Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EK haluaisi lomauttaa työntekijät, joilla ei ole koronapassia

Vierailija
06.11.2021 |

EK:n johtaja Ilkka Oksala vaati torstaina blogissaan, että koronapassit otetaan käyttöön työpaikoilla, jotta työnantaja saa tietää, ovatko työntekijät ottaneet koronarokotteen. Työnantaja voisi järjestää työt niin, että rokottamaton ei vaaranna muiden terveyttä. Mikäli töiden uudelleenjärjestely ei olisi mahdollista, olisi työnantajan Oksalan mukaan voitava lomauttaa kyseinen rokottamaton työntekijä.
HS 6.11.
SAK ja STTK vastustavat aietta.

Kommentit (185)

Vierailija
141/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa noloa

Vierailija
142/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halunnut pois työstä jo pitkään. En irtisanoudo koska karenssi. Toivottavasti pääsen lomautukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä 30henkilöä työpaikalla. Tänään kun keskustelimme niin 10 sanoi ettei ota passia. Joka kolmas kun jää työelämästä pois niin onnee vaan työnantajille ja työpaikalle jääville. Koittakaa jaksaa. Minä en enää stressaa koronasta enkä passeista. Olen päätökseni tehnyt.

Tästä saadaankin keskustelu. Jos porukalla päätetään olla näyttämättä passia niin mistä työnantaja saa osastollisen uusia tekijöitä tilalle. Nyt ryhmähenkeä tähän. Ei passia työpaikalle. Kaikki mukaan. Joka kolmas ei riitä.

Kun vielä tukospotilaat joutuu jättämään sairastuttuaan työnsä, niin on mistä hakea.

Vierailija
144/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä seuraavaksi?  Luovutamme sielumme työnantajalle?

Haistakoot...

Vierailija
145/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani, terve ja hyväkuntoinen ihminen sai aivoihin tukoksen rokotteesta.

Joutuu opettelemaan puhumisen uudestaan. Kuolema oli hiuskarvan varassa.

Arvaa huvittaaako ottaa rokotetta? En usko, että näistä piikkiproteiineista on

ihan viimeistä sanaa sanottu. Ehkä viiden vuoden kuluttua olemme viisaampia.

Vierailija
146/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää passin ne. Minä pidän oman pääni ja sitä ei käännetä.

Vierailija
147/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa.

Vierailija
148/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te rokotteesta kieltäytyjät, miksi sitten rokotatte vauvanne? Samalla periaatteellahan voisitte sanoa että minä en halua vauvalleni mitään rokotteita koska olen rokotusvastainen.

Vierailija
149/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaRan Timo Lappi itkeskeli tässä pari päivää sitten uutisissa miten epidemiatilanteen räjähtämisen pakottamat etätyöt uhkaavat pilata pikkujoulukauden. Tilasi siis kepulta koronapassit työpaikoille, jotta niihin saadaan illuusio turvallisuudesta jotta työntekijät saadaan pikkujouluihin marakattien asiakkaiksi. Tässä ei ajeta pätkääkään kansalaisten terveyttä, turvallisuutta tai henkeä vaan takana on kaverikapitalistien pohjaton ahneus ja riskinottohalu. Lupa tartuttaa -passi ei estä tartuntaa ja ne rokotettujenkin tartunnat viedään kotiin, töihin, harrastuksiin, kouluihin, tuttaviin, sukulaisiin ja isovanhempiin sekä muihin riskiryhmiin, joita nyt kuoleekin Suomessa ennätystahtiin 70 viikossa ja 177 jo marraskuussa. Tilanne on vain pahenemassa ja syynä tämä lupa tartuttaa -passi joka nostaa tartuntoja tällä hetkellä myös muissa korkean rokotekattavuuden maissa mm. Gibraltarissa, Irlannissa, Portugalissa, Italiassa jne. jne.

Vierailija
150/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajille täydet oikeudet katsoa työntekijöiden sairaushistoria. Hyvillä työntekijöillä ei ole salattavaa.

