Mun puhelinta seurataan! Apua!
Tämä voi kuulostaa ihan uskomattomalta ja itsekin epäilen, voiko olla totta edes. Mutta mutta..
Tapailin viime kesänä erästä miestä muutaman kuukauden. Mies lähti töiden vuoksi ulkomaille reiluksi kuukaudeksi ja juttu sitten tyrehtyi lähinnä mun puolelta siihen. Mies on pitkin syksyä Suomeen paluunsa jälkeen ja nyt talvellakin kyselly milloin nähdään ja olisi mukava tavata jne. Hän on käyttäytynyt ihan asiallisesti, mitä nyt huomiota on herättänyt että on aina ensimmäisenä tykkäämässä ja kommentoimassa kaikkea mitä esim facessa teen.
Outoa tässä nyt on se, että mies tuntuu olevan perillä kaikista tekemisistäni. Tässä muutama esimerkki:
Puhuin eilen erään ystäväni kanssa puhelimessa. Ystäväni on järjestämässä miehensä kanssa illanviettoa ja kutsui minut sinne. Kertoi, että miehensä on laatinut menun pippuripihveineen ja uuniperunoineen. Ystäväni kanssa naureskeltiin, että aika miehekäs menu ja voi moni nainen olla sen jälkeen aika piipussa ja se on suoraan hyvää yötä. Ystäväni kertoi, että paikalle tulee myös muutama tosi mukava sinkkumies. Innostuin.
Lopetin puhelun ja alle kymmenen minuutin jälkeen tämä kesällä tapailemani mies laittaa viestin: "Millon lähdetään pippuripihville? :)". Teet pärskähti suustani ulos.
Pari viikkoa sitten lähetin kaverilleni kuvan itsestäni uusissa silmälaseissa. Myöhemmin illalla tuli viesti: "Silmälasit pukee sua tosi hyvin". Taas kylmäsi ja kysyi, mistä tiesi mun laseista. Sanoi nähneensä mut ajamassa autolla häntä vastaan. Olin sinä lauantaina käynyt lähinnä ruokakaupassa ihan lähellä ja hän tuskin on täällä päin ollut.
Puhuin kaverini kanssa puhelimessa tästä miehestä. Kerroin, että mies ei ole ilmeisesti enää siinä yrityksessä töissä, jossa ennen oli. Oli ottanut työpaikkatiedon facesta pois eikä puhunut työmenoistaan päivityksissään. Kävin uteliaisuuttani katsomassa miehen työpaikan sivuja ja aiemmin yhteistiedoissa ollut kuva miehestä oli poistunut. Sanoin kaverilleni, että miehessä oli lähtökohtaisesti jotenkin niin paljon hämärää, että ei mikään ihme että olisi saanut lähteä. Näytti aiempina viikkoina kommentoineen päivityksiä aamuyöllä ja aika vauhdikkaaseen tyyliin, joten mietin, että tuskin olisi töihin menossa seuraavana päivänä. Tästä meni vartti ja mies laittoi viestiä, että hän on irtisanoutunut ja tekeekin nykyään keikkaa, mainitsi jonkun sukunimen, joka yrityksen ilmeisesti omistaa. Ahdisti. Kumma että miehelle juuri sillä hetkellä tuli mieeen mulle kertoa uusista työkuvioistaan.
Mies on asianajaja. Voiko asianajajat muka tehdä keikkatöitä? Onko ainoa keino minulla vaihtaa puhelinta kokonaan vai poistaako esim tehdasasetuksille palauttaminen haittaohjelmat. Miehessä on jotain niin omituista, että en yllättyisi, vaikka kotonani olisi kuuntelulaitteet. Tehdasasetukset palautin eilen puhelimeeni, nyt mietin mitä kaikkea pitäisi huomioida. Etsin jo asianajotoimiston, joka on erikoistunut tietoturvarikoksiin. Tuntuu ihan hullulta, mutta kaikki kai nykyään on mahdollista?
Sekava ja pitkä tarina, kaikenlaista on tapahtunut ja asiat ovat niin monisäikeisiä. Yritin tässä tiivistää.
Kommentit (99)
Tähänkö tämä sitten jäi? ihankuin hyvä elokuva joka loppui pahasti kesken ja jää häiritsemään mieltä kauan..
Ap, harmi, että menit laittamaan puhelimesi tehdasasetuksiin. Olisit tehnyt ilmoituksen poliisille ja he olisivat voineet löytää haittaohjelman puhelimeltasi. Nyt tuhosit itse todisteet. Oletko jo siivonnut asuntosi ja etsinyt mikrofonia?
