saa.