Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso parisuhdeongelma

Vierailija
19.01.2015 |

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa nyt reilun vuoden ja ongelmia on ollut alusta lähtien. Koska rakkautta riittää molemmin puolin, on ongelmia selvitetty ja ollaan jatkettu yrittämistä ja joskus menee todellakin hyvin, koko aika suhteessa ei siis ole paskaa. 

Riitoja on tullut mm. juhlimisesta, deittisovellusten käytöstä, yhteisen ajan vietosta ja siitä että poikaystävääni ei välillä tunnu kiinnostavan seurustelumme ja minä ollenkaan. Hän on kuitenkin pyytänyt anteeksi käytöstään ja ilman mitään vaatimista tai ahdistelua sanonut että haluaa parantaa käytöstään ja kehittyä ja että oikeesti rakastaa mua.

Suurin ongelma on kuitenkin se, että poikaystävä haluaa samalla elää sinkkuelämää kuin seurustella. Hän on myöntänyt, että toisinaan tekisi mieli panna joitakin muita, muttei tee sitä, koska kokee sen aiheuttavan enemmän haittaa kuin hyötyä. Hän sanoi että on mielestään niin nuori (23, täyttää muutaman kuukauden kuluttua 24), ettei vielä tavallaan halua sitoutua vaan haluaa vielä juhlia ja panna muita, tuskin kuulemma tulen olemaan hänen viimeisensä. Samalla hän kuitenkin sanoi, että rakastaa minua, eikä haluaisi heittää pyyhettä kehään niin kauan kuin homma tuntuu toimivan (ja nyt se about tuntuu siltä..) ja että olen sellainen ja se nainen, kenen kanssa hän haluaisi mennä naimisiin ja hankkia lapsia ja asettua aloilleen. 

Minä en mielestäni ole kauhea pirttihirmu, hän saa juhlia kavereidensa kanssa niin paljon kuin huvittaa (yleensä 0-2 kertaa viikossa) enkä sano mitään, ellei se tule meidän suunnitelmien edelle. En kysele liikoja tai painosta ja kannustan häntä viettämään aikaa kavereidensa kanssa. Annan muutenkin tilaa hänelle tehdä omia juttujaan. Rakastan poikaystävääni tosi paljon enkä enää tiedä mitä minun pitäis tehdä. Olen sanonut että hänen täytyis nyt miettiä, haluaako mut vai sinkkuelämän. Ja hän ei osaa päättää. 

Mitä tässä tilanteessa enää voi tehdä? Olen itse 19-vuotias ja poika on ensimmäinen kunnollinen seurustelusuhteeni. Tottakai itsestäkin välillä tuntuu siltä että haluaisi muitakin käydä kokeilemassa, mutta enemmän haluan olla tässä suhteessa kuin jättää homma sikseen ihan vaan että pääsee muita panemaan. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa

Vierailija
2/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroatte. Se on parasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos annat kohdella itseäsi kuin paskaa muutut vähitellen paskaksi. lähde kun vielä voit.

Vierailija
4/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

He's just not that into you. Olet varalla, paremman puutteessa. 

Vierailija
5/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vakava suhteesi? Mene nyt hyvä ihminen katsomaan valikoimaa. Olet nuori nyt, se on kohta ohi. Täytyyhän jotain vertailupohjaa olla. Turha kerätä katkeruutta, kun ei tuo mies (oikeasti vielä poika) vielä tiedä itsekään, mitä haluaa. On olemassa sellainenkin miestyyppi, josta on vakavaan suhteeseen parikymppisenä, mutta taustalla on sitten jotain erikoista, joka on laittanut asiat tiettyyn järjestykseen. Kaikki muut koheltavat aikansa. Sinunkin taitaisi olla syytä, vai oletko kovin turvallisuushakuinen? Erolapsi? Sitä paremmalla syyllä älä anna turvallisuudentarpeille liikaa valtaa.

 

 

Vierailija
6/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nyt vielä kuitenkin painottaa, että muuten menee hyvin. Poikaystävä on todella hellä ja huomaavainen mua kohtaan ja tekee asioita mun puolesta ja yhdessä mun kanssa ja osoittaa selkeästi halunsa olla mun kanssa.. 

Enkä haluaisi erota vaan yrittää saada asiat kuntoon.. koska en usko sen olevan mahdotonta tässä tilanteessa. Miten siis saada poikaystävä vakuutettua siitä että mun kanssa kannattaa olla ja että ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolen? :--D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän onkin parasta kun voi viettää sinkkuelämää ja kotona huolto pelaa. Kynnysmatto mikä kynnysmatto.

Vierailija
8/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vääntämistä ja säätöä, ei tuosta tule mitään. Ottakaa aikalisä. Pitäkää jonkun aikaa etäisyyttä ja miettikää, mitä kummatkin oikeasti haluatte.

Vierailija
10/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALOOOO?! Kuinka tyhmä (naiivi) voi ihminen olla. Miekkoses sentään sanoo suoraan, että haluaa panna muita ja sinä lässytät tuollasta turhaa. Siis mitä tulevaisuutta teillä voi olla? Ole tyhmä ja jää katselemaan kun miehes pettää (itsepä kerjäsit sitä tapahtuvaks) tai ole fiksu ja tee molemmille palvelus ja jatkakaa elämiänne eri suunnilla. Anteeks mutta mitä hittoa sä kuvittelet saavuttavas tolla märehtimisellä? Vähän itsekunnioitusta nyt nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkun olisi mun kirjoittama teksti. Kokemuksen syvällä rintaäänellä, eroa. Ihan oikeasti, vielä kun se on mahdollista ja olette ollut 'vasta' vuoden yhdessä. Anna hänen tulla ja mennä kuinka tykkää, itselle teet palveluksen kun lähdet. Tsemppiä.

