Oletko ylipainoinen?
Kommentit (22)
Olen, olen myös laihduttanut kaksi kertaa 30kg pois. Molemmilla kerroilla tuli takaisin, enää en luultavasti jaksa kokeilla, kun ei onnistu pitää pois.
10 kg pitäisi saada vielä pois.
Painoin kerran 20 kg enemmänkin. Ikävää aikaa oli se.
Olen, ylipainoa taulukon mukaan 18 kg.
En enkä ole koskaan ollut. Paitsi raskaana viimeisilläni meinasin hetkellisesti olla painoindeksin osalta.
Olen, vajaat 10 kg ylipainoa. Ei ole kovin paljon mutta en vaan onnistu laihduttamisessa. Ikää tosin 57 v ja olen tunnesyöppö, mutta ei sen silti pitäisi olla mahdotonta.
Hienoa, että olet saanut laihdutettua. Minä en ole ollut ylipainoinen kuin raskaana. Nainen 38v BMI 20.
En ole koskaan ollut. Nyt vanhemmiten paino on alkanut salakavalasti hivuttautua normaalipainon alarajalta kohti keskikohtaa, eli täytyy varmaan alkaa tarkkailla tilannetta.
En, enkä ole koskaan ollut. Olen 169-senttinen ja enimmillään koskaan painanut 68 kiloa, mutta silloinkin olin viimeisilläni raskaana. Normaalisti paino pyörii 55 kilon kieppeillä.
N42
Olin aina, vaihtelevia määriä, lähes 50 v saakka En enää, tiputin lähemmäs 40 kg noin 7 vuotta sitten ja olen saanut pidettyä poissa. Ikävä kyllä, normaalipainossa pysyminen ei ole vieläkään erityisen helppoa . Mutta on helpompaa puuttua 2-3 kilon painonnousuun.
En ole minäkään enää sitten, kun saan nämä 30 extrakiloa pois.
Vierailija kirjoitti:
Olin aina, vaihtelevia määriä, lähes 50 v saakka En enää, tiputin lähemmäs 40 kg noin 7 vuotta sitten ja olen saanut pidettyä poissa. Ikävä kyllä, normaalipainossa pysyminen ei ole vieläkään erityisen helppoa . Mutta on helpompaa puuttua 2-3 kilon painonnousuun.
Jep. Tuon kun olisi tajunnut niiden ekan parin kolmen kilon tultua ja kun vaatteet alkoi tuntua vyötäröltä ikäviltä.
Silloin sitä vaan tyhmänä ajatteli että hätäkös tässä, kyllä ne siitä varmasti pois sulaa ihan ittekseen ja normivaihtelua, menkatkin tulossa tai ainakin menossa..
Ja sitten niitä kiloja olikin 15 eikä ne lähtenyt ittekseen eikä edes lempeällä vaivannäöllä mihinkään. Sitten 20 ja ne ei lähteneet edes kitudieetillä ja lenkkeilyn lisäämisellä. Ja kun ei niitä extroja väkisinkään pois saa niin niiden kanssa pitää vaan sopeutua elämään. Ja nyt sitten liikaa on jo kolmisenkymmentä kiloa ja tässä ei enää kasvisten lisäämiset, kahvimaidon vaihtamiset ja arkiaktiivisuus näy missään. Ei näy edes alkoholin käytön lopettaminen eikä päivittäiset kävelylenkit ja ruokavalion viilaamiset. Lihominen vaan loppuu tai hidastuu mutta laihtuminen ei ala.
Tähän laihduttamiseen meni noin vuosi ja motivaattorina oli vakava terveysongelma. Sitä ennen olin vaihtelevasti yrittänyt laihduttaa, onnistunut ja lihonnut takaisin; ajatellut että ihan sama, luovutan tämän suhteen, lihon jos lihon, en jaksa enää miettiä asiaa, ja kaikkea näiden välistä. Olen ns. tunnesyöppö, (sisäisesti edelleenkin), joten laihduttaminen vei myös vuosikymmeniä käyttämäni tunteiden ja hyvinvoinnin säätelykeinon (toki huonon sellaisen).
Tykkään syödä, tykkään siitä tunteesta, että vatsa on mukavasti täynnä, joten omalla kohdallani ei toiminut esimerkiksi annoskokojen pienentäminen. Siitä jäi aina joten sellainen "vaille jäänyt" olotila. Joten pistin ruokavalioni kokonaan ja pysyvästi uusiksi, jätin liian energiatiheät ruoat jne. Kiinnitän huomiota ruoan terveellisyyteen (tässä olen itse valinnut virallisten ravitsemussuosituksien seuraamisen) mutta voin syödä silloin tällöin tuskailematta jotain tavallisesta ruokavaliostani selkeästi poikkeavaa jne. Paljon kasviksia, sopivasti hedelmiä, hyviä rasvoja, täysjyvää ja proteiinia. Tämä sopii minulle, paino lähti ja pysyy kohtuullisen hyvin. En ryhtynyt treenaamaan hurjasti, mutta lisäsin arkiliikuntaa jne.
Painopudotus ei ratkaissut kaikkia ongelmiani, toi mukaan joitakin uusia, eikä se ehkä koskaan tule olemaan asia, joka on lopullisesti ratkaistu, mutta omalla kohdallani todellakin kannatti!
Toivon kovasti, että löydät itsellesi sopivimman tavan ja onnistut ❤!
Normaali painoinen aina ollut naisena.
Kyllä, tosin vain lievästi ylipainoinen. Mutta koska en halua ottaa naista elätettäväksi, niin en näe tarvetta laihduttaa.
Olen.