Helekatin helekatti, vanhempainyhdistyksen luisteluilta
olis keskiviikkona ja tästä on nyt noussut järkyttävä kriisi meidän perheessä. Viime vuonna tilanteelta vältyttiin, kun sairastuin enkä päässyt mukaan, mutta nyt 11-v tyttö totesi yhtäkkiä ihan järkyttyneenä että voi kauheeta äiti, sun pitää mennä ostamaan luistimet, et sää voi hokkarit jalassa tulla kun ei tuu kenenkään muunkään äiti eikä ollu viime vuonnakaan. 13-v taas ulisee tuossa vieressä että kuolee häpeestä jos hänen äitinsä tulee hokkarit jalassa eikä voi enää koskaan mennä kouluun.
Mulla on vaan hokkarit, enkä edes osaa luistella kaunareilla kunnolla, kun ne piikit tökkii. Pelasin nuorempana kaukista ja lätkää ja mut opetettiin luistelemaan veljen vanhoilla hokkareilla. Koska en oo aikuisena juuri luistellu niin en oo koskaan ajatellu tarvitseni kaunoluistimia.
En oikein ymmärrä. Nyt eletään 2010-lukua, eikä kai enää tähän maailmanaikaan ole niin nökönuukaa millä luistelee?? Tytöt pelaa futista ja lätkää eikä siinä pitäs olla mitään outoa. Jotenkin ymmärtäis jos kyse olis jostain pussinperän paikkakunnasta, jossa tyttöjen/naisten ja poikien/miesten lajit on ihan erillään mut kun ei ole vaan ihan on keskikokoisen kaupungin koulu kyseessä.
Pitääkö tässä nyt jättää tämän takia menemättä, mikä olisi noloa koska kuulun nykyisin vanhempainyhdistykseen varajäsenenä vai päivittää meidän lasten ja samalla ilmeisesti heidän kavereidensakin asenteita ajan tasalle? Vai onko tää vaan ihan teinin yleistä häpeää vanhemmistaan?
Tämä äiti on nyt ymmällään.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:14"]
Luisteletko siellä oikeasti vai oletko paistamassa makkaraa tai jotakin vastaavaa? Voit sanoa myös, että jos et kelpaa hokkareilla, niin pistät ihan överiksi ja vedät jotkut karmeat vaatteet päälle sinne niin saavat sitten hävetä oikein kunnolla kun kerran häpeävät. Vaihtoehtona on siis hokkarit pienellä häpeämisellä tai hokkarit+pellepuku isolla häpeämisellä - kumman valitsevat?
Mitä ohjelmaa teillä siellä on? Musiikkia? Kilpailuja? Leikkejä? Makkaraa ja mehua? Meillä on parina kertana mennyt vy:n luistelutapahtuma pieleen kun sää ei ole suosinut. Muuten on ollut kyllä mukavaa ja porukkaa on tullut reilusti paikalle. :)
[/quote]
Mä luistelen ja paistan makkaraa. Ohjelma on just tuollaista kun luettelit: on musiikkia, makkaraa, mehua, napakelkkakin sinne on kuulemma laitettu jne. Leikkimielinen kiekkomatsikin pitäisi olla, mut en kyllä mee vannomaan että yläkoulun jässikät pystyisivät pitämään sen järin leikkimielisenä. Periatteessa toi pellepuku vois olla hyvä idea.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:55"]
Mulla eioo luistimia mutta jos joskus hankin niin hokkarit. :) Ku mä olin koulussa niin muutamalla tytöllä oli myös hokkarit kun niillä parempi luistella. Sano sille vinkuapinalle että on turpa kiinni ja lopettaa ton toisen kontrolloimisen.
[/quote]Sorgen, mut en kutsu edes vieraita lapsia vinkuapinoiksi saati omiani. t. ap
Menet ja luistelet hokkareilla, ei ne teinipissikset ole ennenkään häpeään kuolleet, eikä kuole nämäkään.
Jaa. Meillä just 15-vuotias tyttö halus nimenomaan hokkarit.