Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te jaksatte kuljettaa lapsianne harrastuksiin

Vierailija
06.11.2021 |

ja kaikki muu siihen päälle?

Kuljetettiinko teitäkin lapsina vai haluatte tarjota lapsillenne sen mitä ette itse saaneet?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kuljeteta. ei ole lapsilla harrastuksia paitsi tyttö käy kuvataidetunnilla. Talvella ajetaan hiihtämään, luistelemaan, uimaan, laskettelukeskuksen, vanhemmat mukana.

Vierailija
2/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä vanhemmuutta. Kuuluu virkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä omaa aikaa käydä salilla ja lenkillä.

Vierailija
4/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on juuri parasta kun pääsee olemaan lapsensa kanssa kaksin autossa useamman kerran viikossa. Voi jutella ihan rauhassa. Jään kaipaamaan jotain tätä. Ensi vuonna on esikoisen osalta kuskaukset ohi ja olen ihan ääneen sitä harmitellut. Lisäksi se odotusaika harrastuksessa on ihan omaa aikaa. Hyvä kannustin lenkkeilylle. Samalla voi myös shoppailla, tehdä ruokaostokset rauhassa ja viedä kierrätysroskat.

Vierailija
5/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa miettinyt joitakin tuttuja seuranneena.

Olisiko iskällä/äitylillä ihastus johonkin harrastuskaverin vanhempaan ja sen takia jaksaa roikkua illasta toiseen paikalla?

Vierailija
6/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakaan kuljettaa. Meillä lapset kulkevat itse harrastuksiin, ihan niin kuin itsekin kuljin lapsena. En ymmärrä miksi monet pitävät sitä jonakin vanhemman pyhänä velvollisuutena tarjota lapselle henkilöautokyyti harrastukseen.

Vierailija
7/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa viikossa tarvitsee kuljettaa eli hyvin jaksan. Meillä kohtalaisen lyhyet välimatkat ja kohta jo kulkee harrastuksiinsa itsenäisesti.

Vierailija
8/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuskaan" harrastukseen pyörällä. Lapsi siis jo pyöräilee itse. Tärkeetä aikaa juttelulle. Lapsi tuntee olevansa rakastettu kun välitetään. (Tai ainakin itselle tuli hylätyksi tulemisen tunne kun jo hyvin pienestä piti lähteä yksinään harrastuksiin) Minusta on hauskaa viettää aikaa lasteni seurassa, mitäs muuta "tärkeempää" sillä aikaa tekisinkään? Selailisin TikTok:ia sohvalla?

Vierailija
9/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuskaukset ei olleet niin kivoj-, osa oli.

Mutta kaikki harrastukset lapsille mieluisia ja järkeviä joten ne kannatti.

Vierailija
10/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksakaan kuljettaa. Meillä lapset kulkevat itse harrastuksiin, ihan niin kuin itsekin kuljin lapsena. En ymmärrä miksi monet pitävät sitä jonakin vanhemman pyhänä velvollisuutena tarjota lapselle henkilöautokyyti harrastukseen.

Itse kuljin lapsena harrastuksiin, mutta ne harrastukset olivatkin alle 5 km päässä kotoa. Nyt lapsemme aloittivat harrastukset max parin kilsan päässä, mutta pian taitojen kehittyessä ryhmät siirtyivät lähikuntiin yli 30 km päähän ja vieläpä myöhään illalla. Bussilla ei pääse.

Ei minusta olisi reilua sanoa, että koska teineille ei ole mitään harrastuksia lähikouluilla tai keskustassa, niin ei sitten voi harrastaa mitään. Varsinkin kun intoa ja taitoa olisi.

T. 4

Vierailija
11/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuljin lapsena harrastuksiin, mutta ne harrastukset olivatkin alle 5 km päässä kotoa. Nyt lapsemme aloittivat harrastukset max parin kilsan päässä, mutta pian taitojen kehittyessä ryhmät siirtyivät lähikuntiin yli 30 km päähän ja vieläpä myöhään illalla. Bussilla ei pääse.