Vierailija
12/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittisovellusten käytöstä ?! Ja mä kilahdin exälle jo siitä kun näin että se oli ettiny tinder sovellusta play kaupasta puhelimellaan (olin lataamassa hänen puhelimeensa jotain sovellusta ja avasin haun jossa olikin tinder..). Sanoi että kunhan halusi nähdä millainen se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt

Vierailija
14/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tämä loppuikäsi: toista ei voi muuttaa. Yritä siis etsiä valmiiksi mahdollisimman sopiva.

Ja laita kundi valitsemaan, seurustelu vai rilluttelu. Luultavasti yrittää ostaa sinulta korulausein kompromissia. Ei ne sanat vasn teot...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sitä mieltä, että villi sinkkuelämä kannattaa elää alta pois, jos kiinnostusta on ja sitten myöhemmin ryhtyä vakavaan suhteeseen. Ei tuossa voi käydä kuin huonosti, niin ikävältä kuin se kuulostaakin. Vaikka saisitte hetkellisesti asiat selviksi, niin todennäköisesti mies alkais jossain vaiheessa kelailla, että millasta olisi jonkun/joidenkin toisen kanssa. Siinä vaiheessa kun oma poikaystäväni sanoisi, että on pienintäkään kiinnostusta muita naisia kohtaan, osoittaisin ovea.

Vierailija
16/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi että on mielestään niin nuori (23, täyttää muutaman kuukauden kuluttua 24), ettei vielä tavallaan halua sitoutua vaan haluaa vielä juhlia ja panna muita, tuskin kuulemma tulen olemaan hänen viimeisensä

Tapaushan täysin päivänselvä. Jos ap itse haluaa panosuhdetta, niin sitten voi jatkaa, mutta jos ap etsii syvempää suhdetta, niin kenkää.

Arvoisat ap:tä vähän vanhemmat elämänkokemusta omaavat mammat; onko aloitus provo vai onko nuoret naiset oikeasti tuollaisia ja että vielä palstalla kysellään tuollaisia?

Vierailija
17/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on siis ns. avohoito. Teillä on kivaa ja panette, mutta ette ole sitoutuneita (ei voi yksin olla sitoutunut...). Pidä se siinä mukana, jos on hyvä tyyppi ja ala itsekin katsella muualle. Eihän tuosta yksiavioista pitkän kaavan suhdetta saa kuitenkaan. Ja nauti elämästä, omilla ehdoilla!

Vierailija
18/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:48"]Hän sanoi että on mielestään niin nuori (23, täyttää muutaman kuukauden kuluttua 24), ettei vielä tavallaan halua sitoutua vaan haluaa vielä juhlia ja panna muita, tuskin kuulemma tulen olemaan hänen viimeisensä

Tapaushan täysin päivänselvä. Jos ap itse haluaa panosuhdetta, niin sitten voi jatkaa, mutta jos ap etsii syvempää suhdetta, niin kenkää.

Arvoisat ap:tä vähän vanhemmat elämänkokemusta omaavat mammat; onko aloitus provo vai onko nuoret naiset oikeasti tuollaisia ja että vielä palstalla kysellään tuollaisia?
[/quote]

Mun kaveri, 19v, seurustelee vuotta vanhemman jätkän kanssa joka on sanonut että haluaa vielä olla muiden naisten kanssa. Tuo jätkä kyllä ei yritä muita muijia tai edes puhu sellaisesta, joten hänen mielensö saattaa vielä muuttua kun seurustelua on enemmän takana. Nyt jo päälle 2v. Itse en jäisi edes sellaiseen suhteeseen jossa mies sanoisi että ei halua että olen hänen viimeinen.

Vierailija
19/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 18v:nä "suhteessa", jossa tavattiin välillä (kun miehelle sopi). Toisaalta, kyseessä ei ollut edes mikään "seksisuhde", vaan lähinnä pussailtiin. Pointti oli se, että huono itsetuntoisena oikeasti ajattelin, että en voi parempaa saada ja en uskalla lopettaa tuota :D nyt vuosia myöhemmin tuo tuntuu idiotismin huipentumalta. Onneksi itsetuntoni on parempi ja löysin terveen ihmissuhteen.

Vierailija
20/26 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:24"]Haluaisin nyt vielä kuitenkin painottaa, että muuten menee hyvin. Poikaystävä on todella hellä ja huomaavainen mua kohtaan ja tekee asioita mun puolesta ja yhdessä mun kanssa ja osoittaa selkeästi halunsa olla mun kanssa.. 

Enkä haluaisi erota vaan yrittää saada asiat kuntoon.. koska en usko sen olevan mahdotonta tässä tilanteessa. Miten siis saada poikaystävä vakuutettua siitä että mun kanssa kannattaa olla ja että ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolen? :--D
[/quote]
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että jos suhde alusta asti vaatii hurjasti ponnisteluja pysyäkseen kasassa, niin ei maksa vaivaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan