Iso parisuhdeongelma
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa nyt reilun vuoden ja ongelmia on ollut alusta lähtien. Koska rakkautta riittää molemmin puolin, on ongelmia selvitetty ja ollaan jatkettu yrittämistä ja joskus menee todellakin hyvin, koko aika suhteessa ei siis ole paskaa.
Riitoja on tullut mm. juhlimisesta, deittisovellusten käytöstä, yhteisen ajan vietosta ja siitä että poikaystävääni ei välillä tunnu kiinnostavan seurustelumme ja minä ollenkaan. Hän on kuitenkin pyytänyt anteeksi käytöstään ja ilman mitään vaatimista tai ahdistelua sanonut että haluaa parantaa käytöstään ja kehittyä ja että oikeesti rakastaa mua.
Suurin ongelma on kuitenkin se, että poikaystävä haluaa samalla elää sinkkuelämää kuin seurustella. Hän on myöntänyt, että toisinaan tekisi mieli panna joitakin muita, muttei tee sitä, koska kokee sen aiheuttavan enemmän haittaa kuin hyötyä. Hän sanoi että on mielestään niin nuori (23, täyttää muutaman kuukauden kuluttua 24), ettei vielä tavallaan halua sitoutua vaan haluaa vielä juhlia ja panna muita, tuskin kuulemma tulen olemaan hänen viimeisensä. Samalla hän kuitenkin sanoi, että rakastaa minua, eikä haluaisi heittää pyyhettä kehään niin kauan kuin homma tuntuu toimivan (ja nyt se about tuntuu siltä..) ja että olen sellainen ja se nainen, kenen kanssa hän haluaisi mennä naimisiin ja hankkia lapsia ja asettua aloilleen.
Minä en mielestäni ole kauhea pirttihirmu, hän saa juhlia kavereidensa kanssa niin paljon kuin huvittaa (yleensä 0-2 kertaa viikossa) enkä sano mitään, ellei se tule meidän suunnitelmien edelle. En kysele liikoja tai painosta ja kannustan häntä viettämään aikaa kavereidensa kanssa. Annan muutenkin tilaa hänelle tehdä omia juttujaan. Rakastan poikaystävääni tosi paljon enkä enää tiedä mitä minun pitäis tehdä. Olen sanonut että hänen täytyis nyt miettiä, haluaako mut vai sinkkuelämän. Ja hän ei osaa päättää.
Mitä tässä tilanteessa enää voi tehdä? Olen itse 19-vuotias ja poika on ensimmäinen kunnollinen seurustelusuhteeni. Tottakai itsestäkin välillä tuntuu siltä että haluaisi muitakin käydä kokeilemassa, mutta enemmän haluan olla tässä suhteessa kuin jättää homma sikseen ihan vaan että pääsee muita panemaan.
Kommentit (26)
Mä en kattelisi tollasta!! Avaa tyttökulta silmäsi.. minkälainen rakkaus se tollanen rakkaus on? Oletko onnellinen? Mun mies os 23v ja haluaa olla "loppu elämän" munkaa.. panot ja säädöt ovat menneitä eikä halua sellaisia suhteita enää.. jos mun mies ees ehdottelis et tekis mieli panna muita, niin sais kyl lähtee ja vähä helvetin äkkii
Erotkaa. Jos jo ensimmäinen vuosi on tuollaista, niin ei hyvä. Eka vuosi on just se kun ei voi kuvitellakaan olevan kenenkään muun kanssa eikä voi pitää näppejään erossa toisesta. Ja nyt jo mies miettii että haluisi muita kyllä panna mut ääh ei tiedä kun sustakin "tykkää". Oot vaan varalla, vaki pano, kunnes tulee joku houkuttelevampi, niin varmasti tarttuu syöttiin.
Mä en ikinä kestäis et mies puhuis tollai muista naisista mulle, vähän kunnioitusta kehiin! Jos hän susta välittäis ja kunnioittais, ei ikinä mainitsisi muiden panemisisita, halooo! Nyt heität sen urpoon menemään ja etsit miehen ketä arvostaa sua ja haluaa 100% olla sun kanssa vaan suhteessa. Tolla menolla sun itsetuntos häviää ja masennut, ei voi olla onnellista loppua teillä, anteeks nyt vaan...
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:10"]Olen sanonut että hänen täytyis nyt miettiä, haluaako mut vai sinkkuelämän. Ja hän ei osaa päättää. [/quote] Jos haluaisi sinut, päätös olisi helppo.
[/quote]Eiköhän toi jo kerro paljon, jos ei "osaa" päättää, eiköhän se jo oo silloin sinkkuilun valinnut, ja pitää sua niin kauan mukana kun sinisilmäisenä jaksat sen touhua katsoa. Ja veikkaan että kun mainiset vaikka erolla, niin sitten anellaan ja ollaan kilttejä, että saa sut taas hihnaan takas. Se pompottaa sua yks nolla. Juokse!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:46"]Oon sitä mieltä, että villi sinkkuelämä kannattaa elää alta pois, jos kiinnostusta on ja sitten myöhemmin ryhtyä vakavaan suhteeseen. Ei tuossa voi käydä kuin huonosti, niin ikävältä kuin se kuulostaakin. Vaikka saisitte hetkellisesti asiat selviksi, niin todennäköisesti mies alkais jossain vaiheessa kelailla, että millasta olisi jonkun/joidenkin toisen kanssa. Siinä vaiheessa kun oma poikaystäväni sanoisi, että on pienintäkään kiinnostusta muita naisia kohtaan, osoittaisin ovea.
[/quote]
Juuri näin. Kyllä se vaan on lähipiirissä moneen kertaan todettu, että se nuoruus ja "menovaihe" kannattaa jokaisen elää ennen vakavaa sitoutumista. Sen jälkeen voi asettua aloilleen ja suhdekin on kestävämmällä pohjalla. En sano, että näin olisi JOKA kerta, mutta valitettavan usein kyllä.
Taidatte AP olla siis vielä liian nuoria oikein "vakavaan" suhteeseen. Ainakin siis tuo sinun poikaystäväsi. Ilmiselvästi hän haluaa vielä mennä ja kokeilla ja nähdä ilman suuria sitoumuksia. Tämä on ihan ok asia, kunhan vain sinäkin ymmärtäisit sen. Tuolla menolla aiheutat itsellesi sydänsuruja. Valitettavaa mutta totta.
Ehkä voisitte kokeilla taukoa, jos oikea ero tuntuu liian vaikealta. Siinähön sen sitten näkee :)
Kannattaa vaan keskustella ja keskustella. Ehkä olet ymmärtänyt poikaystäväsi sanat väärin?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:10"]Olen sanonut että hänen täytyis nyt miettiä, haluaako mut vai sinkkuelämän. Ja hän ei osaa päättää. [/quote]
Jos haluaisi sinut, päätös olisi helppo.