Ei minusta olisi reilua sanoa, että koska teineille ei ole mitään harrastuksia lähikouluilla tai keskustassa, niin ei sitten voi harrastaa mitään. Varsinkin kun intoa ja taitoa olisi.

T. 4

Miten niin "ei voi harrastaa mitään"? Harrastaa voi vaikka mitä aivan omatoimisestikin.

Vierailija
12/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa...ehkä mä pärjään. Loput reissut hoitaa lapsen isä ja harrastuskaverin vanhemmat. Harrastus on teinille tärkeä ja ajoitetaan sitten kuskauspäiviin muutkin kaupunkiasiat, lähinnä ruokakauppa.

Ja kun kaverin vanhemmat hakee teinin harrastamaan, me vanhemmat nautitaan toisistamme vällyjen välissä se parituntinen mitä on omaa aikaa :)

Vierailija
13/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ajat ovat jo takanapäin, mutta olihan se aika haipakkaa. Meillä oli viisi musiikkia harrastavaa lasta, joita piti kuljettaa soittotunnille ja orkestereihin, lukuisia kertoja viikossa. Lisäksi harrastivat myös muuta, mutta sinne kulkivat itse, kun harrastukset olivat lähempänä. Meillä siitä tehtiin sellainen aikataulu, eli mitä soittotunnin tai orkesterien aikana tehtiin, miten aika hyödynnettiin. AIkaa käytettiin siis koiran ulkoilutukseen, kaupassakäyntiin, lenkkeilyyn, työntekoon odotellessa jne. Ei me sitä niin raskaaksi koettu, hienoa että lapset saivat harrastaa. Itseänikin oli kuljetettu lapsena harrastuksiin jo 1970-luvulla.

Vierailija
14/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kuljettaa. Siinä on hyvä aikaa jutella ja välillä lauletaan yhdessä radiosta tulevia biisejä. Jos on hyvä sää, niin menen itse harrastuksen ajaksi lenkille tai talvella hiihdän viereisellä golf kentällä. Huonommalla säällä olen harrastuspaikan sisätiloissa ja teen mitä milloinkin: luen, opiskelen, kudon, hoidan sähköposteja, teen ruokaostokset Foodieen, kahvilassa katson tv:ta, plärään vauva.fi 🙂 Ei tule aika pitkäksi.

Minua kuljetettiin lapsena, mutta isompana aloin itse kulkea pyörällä tai bussilla. Olin heppatyttö ja tallille piti päästä jo ennen, kuin vanhemmilla loppui työt.

Vierailija
15/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuljetettu. Ihan itse olen harrastuksiini mennyt. Ei edes tullut mieleen pyytää vanhemmilta kyytiä.

Vierailija
16/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on valittu harrastukset laadun, ei sijainnin, mukaan.

Osaan on ollut mänttikin matka. Osa on ollut koulun, kodin tai toimiston lähellä.

Vierailija
17/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme pikkukaupungin keskustassa, kaikki (tanssitunnit, teatteri, kirjasto, uimahalli, liikuntahalli, viulutunnit, kuntosalit jne) ovat alle 2 km säteellä kodistamme, pieniä kun olivat kuljetin, nyt kulkevat itse.

Vierailija
18/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset kulkee ihan itse tietsikan ja pelikonsolin ääreen, ei tartte auttaa!

Vierailija
19/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen sitä miten joku viitsii ihmetellä jonkun ajankäyttöä. Kannattaa keksiä itselleen joku järkevämpi harrastus eikä ihmetellä toisten elämää. Kyllä jokainen ihminen tietää itse miten aikansa haluaa käyttää ilman av-mammojen ohjeistusta.

Vierailija
20/43 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti viikossa kuljetetaan, samalla hoidetaan ruokatilauksen noudot, koirien lenkitystä, muita asiointeja. Minusta ei kyllä olisi kilpaharrastusanhemmaksi, kuskaaminen on ok, muuten harrastukseen osallistuminen ei. Olen sen verran itsekäs, etten ole valmis mihinkään myyjäishommaan, en kioskin pitoon, en leipomiseen. Mitään kilpa-asujen ompelua tai koristelua on turha minulta pyytää. Kun rahalla selviää, se on ok minulle.