Eihän työnantajat ja EK halua avata edes työntekijöiden palkkatietoja.

Vierailija
151/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

elboot kirjoitti:

Haistakoot...

Suomi on menetetty. Ei tässä maassa voi ihminen elää. Ei mitään järkeä enää missään. Jo ennen koronaa näytti huonolta. Ja nyt korona aikana aivan järjetöntä. Jos suomen kansalainen tahdostaan riippumatta pakotetaan pois työelämästä. Niin silloin päätän että senttiäkään en enää veroja Suomen valtiolle maksa.

Miten käy harmaa talous passin jälkeen? Miettikää vähän laajemmin.

Vierailija
152/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te rokotteesta kieltäytyjät, miksi sitten rokotatte vauvanne? Samalla periaatteellahan voisitte sanoa että minä en halua vauvalleni mitään rokotteita koska olen rokotusvastainen.

En ole rokote vastainen. Kieltäydyin vain vapaaehtoisesta korona rokotteesta.

Samoin kuin kieltäydyin myös influenssa rokotteesta. Miksi siitä ei nouse meteliä? Miksi siihen ei aleta vaatia passia?

Vierailija
153/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo otetaan itse ja halutaan lapsille tavalliset tukahduttavat rokotteet, muttei näitä koronarokotteita, jotka eivät estä tartuntoja, ja aiheuttavat enemmän vakavia haittavaikutuksia kuin mitkään aiemmat rokotteet. FFP2 suojain suojaa tartunnoilta kuten turvaetäisyydet, eivät nämä rokotteet. En ole ottanut myöskään influenssarokotetta eikä lapsetkaan.

Vierailija
154/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

elboot kirjoitti:

Haistakoot...

Suomi on menetetty. Ei tässä maassa voi ihminen elää. Ei mitään järkeä enää missään. Jo ennen koronaa näytti huonolta. Ja nyt korona aikana aivan järjetöntä. Jos suomen kansalainen tahdostaan riippumatta pakotetaan pois työelämästä. Niin silloin päätän että senttiäkään en enää veroja Suomen valtiolle maksa.

Voi vaikka myydä p:tä.

Vierailija
155/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

elboot kirjoitti:

Haistakoot...

Voi vaikka myydä p:tä.

Esimerkiksi kyllä voi. Itse kyllä ajattelin jotakin muuta.

Vierailija
156/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua elää maassa, jossa iso osa hoitajista, lääkäreistä, palomiehistä ja poliiseista olisi lomautettuja.

hoitoalalla työskentelevät rokottamattomat saisivat mennäkkin suoraan vankilaan vastuuttomasta käytöksestään.

Vierailija
157/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala miten tyhmä ihminen🤣🤣 kyllä tämä nyt viimestään todistaa, että rokote tappaa aivosoluja!

Vierailija
158/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ollut järkyttävää katsella tätä menoa, kun kaikki hulluimmatkin ja pahimmatkin mahdolliset salaliittoteoriat ovat jo käyneet toteen. Ja silti edelleen ihmisten enemmistö vain hurraa vaikka vähän aiemmin väitettiin hulluiksi. Ihmisten suuria laumoja voi toden totta soitella kuin banjoa kun vain osaa.

Vierailija
159/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

O-variaatio on vaarallisempi nuorille, kuin aiemmat kannat. Rokotuksen ottamista pitäisi nuortenkin harkita uudelleen.

Vierailija
160/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ollut järkyttävää katsella tätä menoa, kun kaikki hulluimmatkin ja pahimmatkin mahdolliset salaliittoteoriat ovat jo käyneet toteen. Ja silti edelleen ihmisten enemmistö vain hurraa vaikka vähän aiemmin väitettiin hulluiksi. Ihmisten suuria laumoja voi toden totta soitella kuin banjoa kun vain osaa.

Mikä salaliittoteoria nyt on käynyt toteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä