Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ruokatuotteita teillä jää pilaantumaan?

Vierailija
06.11.2021 |

Minulla vaniljakastikkeen jämät jäävät aina pilaantumaan. Lisäksi viime aikoina olin ostanut useita bulgarianjogurtteja, joita ihmiset eivät sitten syöneetkään, ja tänään huomasin, että ne ovatkin menneet vanhaksi. Joskus olen jääkaappia siivotessa löytänyt takaa vanhan kurkun, se on ällöttävää.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin usein käy niin, että lapset (4 kpl, teinejä) syövät jotain tiettyä paljon ja pitkään. Vaikkapa smoothieta. SItten yhtenä kauniina päivänä päättävät, että ei, nyt ei enää syödä smoothieta, vaan nyt syödään paahtoleipää. Tai kaurapuuroa. Sitten jää pakastimeen läjä marjoja ja jääkaappiin jukurttia ja hedelmäkippoon banaaneja.

Tai syövät leivän päällä salaatinlehtiä ja tomaattiviipaleita. Sitten päättävätkin, että tästä lähtien syödäänkin kurkkua ja juustoa. Ja sitten ostan vanhasta tottumuksesta salaattia ja sitä ei kukaan syökään, ja se ehtii nuupahtaa, ennenkuin tajuan, että mun täytyy käyttää se pois.

Jos asuisin yksin, niin saisin aina syötyä kaikki pois eikä mitään menisi hukkaan. Tämän rakkaan hunnilauman kanssa ei aina ole yhtä onnekas ruokahävikin kanssa.

Vierailija
22/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvän tähden. Sen jukurtin olisi voinut varmasti käyttää ruuanlaittoon tai leivontaan. Vaniljakastikkeen jämän voi sekoittaa vaikka kahviin tai laittaa paahtoleivän päälle.

Vastauksena kysymykseen: ei mitään. Minä aloitan ruuanlaiton tai välipalan syönnin aina sillä, että katson, mitä on menossa vanhaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsin usein käy niin, että lapset (4 kpl, teinejä) syövät jotain tiettyä paljon ja pitkään. Vaikkapa smoothieta. SItten yhtenä kauniina päivänä päättävät, että ei, nyt ei enää syödä smoothieta, vaan nyt syödään paahtoleipää. Tai kaurapuuroa. Sitten jää pakastimeen läjä marjoja ja jääkaappiin jukurttia ja hedelmäkippoon banaaneja.

Tai syövät leivän päällä salaatinlehtiä ja tomaattiviipaleita. Sitten päättävätkin, että tästä lähtien syödäänkin kurkkua ja juustoa. Ja sitten ostan vanhasta tottumuksesta salaattia ja sitä ei kukaan syökään, ja se ehtii nuupahtaa, ennenkuin tajuan, että mun täytyy käyttää se pois.

Jos asuisin yksin, niin saisin aina syötyä kaikki pois eikä mitään menisi hukkaan. Tämän rakkaan hunnilauman kanssa ei aina ole yhtä onnekas ruokahävikin kanssa.

No ei ne marjat kovin äkkiä pakastimessa pilalle mene. Ja myös banaanit voit pakastaa seuraavaa smoothieinnostusta varten. Banaani on hyvää myös kaurapuuron päällä.

Käytä jugurtti leivontaan tai ruoanlaittoon (ethän kai sokerisia jugurtteja ole smoothieen ostanut?)

Salaatista voit tehdä itsellesi vihersmoothien. Tai käyttää ruoanlaittoon, minä litn esim gnocchivuokaan salaattia pohjalle. Tai teen siitä pestoa ja peitän gnocchit sillä.

Tarvitaan vaan vähän mielikuvitusta, niin kaikki tulee kyllä käytettyä.

Vierailija
24/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläviikolla jäi 1 leipäpala, sellaista leipää mitä ei viitsi edes krutongeiksi kuivattaa.

Kaikki muu tulee käytettyä, kuivattua tai pakastettua

Vierailija
25/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne marjat kovin äkkiä pakastimessa pilalle mene. Ja myös banaanit voit pakastaa seuraavaa smoothieinnostusta varten. Banaani on hyvää myös kaurapuuron päällä.

Käytä jugurtti leivontaan tai ruoanlaittoon (ethän kai sokerisia jugurtteja ole smoothieen ostanut?)

Salaatista voit tehdä itsellesi vihersmoothien. Tai käyttää ruoanlaittoon, minä litn esim gnocchivuokaan salaattia pohjalle. Tai teen siitä pestoa ja peitän gnocchit sillä.

Tarvitaan vaan vähän mielikuvitusta, niin kaikki tulee kyllä käytettyä.

Näin on, tänään viimeksi käytin ylivuotidia marjoja smoothieen ja marjapiirakkaan. Ja jos pelottaa ne voi keittää hilloksi ja saa lisäaikaa