Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokatuotteita teillä jää pilaantumaan?

Vierailija
06.11.2021 |

Minulla vaniljakastikkeen jämät jäävät aina pilaantumaan. Lisäksi viime aikoina olin ostanut useita bulgarianjogurtteja, joita ihmiset eivät sitten syöneetkään, ja tänään huomasin, että ne ovatkin menneet vanhaksi. Joskus olen jääkaappia siivotessa löytänyt takaa vanhan kurkun, se on ällöttävää.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurtti säilyy pitkään, varmaan vielä syötävää!

Minulla ei tule hävikkiä, luotan haju- ja makuaistiini jos on mennyt yli päiväyksen. Käyttökelpoista silti.

Vierailija
2/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lihaa, josta en sitten kokkailekaan mitään. Syvä häpeä kantaa pilaantuneita lihoja kompostiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahenee yrtit.

Vierailija
4/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt tomaatteja. En pidä niistä mutta olen ostanut kuitenkin. Ajattelin, että jos oppisin pitämään.

Vierailija
5/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Käytän pois, pakastan tms. ja ostan tarpeen mukaan.

Vierailija
6/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää.

Käyn ruokajaossa 3 krt viikossa. Leipää on tarjolla liikaa.

Usein tulee outoja raaka-aineita, tai mitä en muuten vaan tykkää. Esim kerran tuli silliä.

Otin 2 silliä kerralla, laitoin pieneksi ja meni perunalaatikossa.

Nyt meni bioon pari avokadoa. Olivat huonoja jo saadessani

Vierailija
7/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Ostan vain sellaisia ruokia joista pidämme ja sellaisia määriä jotka menee.

Vierailija
8/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä. Myydään aivan liian isoissa pusseissa. Ja valmiiksi vanhana.

Vierailija
9/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihanneksia ja ehkä jotain salaatinkastikkeita yms.

Vierailija
10/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen viilejä vanhenee välillä kun toisinaan syö kaksikin päivässä ja joskus menee muutamakin päivä välissä ettei yhtään.

Avattu ruokakerma harvoin tulee muistettua käyttää ja jämä roskiin.

Kokonaisuudessaan ruokahävikki on aika vähäistä.

Vanhempieni jääkaappi on ihan hirveä kun kokoajan tungetaan vaan uutta tavaraa. Joskus vähän sitä ratsaan ja heitän vanhat pillimehut, vanukkaat ym vaivihkaa pois ettei lapsille asti päädy vahingossa.

Vierailija
11/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla pakastinta ole?

Sieltä muutama viipale kerrallaan, kun paahtaa niin käy tuoreesta.

Eikä leipäkään heti vanhene!

Vierailija
12/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen viilejä vanhenee välillä kun toisinaan syö kaksikin päivässä ja joskus menee muutamakin päivä välissä ettei yhtään.

Avattu ruokakerma harvoin tulee muistettua käyttää ja jämä roskiin.

Kokonaisuudessaan ruokahävikki on aika vähäistä.
Vanhempieni jääkaappi on ihan hirveä kun kokoajan tungetaan vaan uutta tavaraa. Joskus vähän sitä ratsaan ja heitän vanhat pillimehut, vanukkaat ym vaivihkaa pois ettei lapsille asti päädy vahingossa.

Tämä. Mikä siinä on, että jääkaapin pitää olla täpötäynnä? Niin päällekkäin täyteen ladottu, että mihinkään koloon ei enää mahdu mitään? Minulla menee ruokahalu koko ajatuksesta.

Vierailija
13/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt maakellarissa perunaa ja porkkanaa. En tajua kuka sitä perunaakin on oikein ostamalla ostanut, ei me juuri syödä perunaa. Pitääkö tässä nyt opetella ja googlata jotain perunavellin ohjetta? Mökillä ollaan ja mökkikausi vetelee viimeisiään.

Vierailija
14/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla pakastinta ole?

Sieltä muutama viipale kerrallaan, kun paahtaa niin käy tuoreesta.

Eikä leipäkään heti vanhene!

Näinhän se täydellisessä maailmassa menisi. Omassa maailmassa kuitenkin ne leivät unohtuu sinne pakkaseen, ja pakastin on täynnä hileisiä ja kuivuneita leipäkikkareita.

Vierailija
15/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää pilaantumaan, mutta parmesanjuuston unohtuu joskus jääkaappiin ja sitten raastan sitä kivikovaa jämää sormet hellinä.

Vierailija
16/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhan alla aina maito, kerma ja hedelmät/vihannekset. Pilaantumaan pääsi ennen myös paistopisteen huonot leivät. Nyt ostan parempaa leipää, enkä koskaan Alepasta. Joissakin maustekastikkeissa tai majoneeseissa jää usein 1/2 pulloa käyttämättä.

Vierailija
17/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin mitään. Asun yksin ja tiedän aika tarkalleen minkä verran syön, enkä osta enempää kuin on tarvis. En osta tuotteita muuten vaan jemmaan vaan aina tarpeeseen.

Vierailija
18/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on nyt maakellarissa perunaa ja porkkanaa. En tajua kuka sitä perunaakin on oikein ostamalla ostanut, ei me juuri syödä perunaa. Pitääkö tässä nyt opetella ja googlata jotain perunavellin ohjetta? Mökillä ollaan ja mökkikausi vetelee viimeisiään.

Jestas. Perunasta voi tehdä vaikka miten monipuolista ruokaa, uunissa lohkoja, muusia, laatikoita ja keittoja ym. reseptikanta on laaja.

Vierailija
19/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi harvoin mitään. Asun yksin ja tiedän aika tarkalleen minkä verran syön, enkä osta enempää kuin on tarvis. En osta tuotteita muuten vaan jemmaan vaan aina tarpeeseen.

Sama: yksin asuva ja ostan ruokaa vain omaan tarpeeseen, jonka hyvin tiedän. Minulla on kyllä säilyvää ruokaa varastossa ihan sen vuoksi, että jos sattuu sairastumaan tms.

Olen ihan liian nuuka heittääkseni ruokaa roskiin. Samoin en kestäisi ahdistusta, joka tulisi miettiessä kaikkea vettä, energiaa jne joka sen roskiin heitetyn ruuan tuottamiseen on mennyt.

Vierailija
20/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pahenee yrtit.

Yrtitkin voi silputa ja pakastaa, vaikka laitat jääpalamuottiin.