Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EK haluaisi lomauttaa työntekijät, joilla ei ole koronapassia

Vierailija
06.11.2021 |

EK:n johtaja Ilkka Oksala vaati torstaina blogissaan, että koronapassit otetaan käyttöön työpaikoilla, jotta työnantaja saa tietää, ovatko työntekijät ottaneet koronarokotteen. Työnantaja voisi järjestää työt niin, että rokottamaton ei vaaranna muiden terveyttä. Mikäli töiden uudelleenjärjestely ei olisi mahdollista, olisi työnantajan Oksalan mukaan voitava lomauttaa kyseinen rokottamaton työntekijä.
HS 6.11.
SAK ja STTK vastustavat aietta.

Kommentit (185)

Vierailija
121/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä passi on typerin idea minkä olen koskaan kuullut. Ps. Minulla on rokotukset.

Vierailija
122/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portugali alkaa tajuta että "lupa tartuttaa" -passi on osa ongelmaa eli tartuntojen räjähdystä ja laittaa myös rokotetuille rajoitukset

Koronakausi saapuu taas Etelä-Eurooppaan. Italiassa ja Portugalissa tartunnat nousussa

Portugali palaa tiukkoihin korona­rajoituksiin – vaikka rokote­kattavuus on maailman huippua

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008436243.html

Baariin pääsee joulukuusta eteenpäin Portugalissa vain, jos näyttää negatiivisen testitodistuksen. Tämä pätee myös rokotettuihin.

"Väestönsä nopeasti rokottanut Portugali on päättänyt ottaa koronarajoitukset uudestaan käyttöön, kertoo muun muassa uutistoimisto AP. Rajoituksista luovuttiin kaksi kuukautta sitten, kun maa tavoitti 86 prosentin rokotekattavuuden, mutta rajoituksettomuus jäi väliaikaiseksi.

Koronatapaukset ovat lisääntyneet maassa viime viikkoina rajusti. Reutersin mukaan koronatapaukset ovat lisääntyneet viime viikosta 43 prosentilla ja koronakuolleisuus 42 prosentilla.

Joulukuusta eteenpäin tietyissä julkisissa tiloissa vaaditaan maskia.

Koronarokotteesta tai sairastetusta taudista kertovaa koronapassia täytyy näyttää päästäkseen muun muassa ravintolaan, elokuvateatteriin tai hotelliin.

Muun muassa urheilutapahtumiin, baareihin ja yökerhoihin pääsee vain, jos näyttää todistuksen negatiivisesta koronatestistä. Sairaalassa ja hoitokodissa vierailemiseen vaaditaan myös negatiivinen koronatodistus. Tämä pätee myös rokotettuihin.

Lisäksi hallitus suosittelee etätöitä sekä säännöllistä kotitestausta.

Kaikkien Portugaliin ulkomailta lentävien tulee esittää negatiivinen koronatesti."

Koskahan muut maat tajuavat saman päivänselvän asian?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa lampaat passia. Nauran vieressä vaikka tekisi mieli itkeä. Olette niin vietävissä.

Itku pitkästä ilosta. Näin se sitten kääntyy rokottamattomille. Täällä uhkailtiin ja sen jälkeen hurrattiin jotain 50000 hengen kansalaisaloitetta, joka on varmasti jo mennyt läpi...eduskunnan paperileikkurista. Onnitteluni teille kaikille :D

Vierailija
124/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä tavalla voi sitten palkata tilalle uusia työntekijöitä ulkomailta, joille ei tarvitse niin paljoa maksaa palkkaakaan. Win win työnantajille.

Ja valtio maksaa uudet työttömät ja heille tuet. Win win. Valtio myös menettää veronmaksajia.

Vierailija
125/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä tavalla voi sitten palkata tilalle uusia työntekijöitä ulkomailta, joille ei tarvitse niin paljoa maksaa palkkaakaan. Win win työnantajille.

Ja valtio maksaa uudet työttömät ja heille tuet. Win win. Valtio myös menettää veronmaksajia.

