Oletko katunut että kielsit lapseltasi HPV-rokotuksen?
HPV-rokote vähensi kohdunkaulansyöpien esiintymistä tarpeeksi varhain rokotetuilta tytöiltä lähes 90 prosentilla.
Kommentit (74)
Olin Porilainen teini silloin kun rokote tuli saataville. Täti pääkaupunkiseudulta kannusti rokottautumaan ja maksoi rokotteesta puolet kun kotona oli tiukkaa taloudellisesti. Nyt aikuisena olen todella kiitollinen. Kiitos muistutuksesta, täytyypi laittaa tädille myöhäiset kiitokset.
Vierailija kirjoitti:
Elina Vuorenmaa on julkisesti puhunut lapsistaan, joille otti tämän rokotteen, ja joiden omaishoitaja nykyään on. Näitä on paljon. HPV-rokotteen suoja on tässä tutkimuksessa mitattu aivan ihmeellisellä tavalla eikä anna luotettav kokonaiskuvaa. Tärkeämpää olisi lapsille kertoa suojatun seksin merkityksestä. Tästä piikistä on ollut paljon murhetta ja harmia. Älkää nyt kaikkiin lööppeihin menkö.
HPV voi tarttua suojatussakin seksissä. Kondomi ei suinkaan aina siltä suojaa. Olisikohan nyt niin että sinä olet mennyt lööppeihin ja populismiin?
Minä annoin lapseni päättää itse, ei se ole minun asiani. Hän otti rokotteen ja olemme molemmat tyytyväisiä siihen.
Vierailija kirjoitti:
HPV-viruksia on myös useita. Siis lasketaan kymmenissä, sadoissa. Rokote suojaa muutamalta. Sanomattakin selvää että ei se syöpäriskiä oleellisesti muuta. Mutta löytyy ihmisiä jotka haluavat nopean ratkaisun kaikkeen.
Sanomattakin selvää? Yksi ainoa hp-virus (se v on siellä virusta merkitsemässä, näin googlailusi helpottamiseksi) on syyllinen yli 70% hpv:n aiheuttamasta kohdunkaulan syöpätapauksesta. Ja juuri tuota ja muutamaa yleistä muuta vastaan nuo rokotteet on tehty. Joten sanomattakin selvää että ota vielä vähän selvää asioista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on pöpiä porukkaa. Ensinnäkin moni lääkäri on yrittänyt saada vedetyksi tuon rokotteen pois markkinoilta koska se on vaarallinen. Moni on juotunyt tuon rokotteen jälkeen pyörätuoliin!!! Ja kehtaatte vielä katua kun ette lapsen antaneet ottaa rokotetta. Minä kiitän ja ylistän jumalaa etten saanut tuota rokotetta. Olin vain vuotta vanhempi kuin rokotettu ikäryhmä. Minun ikäryhmälle ei tuota rokotetta annettu. Kiitos luojan!
Näin koululääketieteen edustajana tuun aina hyvälle tuulelle tällaisista kommenteista. Kunnon hihhuleita vastaan ei tartte väitellä.
Ne tekee sen itse :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no satun tietämään naisia jotka katuvat aivan helvetisti tuon rokotteen antamista lapsilleen koska lapsen elämä loppui siihen, ei pysty käydä koulua jne...
Että joo ottakaa vaan...
Mitäs heille kävi? Olisi kiva saada jotain lähdettäkin tällaisiin juttuihin.
En viitsi täällä nimiä jaella. Seuraan heitä Facebookissa. Todella särkynein sydämin he katselevat vierestä tätä koronarokotteiden antamista lapsille kun tietävät että 100pros tod näköisyydellä lapsia tulee vammautumaan ja On jo vammautunut.
Lähteenä facebook. Olisi pitänyt arvata. Sieltähän nämä väärät tiedot leviävät: rokotteet aiheuttaa autismia ja niissä on seurantalaitteita.
Uskokaa hyvät ihmiset tieteeseen ja rokottakaa lapsenne!Lue itse sitä tiedettäsi niin ymmärtäisit ettei tuollaisesta pellerokotteesta voi tuolla otannalla sanoa juuri mitään. Katso tutkimuksen rahoittajat. Follow the money.
Ja salaliittoteorioita tieteestä kieltäytymisen lisäksi. Kyllä tutkimustulokset puhuvat hpv rokotteen puolesta
Niin... Et pysty ymmärtämään että jos valtaosa kohdunkaulan syöpään sairastuvista sairastuu 60-vuoden iässä ja niillämain, ja rokotettuja on tutkitu n 10 vuoden ajan silloin kun he ovat teini-ikäisestä parikymppisiä, niin mitä se kertoo rokotteen pitkäaikaisesta tehosta? Aivan. Ei yhtikäs mitään. Harmi että aina kun et ymmärrä jotain, päähäsi pälähtää sana ”salaliittoteoria”, vaikka sinun pitäisi vaan perehtyä paremmin lukemaasi.
