Sairaanhoitaja joka ei ota rokotetta.. mitä mieltä? Voiko tehdä töitä normaalisti..
Minusta sellainen on ammattitaidotonta, hän ei ajattele ihmisten terveyttä ja hyvinvointia , joten epäpätevä työhönsä. Ihan väärällä alalla.
Toivoisin että se jotenkin ilmoitettaisiin , että kenellä hoitoalalla ei ole rokotetta,niin jokainen voisi sitten päättää antaako sellaisen ihmisen olla esim. Oman vanhan ja sairaan vanhemman tai mummon hoitajana. En itse ainakaan haluaisi sellaista hoitajaa lähelle vanhaa isääni.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/d8c95e1c-269f-4b64-8a1d-7d2641e1…
Lähihoitaja Henna, ei ole ottanut yhtäkään koronarokotetta vaikka tekee keikkatöitä vanhusten parissa sairaanhoitajana opiskeluiden ohella. Hänninen opiskelee terveyden- ja sairaanhoitajaksi.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote pakolliseksi hoitajille, koska he ovat tekemisissä jo valmiiksi sairaiden tai immunipuutteisten, kuten syöpäsairaiden ja vanhusten kanssa. Jos on itse niin tyhmä, ettei tajua asettavansa sekä itsensä että muut vaaraan rokottamattomuudellaan, on työnantajalla oltava oikeus irtisanoa hoitaja yleisvaarallisen taudin levittämisestä tahallaan. Ei idiotismi oikeuta muiden vahingoittamiseen. Alapeukuttakaa vaan, en piittaa.
Kokeellista rokotetta ei voi pakottaa kenellekkään.
Ei voi pakottaa, mutta eipä ole pakko olla siellä töissäkään. Työnantaja voi asettaa vaatimuksia, työntekijä on niitä velvollinen noudattamaan. Työn tekeminen sinällään on vapaaehtoista.
Jokainen saa itse päättää, en tuomitse otti tai ei.
Ärsyttää, kun ihmiset "fiksusti" kuittailevat, että jaahas, mistä lie Henna saanut tartuntatautien lääkärin pätevyyden kun tietää heitä paremmin. Mutta nimenomaanhan KUKAAN ei tiedä varmaksi, että rokote on pitkällä tähtäimellä turvallinen. Se vaikuttaa toistaiseksi siltä, mutta kukaan itseään kunnioittava lääkäri ei sano, että tästä rokotteesta ei koskaan tule merkittäviä ja/tai pitkäaikaisia haittoja.
Niin kauan kuin oma terveys on vaakakupissa, niin jokaisella tulisi ammatista riippumatta olla valta päättää itse. Jotkut kokevat, että rokotteen ottaminen on paras päätös, jotkut kokevat että ottamatta jättäminen. Kumpikin hyviä valintoja, kunhan sen on tehnyt itse ilman painostusta kumpaankaan suuntaan.