Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuatko, että mikään hyvä elämässäsi ei ole omaa ansiotasi?

Kristallikissa
06.11.2021 |

Kaikki saadaan lahjoina maailmankaikkeudelta. Et sinä itse ole sitä valinnut, etkä siitä päätä. Ihminen voi käyttää saamiaan lahjoja jalostamaan elämästään parempaa, mutta mikään, mitä siinä on ei ole sinun omaa ansioitasi, koska miten KUKAAN valitsisi silloin ei ottaa kaikkia parhaita ominaisuuksia itseensä?
Ei siis kannata ylpistyä eikä varsinkaan arvostella muita jos eivät pärjää tms.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35:

Anteeksi vaan, mutta nimenomaan se esimerkkisi, että kultalusikka suussa syntyneen elämä menee prziilleem vahvistaa sen, että saamisemme ovat lahjaa, ei omaa ansiotamme. Miksi sellaisen elämä menisi perziilleen, jos se olisi hänen valintansa? Kerro meille.

Kysymys ei ole valinnoista. Se on ERI ASIA, kuin se, ettei tekisi valintoja. Totta kai valintoja tehdään. Mutta vain lahjojen antamissa rajoissa siis et voi valita kehittää sellaista, mitä et ole ensin saanut lahjana.

Ap

Meinaat, että ihmiset ajatuu vaikkapa alkoholisteiksi "maailmankaikkeuden lahjan" takia, ihan ilman omaa syytään? Ihan sattumalta jotkut valitsevat naisia pahoinpiteleviä ja pettäviä jännämiehiä ja samoilla geeneillä varustetut siskonsa valitsevat viisaasti hyviä ja kunnollisia miehiä?

Mietipå ap vielä kertaalleen. Tuo sinun mussutuksesi on pahimman luokan determinismiä. Mitään ei kannata itse yrittää ja ponnistella, koska "joku siellä" on jo syntymässämme päättänyt asiat puolestamme.

Jokainen järkevästi ajatteleva tajuaa vähänkin ympäristöä tarkastellessaan, että noin se ei oikeasti ole.

Ei kukaan ajattele niin että "nyt päätän olla tyhmä ja ottaa huonon miehen" vaan kyllä jokainen haluaa löytää hyvän. Ja valitettavasti sulhasvalinnan onnistumisen saa tietää vasta kun suhdetta on jatkunut jo pidemmän aikaa. Osalla käy tuuri, osalla ei.

Ja hyväkin mies voi muuttua huonoksi. Onko sekin sinun mielestäsi naisen vika, kun ei osannut ennustaa että miehestä kuoriutuu 15 vuoden päästä juoppo lastenhakkaaja?

Kyllä sen tietää jo etukäteen, jos ei ole laput silmillä ja kuvittele voivansa muuttaa toisen. Ja preferoi niitä jänniä piirteitä kiltteyden ja kunnollisuuden edelle.

Totta kai ihminen voi muuttuakin. Nyt oli kyse siitä, että suhteen alusta alkaen mies pettää ja on väkivaltainen, luonteeltaan mätä.

Tietenkään ei millään harkinnalla ja viisaudella voi varautua aivan kaikkeen. Mutta todennäköisyys ajautua hankaluuksiin elämässå on pienempi, kun osaa viisaasti harkita asioita ja varautua ja valita oikein.

Ap:n maailmassa noin ei ole, vaan kaikki vaan "tapahtuu" ihmisille. Tuo on monesti huono-osaisten selitys, koska se mukavasti vapauttaa heidät yrittämästä kohentaa omaa elämäänsä.

Vierailija
62/69 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35:

Anteeksi vaan, mutta nimenomaan se esimerkkisi, että kultalusikka suussa syntyneen elämä menee prziilleem vahvistaa sen, että saamisemme ovat lahjaa, ei omaa ansiotamme. Miksi sellaisen elämä menisi perziilleen, jos se olisi hänen valintansa? Kerro meille.

Kysymys ei ole valinnoista. Se on ERI ASIA, kuin se, ettei tekisi valintoja. Totta kai valintoja tehdään. Mutta vain lahjojen antamissa rajoissa siis et voi valita kehittää sellaista, mitä et ole ensin saanut lahjana.

Ap

Meinaat, että ihmiset ajatuu vaikkapa alkoholisteiksi "maailmankaikkeuden lahjan" takia, ihan ilman omaa syytään? Ihan sattumalta jotkut valitsevat naisia pahoinpiteleviä ja pettäviä jännämiehiä ja samoilla geeneillä varustetut siskonsa valitsevat viisaasti hyviä ja kunnollisia miehiä?

Mietipå ap vielä kertaalleen. Tuo sinun mussutuksesi on pahimman luokan determinismiä. Mitään ei kannata itse yrittää ja ponnistella, koska "joku siellä" on jo syntymässämme päättänyt asiat puolestamme.

Jokainen järkevästi ajatteleva tajuaa vähänkin ympäristöä tarkastellessaan, että noin se ei oikeasti ole.

Minä käsitän hyvin mitä aloittaja tarkoittaa. Olen pitkälti samaa mieltä.

Sinä et käsitä, tämä on juuri usein näissä keskusteluissa näin.

Ei, mä ymmärrån oikein hyvin, mitä hän höperehtii, en vain ole samaa mieltä. Ap toistaa huono-osaisten ja fatalististen uskovaisteen mantraa, jonka mukaan asiat on ennalta määrätty, eikä ihmisellä ole muka lainkaan vapaata tahtoa, jolla voi pyrkiä kohentamaan syntymässå saamaansa osaa.

Tuo ei vain pidä paikkaansa, jokainen sen näkee. On kurjista oloista ja kauheista perheistä ponnistaneita menestyjiä ja päinvastoin rikkasta ja hyvistä perheistä tulevia luus.reita.

Toki geeneillä ja sattumalla on paljon vaikutusta, mutta minusta ihmisillä on ilman muuta myös vastuuta ja mahdollisuuksia itsellään.

Muu olisi determinismiä ja lamaannuttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hyvä elämässäni on itse tienaamaani.

Kaikki hyvä elämässäni on sinun tienaamasi.

Vierailija
64/69 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lasten isä ei ole maailmankaikkeuden valtias, enkä minä ole maria. Että näin.

Vierailija
65/69 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka se loi syntiset ihmiset antoi ohjeita ja kirouksia päälle sitten Jeesuksen . Muut jäi ulos ku lumiukot vaihtoi Jeesuksen noituuteen. Rahaan.

Vierailija
66/69 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jonkun perseestä tänne synnytään vaikka ei haluttaisi . Täällä ollaan . Edes paikkaa ei saa valita . Eikä aikaa . Johonkin vaan pullahtaa joku saa ruokaa toinen ei. Joku on köyhä joku rikas ja kaikki kuolee silti . Elämä ja kuolema . Syntisen osa .

Vierailija
67/69 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhri elukoita täällä . Jeesus sovitti synnit ja te uhraatte elukoita .

Vierailija
68/69 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää on faktaa?

Linkki johonkin tutkimukseen ois hyvä.

Vierailija
69/69 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos mitään hyvää ei ole.