Kiusallinen tilanne: illalliskutsut epähygieenisen kokin luo syömään
Eräs mahtavan kokin maineessa oleva tuttava on ruvennut kutsumaan meitä säännöllisesti syömään luokseen. Hän tekee ruuanlaitosta oikein shown viininhörppimisineen, ruoka-ainebriljeerauksineen yms. Oli ihan mukavaa, kunnes huomasin, että hän myös kaiken aikaa maistelee keitoksia ja sitten tökkää sen lusikan/kauhan, jota on imeskellyt, takaisin ruokaan. Tätä tapahtuu moneen otteeseen. Alkoi ällöttää, kun huomasin. Miten tällaisesta voi sanoa loukkaamatta ihmiselle, joka pitää itseään maailman parhaana kokkina? En ole keksinyt. Onko mammoilla vinkkejä? Jos lakkaan vain menemästä/en syö, niin sitähän ihmetellään sitten niin, ettei tule kysymykseen. Onko mun pakko vaan syödä toisen kuolakeitoksia?
Kommentit (90)
Veikkaan että lähes kaikki "relaa ap"
Viestit on yhdeltä ja samalta ihmiseltä, jolla ei oo muuta tekemistä. Kuvottava kokki. Jättäisin menemättä jos ei olis pokkaa sanoa
Voi ap, onneksi et käy ravintolakeittiöissä katsomassa, mitä niissä tapahtuu :)
T. Ravintolakokki, jonka sormi ui keitoksissa
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:17"]Valehteleekohan mieheni kun hän sanoo, että saisi vähintäänkin vakavan varoituksen jos töissä törkkäisi suussaan käyneen lusikan ruokakattilaan. Hän on ravintolakokki.
[/quote]
Valehtelee
T. Ravintolakokki
Kokiks opiskellessa ekoja asioita on se että lusikka jolla maistetaan ei enää maisteta uudestaan, tai no maistellaan mutta sillon otetaan toinen lusikka jolla laitetaan siihen edelliseen lusikkaan
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:43"]
Kokiks opiskellessa ekoja asioita on se että lusikka jolla maistetaan ei enää maisteta uudestaan, tai no maistellaan mutta sillon otetaan toinen lusikka jolla laitetaan siihen edelliseen lusikkaan
[/quote]
Opiskellessa juu, totuus on toinen. Myös paremmissa paikoissa. Toki jossain ABC:lla ruokia ei maistella,
koska ne vain mikrotetaan maistelematta.
Tarjoilija
Itse teen noin vain, kun kokkaan pelkästään itselleni. Jos laitan ruokaa muille, ei tulisi mieleenikään.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:52"]
Itse teen noin vain, kun kokkaan pelkästään itselleni. Jos laitan ruokaa muille, ei tulisi mieleenikään.
[/quote]
juuri tätä olin minäkin tulossa sanomaan
Tähän ketjuun näköjään eksyi huonon keittiöhygieenian omaava jankkaaja joka on kirjoittanut about puolet tän ketjun viesteistä ja aina muka eri henkilönä :D Kyllä ne kaupan salaatitkin kuuluu pestä, ihan tiedoksi vaan sulle ;))))
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:31"]
Ulkomaillahan on parasta kun saa kerrankin kunnon raaka-aineita tuoretta kalaa valikoimia lihaa ja viinejä.. Eli aina oma keittiö ruuanlaitto mahdollisuus.. ei muu kelpaa.
[/quote]
Teetkö sen viininkin itse? Koskaan et voi tietää mikä rotta siellä käymisastiassa on kellunut.
[/quote]
En pidä rotan mausta ja teen kyllä.. Jos sinulla olisi käsitystä viinin tai oluen valmistuksesta niin ymmärtäisit absurdiutesi. Katsoppa baby, pilaantunut viini ja olut menee viemäriin juuri makuhaittojen takia! Oliko tämä yllätys ei olisi uskonut.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:34"]
Ulkomaillahan on parasta kun saa kerrankin kunnon raaka-aineita tuoretta kalaa valikoimia lihaa ja viinejä.. Eli aina oma keittiö ruuanlaitto mahdollisuus.. ei muu kelpaa.