Milloin olet viimeksi ollut työelämässä? Ei tuo homma tuolla tavalla pyöri. Suosittelen käyntiä muuallakin kuin sossuluukulla.

Vierailija
126/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 30henkilöä työpaikalla. Tänään kun keskustelimme niin 10 sanoi ettei ota passia. Joka kolmas kun jää työelämästä pois niin onnee vaan työnantajille ja työpaikalle jääville. Koittakaa jaksaa. Minä en enää stressaa koronasta enkä passeista. Olen päätökseni tehnyt.

Vierailija
127/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet viimeksi ollut työelämässä? Ei tuo homma tuolla tavalla pyöri. Suosittelen käyntiä muuallakin kuin sossuluukulla.

Tänään olen viimeksi ollut työelämässä.

Vierailija
128/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako suomi uusia työttömiä??? Passi aiheuttaa työttömyyttä. Jos työttömyyden makuun pääsee ja tottuu. Niin vaikea enää töihin palata. Tervetuloa työttömyys olen valmis!

Tätä ajattelen myös. Mikä järki tässä on?

Vierailija
129/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 30henkilöä työpaikalla. Tänään kun keskustelimme niin 10 sanoi ettei ota passia. Joka kolmas kun jää työelämästä pois niin onnee vaan työnantajille ja työpaikalle jääville. Koittakaa jaksaa. Minä en enää stressaa koronasta enkä passeista. Olen päätökseni tehnyt.

Aivan varmasti 😂😂😂😂😂 

Vierailija
130/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin jo kaikkia paikkoja sekä niiden tuotteit aja palveluja, joissa lupa tartuttaa -koronapassi käytössä Tällä suojellaan vain koronariskibisneksiä.

EK, MaRa, tapahtuma-ala ja Suomen yrittäjät sekä Akava ajavat koronapassia, kun taas STTK ja SAK vastustavat. Tällä suojellaan bisneksiä ihmisten sijaan. Pidetään pahimmat koronalinkobisnekset epidemiatilanteen räjähtämisestä huolimatta auki ja asiakkaissa. Sairasta.

Vierailija
131/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto..Luin, että EK haluaisi LOPETTAA rokottamattomat työntekijät 😰

Voi olla jo helmikuussa ihan normiotsikko 😂

Vierailija
132/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua elää maassa jossa hoitajahennat sairastuttaa mummot

Ongelma on siinä, että rokotettu tartuttaa mummon myös.

Vierailija
133/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti 😂😂😂😂😂 

Kyllä näin on! Näytä passi! En näytä!

Vierailija
134/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti 😂😂😂😂😂 

Kyllä näin on! Näytä passi! En näytä!

En näytä. Varsinkaan työpaikalla. Pitäkää firman e. Nyt alkaa loma!

Vierailija
135/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene jakeluun.. miten rokottamaton vois tartuttaa mitään koronaa rokotettuun?? Sillähän on toimiva rokote?? Kuulostaa ennemminkin jos vois tartuttaa ni rokotetun suoja onkin jostain syystä alempana kuin rokottamattoman?

Vierailija
136/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei ajattele mitä tästä seuraa.

Vierailija
137/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajille täydet oikeudet katsoa työntekijöiden sairaushistoria. Hyvillä työntekijöillä ei ole salattavaa.

Vierailija
138/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä saadaankin keskustelu. Jos porukalla päätetään olla näyttämättä passia niin mistä työnantaja saa osastollisen uusia tekijöitä tilalle. Nyt ryhmähenkeä tähän. Ei passia työpaikalle. Kaikki mukaan. Joka kolmas ei riitä.

Vierailija
139/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä rokottamaton vaarantaa rokotettujen terveyden, kun tartunnan voi saada rokotuksesta huolimatta, ja rokottamattomathan ne ovat luodin edessä, ei rokotetut.

Vierailija
140/185 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajille täydet oikeudet katsoa työntekijöiden sairaushistoria. Hyvillä työntekijöillä ei ole salattavaa.

Sairasta edes ehdottaa tätä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi