Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin kaupungin asuntojen jono?

Vierailija
19.01.2015 |

Kuinka kauan sinulla kesti saada asunto Helsingin kaupungilta? Millaista asuntoa etsit? Paljonko maksat vuokraa?

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:34"]

No itse sain asunnon kun soitin eräälle henkilölle joka siellä tekee päätöksiä. Selvitä henkilön nimi kuka asiaa hoitaa tai katso sivuilta joku henkilö ja alat soitella sinne. Ei sitä saa vaikka vuoden odottelee jonossa. Siis jos vaan netissä tekee hakemuksen. Ihminen jolla on hätä ja kiire ei odottele josko sieltä soiteltais.

[/quote]

Älkää uskoko tätä provoa. Tuo ei auta mitään, eikä puhelimen päähän ole mahdollista saada henkilöä joka näiden asuntojen jaosta päättäisi (puhelimeen vastaavat tekevät eri töitä). Lisäksi olen kuullut että asunnot muutenkin jaetaan koneellisesti, ei mitään hakemuspapereita pläräämällä.

Näitä häiriköitä varten muuten asuntotoimistossa on vartija paikan päällä (tietääkseni jatkuvasti, tai ainakin aina kun olemme siellä käyneet).
[/quote]Itse olet provo. Minä tosiaan selvitin henkilön jolle soittaa ja sain asunnon noin vartissa. Jonossa olin ollut kyllä jo puolivuotta. Se on totta, että paikanpäällä on vartija. Mutta mikäs "häirikkö" se on jos asiallisesti soittaa tai laittaa sähköpostia, että voitko auttaa ja kertoo tilanteensa.

Vierailija
62/130 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen jonottanut Helsingin kaupungilta asuntoa 3,5vuotta.Mitään ei ole tarjottu.Olen työssäkäyvä pienituloinen lapseton mies,ei ole edes luottohäiriöitä eikä maksamattomia vuokria.Jatkan edelleen jonotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 21:55"]

Ite olen jonottanut Helsingin kaupungilta asuntoa 3,5vuotta.Mitään ei ole tarjottu.Olen työssäkäyvä pienituloinen lapseton mies,ei ole edes luottohäiriöitä eikä maksamattomia vuokria.Jatkan edelleen jonotusta.

[/quote]

Sinun pitäisi hankkia luottohäiriöitä ja häätö, jolloin kummasti alkaisia asuntoa löytymään! Jos ei vielä silloinkaan niin jonkunlainen alkoholi/päihdeongelma varmasti ratkaisee tilanteen eduksesi

Vierailija
64/130 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:17"]

Sijaintikaan ei ole ongelma, eihän siellä tartte kuin vuoden verran olla ja voi pyytää siirtoa. Laitan hakemuksen vetämään ja voinhan sitten tääällä ilmoittaa jos käy hyvä flaksi.

[/quote]

Joo mut hyville alueille kuten kantakaupungin alueelle on aika turha yrittää vaihtaa, sieltä kun kukaan ei halua vaihtaa pois... eikä varsinkaan mihinnkään Kontulaan tai Jakomäkeen...

Vierailija
65/130 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sanotte, olin asunnoton ja työtön, 20v nainen. Olisi kelvannut asunto mistä vaan. Olin 9kk jonossa ja en saanut asuntoa. Ei mulle ole selvinnyt että millä perusteella niitä jaetaan.

Vierailija
66/130 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 22:56"]

Mitäs sanotte, olin asunnoton ja työtön, 20v nainen. Olisi kelvannut asunto mistä vaan. Olin 9kk jonossa ja en saanut asuntoa. Ei mulle ole selvinnyt että millä perusteella niitä jaetaan.

[/quote]

no helsinkiläiset on kireellisyydessä etusijalla. Ongelmahan on, että hakijoina on ympäri Suomen maata ihmisiä Vaikee saada stadin kämppää ellei ole duunia täällä ja kiireellisyytenä esim lapset tai muuta vastaavaa. Kaikki haluaa Helsinkiin, mutta stadin kämpät menee etusijassa stadilaisille.

Vierailija
67/130 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Helsingissä kirjoilla silloin kun aloin hakemaan asuntoa. ELi ei auttanut helsinkiläisyyskään.

Vierailija
68/130 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotta olen odotellut. Koko aikuisikäni oon asunut yksityisillä, muuten olisin varmaan kadulla. Käyn ihan töissä.

N22

Vierailija
69/130 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jonotettiin reilu vuosi sitten 3 viikkoa, ei ollut muuttouhka päällä. Mutta olimme tuilla elävä vauvaperhe ja vuokra vain nousi jatkuvasti, oli siinä vaiheessa jo tonnin. Haimme kolmiota, mutta saimme neliön hyvältä paikalta. 

Ihan tuuripeliä.

Vierailija
70/130 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 23:20"]

1,5 vuotta olen odotellut. Koko aikuisikäni oon asunut yksityisillä, muuten olisin varmaan kadulla. Käyn ihan töissä.

N22

[/quote]

No oiskohan syy, että sulla on asunto. Asunnottomat on etusijalla.

Vierailija
71/130 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 23:23"]

N22

[/quote]

[/quote]

Laitoin aikanaan hakemuksen, kun vuokrasopimus oli päättymässä yllättäen. Olin 20 ja siis jäämässä asunnottomaksi. Suku toisella puolella Suomea, opiskelupaikka Helsingissä. Nyt asustelen määräaikaisten sopimusten varassa, ja sosiaalitapaukset tosiaan on etusijalla.

Vierailija
72/130 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 23:23"]

N22

[/quote]

[/quote]

Laitoin aikanaan hakemuksen, kun vuokrasopimus oli päättymässä yllättäen. Olin 20 ja siis jäämässä asunnottomaksi. Suku toisella puolella Suomea, opiskelupaikka Helsingissä. Nyt asustelen määräaikaisten sopimusten varassa, ja sosiaalitapaukset tosiaan on etusijalla.

[/quote]

Niin tosiaan, asunnottomat on etusijalla, ei voi mitään. Minä sain asunnottomana helsinkiläisenä kahdessa viikossa asunnon. Ja ei, en ole "sosiaalitapaus".

Vierailija
73/130 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa niitä valintakriteerejä vaikka googlettamalla. Asukkaita valitaan mahdollisimman laajasta koulutustasosta ja tulotasosta, jottei joku kaupunginosa slummiutuisi tms. Ja jos 40 000 hakijaa vuodessa ja n. 5% heistä saa asunnon tätä kautta niin laskin käteen. Asukkaita ei siis valita lottoamalla tai koneellisesti, koska alueen porukkaan halutaan kaikenlaista jengiä. Itse olen lähemmäs 10 vuotta täytellyt ja uudistanut hakemuksia elämäntilanteen mukaan, nyt tuli ensimmäinen tarjous asunnosta. Töissä käyn, ammattitutkintoon asti olen tähän mennessä opiskellut ja perheenlisäystä tulossa. Maksimivuokra-haarukan asetin melko kipurajoille, huonekooksi 2-3h. Tällä kertaa tärppäsi näillä.

Vierailija
74/130 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, kiinnostaisi kuulla lisää :)

Vierailija
75/130 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako pariskunnat kolmioita hekalta? Mietin vaan kun tuttavat hakevat pariskuntana isompaa asuntoa. Toisella jo kaupungin asunto mutta kaksio. Minusta aika epätodennäköistä. Aluerajauskin on niin suppea.

Vierailija
76/130 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma jos on jo kaupungilta asunto, saa uuden helpommin kun omaavat jo asukkaista historiaa.

Vierailija
77/130 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
78/130 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, niin olet asuntojonossa pohjasakkaa. Lopeta työt ja järjestä itsellesi häätö nykyisestä asunnosta, niin voi tärpätä.

Vierailija
79/130 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:34"]

No itse sain asunnon kun soitin eräälle henkilölle joka siellä tekee päätöksiä. Selvitä henkilön nimi kuka asiaa hoitaa tai katso sivuilta joku henkilö ja alat soitella sinne. Ei sitä saa vaikka vuoden odottelee jonossa. Siis jos vaan netissä tekee hakemuksen. Ihminen jolla on hätä ja kiire ei odottele josko sieltä soiteltais.

Et kyllä varmasti selvittänyt. Salaista tietoa.

Älkää uskoko tätä provoa. Tuo ei auta mitään, eikä puhelimen päähän ole mahdollista saada henkilöä joka näiden asuntojen jaosta päättäisi (puhelimeen vastaavat tekevät eri töitä). Lisäksi olen kuullut että asunnot muutenkin jaetaan koneellisesti, ei mitään hakemuspapereita pläräämällä.

Näitä häiriköitä varten muuten asuntotoimistossa on vartija paikan päällä (tietääkseni jatkuvasti, tai ainakin aina kun olemme siellä käyneet).
Itse olet provo. Minä tosiaan selvitin henkilön jolle soittaa ja sain asunnon noin vartissa. Jonossa olin ollut kyllä jo puolivuotta. Se on totta, että paikanpäällä on vartija. Mutta mikäs "häirikkö" se on jos asiallisesti soittaa tai laittaa sähköpostia, että voitko auttaa ja kertoo tilanteensa.

Vierailija
80/130 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sosiaalitapaus? Aika alentavaa puhua ihmisistä sosiaalitapauksina.