[/quote]
Teetkö sen viininkin itse? Koskaan et voi tietää mikä rotta siellä käymisastiassa on kellunut.
[/quote]
En pidä rotan mausta ja teen kyllä.. Jos sinulla olisi käsitystä viinin tai oluen valmistuksesta niin ymmärtäisit absurdiutesi. Katsoppa baby, pilaantunut viini ja olut menee viemäriin juuri makuhaittojen takia! Oliko tämä yllätys ei olisi uskonut.
[/quote]
Paljonkos se ihminen elämänsä aikana söikään hyönteisiä nukkuessaan? Saatika ruoan seassa huomaamattaan? Suuseksiäkään et harrasta? Siis , jos lusikallamaistelu on näin kuvottavaa, niin elätkö jossain umpiossa, jossa kasvatat elintarvikkeesi?
Minä en syö niitäkään vaan seulon jos on tarvetta kaikki hyönteiset pois... umpio nimeltä maapallo oliko tämäkin yllätys sinulle kummallista!!
Ei minusta kuvottavaa ole maistelu vaan se ettei osaa tehdä sitä kunnioittaen muita.. Voi rasukkaa etkö oikein ymmärrä kunnioitusta?
..Itse olen kokki ja yököttää, että jotkut tunkee sitä lusikkaa sinne kastikkeisiin/keittoihin/ruokiin. Tätä näkee jopa telkasta kokkiohjelmissa, kuten myös muita lukuisia virheitä...
Minulla on aina erikseen lusikka, johon kauhalla tms otan ruoasta ja tiputan lusikkaan niin, ettei minkäänlaista sylkikontaktia ruokaan synny.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:37"]
Minä en syö niitäkään vaan seulon jos on tarvetta kaikki hyönteiset pois... umpio nimeltä maapallo oliko tämäkin yllätys sinulle kummallista!!
Ei minusta kuvottavaa ole maistelu vaan se ettei osaa tehdä sitä kunnioittaen muita.. Voi rasukkaa etkö oikein ymmärrä kunnioitusta?
[/quote]
Käytkö ravintoloissa? Buffetpöydissä? Hienoa jos et. Puhdistat ostoskärryn ja korin desinfiointiaineella ennen ostoksia? Kuljet kaupungilla hanskat kädessä (toki kertakäyttöiset) ?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:43"]
..Itse olen kokki ja yököttää, että jotkut tunkee sitä lusikkaa sinne kastikkeisiin/keittoihin/ruokiin. Tätä näkee jopa telkasta kokkiohjelmissa, kuten myös muita lukuisia virheitä...
Minulla on aina erikseen lusikka, johon kauhalla tms otan ruoasta ja tiputan lusikkaan niin, ettei minkäänlaista sylkikontaktia ruokaan synny.
[/quote]
Etpä ole ainakaan päivääkään oikeassa ravintolassa siis työskennellyt?
En käy. Oliko tämäkin yllätys sinulle?
Mikä on seuraava yllätys rasulle??
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:37"]
[/quote]
Käytkö ravintoloissa? Buffetpöydissä? Hienoa jos et. Puhdistat ostoskärryn ja korin desinfiointiaineella ennen ostoksia? Kuljet kaupungilla hanskat kädessä (toki kertakäyttöiset) ?
[/quote]
joo sun mielipitees on nyt varmaan tullut selväks kaikille
Espanjassa oli kaupassa kertakäyttö muovihanskoja hedelmä ja vihannes osastolla.. rasu voi kieltäytyä niistä ja levittää noro virustaan koska hyönteoisenkakka, mutta en usko muiden asiakkaiden hyväksyvän tätä.. Kauppahallissa myyjät pitävät huolen ettei heidän tuotteitaan näpelöi joku rasu....
[/quote]