Huomenta! Mites ois tänään brunssi? :) t. Hän
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 07:39"]Huomenta! Mites ois tänään brunssi? :) t. Hän
[/quote]
Hauska trolli?
Iphonee nyt vaan on helppo kuunnella/seurata.
AA voi tehdä "keikkatöitä" eli edustaa asiakkaitaan oman yrityksensä lukuun.
Vaikea sanoa, onhan tuossa monta yhteensattumaa. En ehkä poliisille vielä lähtisi, mutta miten olisi yksityisetsivä? Käy kertomassa siellä, niin saat mielenrauhan. Kyllä noita kuuntelulaitteita on oikeasti olemassa, eikä niiden asennus ole järin monimutkaista, joten kyllä tuo sun kertomus on mahdollisuuksien rajoissa.
Siivoa koko kämppä katosta lattiaan, ties vaikka löytäisit jotain.
Onko Mies oikeasti AA? Kts.
http://www.asianajajaliitto.fi/asianajopalvelut/etsi_asianajaja
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:27"]Vaikea sanoa, onhan tuossa monta yhteensattumaa. En ehkä poliisille vielä lähtisi, mutta miten olisi yksityisetsivä? Käy kertomassa siellä, niin saat mielenrauhan. Kyllä noita kuuntelulaitteita on oikeasti olemassa, eikä niiden asennus ole järin monimutkaista, joten kyllä tuo sun kertomus on mahdollisuuksien rajoissa.
[/quote]
Veikkaisin että puhelimessa todella on jokin haittaohjelma, koska mies sai tietää silmälaseista vaikka niistä ei ilmeisesti puhuttu ääneen mitään, vain tekstiviestillä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:29"]
Onko Mies oikeasti AA? Kts. http://www.asianajajaliitto.fi/asianajopalvelut/etsi_asianajaja
[/quote]
Joo, kyllä mies on oikeasti asianajaja. On hoitanut joitain julkisuudessa olleita rikosjuttuja ja hänestä löytyy googlaamalla, mutta myös asianajajaliiton tuosta linkistä. Ei ole töissä enää siinä asianajotoimistossa missä ennen oli, mutta tiedän, että on erään tutun jutun ottanut hoitaakseen. Ihmettelen, voiko näin tehdä, jos ei ole missään varsinaisesti töissä tai tekee keikkaa? Olen kuvitellut, että asianajajia koskeva lainsäädäntö on aika tiukka ja suoraviivainen.
Kuunteluliatteet ovat käsittääkseni todella pieniä ja ne on helppo kätkeä niin, ettei niitä löydä. Aika alaston olo.
Otapa kokeeksi toinen puhelin käyttöön ja katso mitä sitten tapahtuu.
Vaihtaisin kyllä puhelinta oitis. Myisin vielä puhelimen pois niin siinäpä ihmettelisi tuntemattoman jorinoita. :D
Kannattaa myös varuiksi hankkia uusi sim-kortti.
Aika outoa ja karmivaakin tosiaan.. Mutta oletko varma ettei ystäväsi ole juonessa mukana ja kerro tälle miehelle asioita sinusta..?
Hyi hitto! Minullakin on "joku" puhelimellani. Välillä puhelin kirjoittaa "itsekseen" jotakin ja sen jälkeen sammuu. :/ (sinun tapauksesi kuulostaa vielä pimeämmältä, kamalaa)
Et kai kirjoittanut tätä puhelimellasi?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:48"]
Aika outoa ja karmivaakin tosiaan.. Mutta oletko varma ettei ystäväsi ole juonessa mukana ja kerro tälle miehelle asioita sinusta..?
[/quote]
Ystäväni ei voi olla juonessa mukana. Eivät ole koskaan edes tavanneet toisiaan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:50"]
Et kai kirjoittanut tätä puhelimellasi?
[/quote]
Kirjoitin tämän työkoneellani :)
Ap.
Kaverin mies , seurasi vaimoaan ollessaan esim työmatkoilla. Tietokoneeseen oli kytketty jonkinlainen kuuntelulaite jonka pystyi aktivoimaan soittamalla siihen , virran se sai siitä koneesta( vanhan mallinen kone ei siis läppäri) nauhoitti myös kotona tapahtuvia asioita/puhetta.
Menestyvä ja kaikinpuolin miellyttävä mies , ei olisi millään uskonut mitä kaikkea teki.
Joten Ap älä ollenkaan epäile omaa mielenterveyttäsi, juuri se että kuullostaa hullulta ja kaukaa haetulta niin minun korvissa kuullostaa uskottavalta.