Äidin kanssa tuli taas paha mieli
Koska hän ei yhtään ota vastuuta omista virheistään äitinä.
Kerroin hänelle, että perheterapeutti (oman ja lasteni) oli sanonut (nyt kolmantena ja terapian lopetusvuotena), että mulla on varmaankin (oman äitini aiheuttama) kiintymyssuhteen trauma ja siis olen kärsinyt koko aikuisikäni masennuksesta ja kaikenlaisesta pahasta mielestä, niin äitini sanoi ”älä kuuntele sitä trapeuttia!”
Aivan kuin terapeutti olisi keksinyt asian ja aivan kuin hänen ei äitinä tulisi olla superpahoillaan, että hänestä tuollaista epäillään! Ja siitä, miten mä olen saanut kärsiä hänen vikojensa takia!
Hän ryhtyi huutamaan puhelimeen, pahoitti taas mielensä, kun ei saakaan pelkkiä kehuja (en koskaan kehukaan häntä, koska ei ole aihetta), vaan pitäisi katsoa silmiin sitä omaa laadukkuutta ja tasottomuutta äitinä! Ja jos lastaan akastaisi, niin sanoa, miten pahoillaan on.
Koska hänen käytöksestään ovat saaneet nyt minun lapeni kärsiä sen muodossa, että hänen takiaan minulla on kiintymyssuhteen trauma.
Kommentit (96)
Minusta on uskomatonta, miten hän aina pahoittaa näissä kohdissa mielensä, kun mä raportoin hänelle asioista, joilla HÄN on satuttanut MINUA! Niin HÄN suuttuu, ja HÄNELLÄ pahoittuu mieli!
Mä en tee siinä MITÄÄN VÄÄRIN, että kerron hänelle, mitä hän on tehnyt väärin! Olisi kiitollinen, että pystyisi parantamaan tapojaan ihmisenä.
Ap
Oikeastaan siis siitä tuli eniten paha mieli, että hän pahoitti mielensä, vaikka mä en tehnyt mitään väärin. Hän on lapsellinen ja typerä.
Mulla on täysi oikeus haukkua hänen virheitään.
Hänen yksi virheistään oli haukkua kun mä tein virheitä.
Ap
Täytyihän sen terapeutin antaa jotain vastinetta sun rahoille eikä sanoa totuutta eli että olet umpihullu, pakkomielteinen narsisti.
Ota itse vastuu elämästäsi.
Terapeutti tekee työtään ja äitisi nyt vain on äitisi. Turha häntä on haukkua ja syyllistää, kun ei se mitään auta.
Oma käytöksesi ja asenteesi ovat ainoat, joihin voit vaikuttaa. Voit valita, onko elämäsi elämisen arvoista ja positiivista läsnäolemista lapsillesi vai ruikutatko ja syyttelet lopun ikääsi muita siitä, millaista sinulla oli lapsena.
Jos oli huono lapsuus, sinuna katsoisin, ettet järkkää samanlaista omille lapsillesi.
Hyi hemmetti taasko tää vonkuminen alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyihän sen terapeutin antaa jotain vastinetta sun rahoille eikä sanoa totuutta eli että olet umpihullu, pakkomielteinen narsisti.
Mun rahoille? Emme me maksa hoidosta senttiäkään.
Eikä terapeuteilla ole tarvetta valehdella asiakkailleen, se, mitä hän sanoi äidistäni on täyttä totta. Jos ei olisi, miksi äitini pahoitti mielensä ja alkoi huutaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tai ei mulla siis ihan hirveän paha mieli tullut, mutta vähän.
Ap
Ällöttävää uhriutumista ja vanhojen kaivelua! Äitisi epäonnistumisten varjolla siis nyt puolustelet omaa huonoa äitiyttäsi? Lakkaa syyttämästä muita ihmisiä ja elämää, tee muutos itsessäsi eikä muissa! Toistat äitisi virheitä, olet siis aivan kuin hän. Aikuinen nainen,kolmen kapsen äiti,saisit hävetä. Ryhdistäydy!
Vierailija kirjoitti:
Hyi hemmetti taasko tää vonkuminen alkaa.
Näköjään. 😶🌫️🥶🥵🤬😡🤯🤮🤮🤢🥴🥴 Siis sulla.
Ap
Äitisi on varmasti tehnyt parhaansa omista lähtökohdistaan.
Olitko sairaalassa vai oliko lääkityksesi muuten kunnossa? Sua ei olekaan näkynyt pitkään aikaan.
8:
Etkö tajua, mitä se äitini epäonnistuminen tarkoittaa minulle? Et näköjään tajua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ööö, joo’o, oikeuttaako se pahoittamaan mielensä tiedosta, että on itse satuttanut omaa lastaan? Ja alkaa huutaa ja suuttua lapselleen, aivan kuin se, että mä kerron hänelle asian tekisi minusta syyllisen. Hän on syyllinen. Hänen pitäisi itkeä ja katua kun on tehnyt virheet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se ois vähän helpompi ymmärtää, jos hän nyt minun syyttäessäni häntä siitä ottaisi asiasta vastuun. Mutta ei. Suuttuu.
Ap
Yritä löytää elämääsi jotain muuta sisältöä.
Itsellä myös hirviöäiti joka on tehnyt kaikkea pahaa. Mutta parasta olisi että yrittäisit löytää elämääsi muuta sisältöä.
Pidä joku huolihetki ja silloin kirjaat kaikki sen hetkiset huolet ylös vihkoon. Aikaa esim 30 min.
Koska miten tämä on reilua? Kun MÄ olin pieni, puolustuskyvytön LAPSI, hän sai huutaa mulle ja olla vihainen, jos mä tein hänen mielestään jotain väärin ja hän aiheutti mulle kiintymyssuhteen trauman, mutta nyt kun hän on aikuinen edelleen ja mä myös, niin jos mä sanon hänelle samalla lailla, syytän virheistä, niin miksi hän käyttäytyy kuin kakara? Missä on keskustelu aiheesta, kuuntelu, mitä mä sanon ja vastuunotto minulle aiheutetusta pahasta?
Ap
Joko sun lapset on mielialalääkittyjä kumpikin?
Mä en hyväksy sitä, että hän käyttäytyy, kuin kakara. Hän ottaa tekemiästään paskasta vastuun tai sit se itkee ja ottaa vastuun. Kasvaa akuiseksi, se ei AINA OLE NIIN MUKAVAA!
Ap
Eli hukkaan meni nekin tapaamiset. Et ole edennyt siitä siihen ajatustesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joko sun lapset on mielialalääkittyjä kumpikin?
Ei ole kumpikaan! Perheterapiaa voi saada vaikkei lapsilla ois lääkityksiä! Vanhemmalla on autismin piirteitä ja sen päälle mun äitini mulle aiheuttama kiintymyssuhteen trauma perheessä. Se ei kuule lääkkeillä aukene.
Ap
Tai ei mulla siis ihan hirveän paha mieli tullut, mutta vähän.
Ap