Juurihan tuolla oli laitettu ihan tieteellinen lähde että se on yleisin 30-40-vuotiaiden syöpä joka on lisääntynyt räjähdysmäisesti 60-luvulta lähtien. Tässä on nyt ollut jo yli 15v tutkimustietoa ihan kotosuomestakin jolla todistetaan että syöpien esiasteiden määrä on laskenut huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei itse suostunut ottamaan
Fiksu lapsi.
Kun kuluu vielä vuosikymmen niin nämä HPV-rokotteen etulinjalaiset ovat monisairaita ja lapsettomia. Minulla terve perhe ja ihania lapsenlapsia. Ja sitten ihmetellään että miksi... Ympäristömyrkyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elina Vuorenmaa on julkisesti puhunut lapsistaan, joille otti tämän rokotteen, ja joiden omaishoitaja nykyään on. Näitä on paljon. HPV-rokotteen suoja on tässä tutkimuksessa mitattu aivan ihmeellisellä tavalla eikä anna luotettav kokonaiskuvaa. Tärkeämpää olisi lapsille kertoa suojatun seksin merkityksestä. Tästä piikistä on ollut paljon murhetta ja harmia. Älkää nyt kaikkiin lööppeihin menkö.
Syynä on tuskin piikki.
https://yle.fi/uutiset/3-11029286
Oletko aidosti noin sisälukutaidoton? Mitä kuvittelet rokotehaittojen olevan? Ne ovat esimerkiksi juuri sitä että aiemmin aktiivinen, urheilullinen nuori saa mystisen oireyhtymän minkä syntyä ei kukaan osaa selittää. Rokotehaitat ovat usein juuri autoimmuunisairauksia. Koko systeemi feilaa kun sitä härkitään. Mutta testaa vaan niillä muksuillasi.
Ei sillä ole mitään merkitystä jos jollakin 18 vuotiaalla vähenee syövän esiasteet niinkuin tolla rokotteella on todettu tapahtuvan😂☻ niin nuoret ei sairastu kohdunkaulansyöpään. Mutta rahaa virtaa rokotevalmistajille..se on tärkeintä heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekäköityneen anestesialääkärin Olli Erkolan väitteet haitoista on ammuttu alas jo monet kerrat
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://thl.fi/doc… 6936-5205-3b98-f542-d4303d464b12%3Ft%3D1607581735366&ved=2ahUKEwj3y6vQgIT0AhUVvosKHRCZDdAQFnoECDYQAQ&usg=AOvVaw0qrz_9JFcB987NjJePM0GI
Tiedettä on muuallakin kun ns. thl laitoksella.
Jos THL ja HUS (aiempi linkki) ei käy sulle auktoriteetiksi, niin olisi kiva kuulla mistä oikein haet apua jos sairastut vakavasti...
Sairastuin vakavasti ja Hus lisäsi lisää ja lisää.
Äitini maksoi minulle Gardasil rokotesarjan yksityisellä aika pian kun se tuli markkinoille. Olin silloin lukiossa, nyt olen 35-vuotias. Olen erittäin tyytyväinen, että sen sain vaikka olikin kallis enkä harrasta lyhytaikaisia suhteita.
Pari faktaa täällä esiintyneitä väitteitä korjaamaan:
- Kohdunkaulan syöpä on yleisin 35–40-vuotiailla naisilla.
- HP-virus aiheuttaa myös muita syöpiä: se on lähteestä riippuen vastuussa noin 10% kaikista naisten syövistä ja muutamasta prosentista kaikista miesten syövistä.
- Kondomi ei suojaa tartunnalta läheskään 100% sillä virus tarttuu iholta.
- HP-viruksia tunnetaan yli sata mutta vain tietyt alatyypit aiheuttavat syöpiä (nämä on valittu rokotteisiin).
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole mitään merkitystä jos jollakin 18 vuotiaalla vähenee syövän esiasteet niinkuin tolla rokotteella on todettu tapahtuvan😂☻ niin nuoret ei sairastu kohdunkaulansyöpään. Mutta rahaa virtaa rokotevalmistajille..se on tärkeintä heille.
Sen esiasteen kehittyminen syöväksi kestää vuositolkulla. Jos 18-vuotiaalla on esiaste, hänellä voi olla sen ansiosta 28-vuotiaana syöpä, joka voidaan huonolla tuurilla löytää vasta esim. 32-vuotiaana ja henkilö voi kuolla reippaasti alle nelikymppisenä.
"Kohdunkaulan syöpä kehittyy erilaisten esiasteiden eli dysplasioiden (cervical intraepithelial neoplasia, CIN) kautta hitaasti, noin 10-15 vuoden aikana."
https://www.duodecimlehti.fi/duo96025
Jos THL ja HUS (aiempi linkki) ei käy sulle auktoriteetiksi, niin olisi kiva kuulla mistä oikein haet apua jos sairastut vakavasti...