onko 175cm pituinen mies mielestänne lyhyt?
Meillä poika huolissaan, ettei enää kasva.
Täytti joulukuussa 16v, pituutta hänellä tällä hetkellä 175cm, ei ole kasvanut enää liki kahteen vuoteen ollenkaan. Hänelle oli kova kasvupyrähdys 13-14vuotiaana, kasvoi vuodessa 20cm.
Kasvupyrähdyksen jälkeen kasvanut ehkä sen pari senttiä.
Nyt harmittelee, että jää liian lyhyeksi.
Mun mielestä ihan ok pituus, vaikka ei tosta enää kasvaisikaan.
Mulla pituutta 173cm ja miehellä 183cm.
Onko teidän pojillanne kasvu jatkunut vielä, vaikka välillä ollut pysähdyksissä kasvupyrähdyksen jälkeen?
Kommentit (39)
http://www.kasvukayrat.fi/kayra.html
Noin 176 näyttäisi olevan 16 vuotiaiden poikien keskipituus, eli suurin osa kasvaa vielä muutaman sentin 20 vuotiaaksi mennessä.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 21:16"]
Naurasin jos tulisi iskemään.
[/quote]
No mää nyt oon tämmönen naisten naurattaja
t. mies 175cm
No ei hän sitten ainakaan jää lyhyeksi, jos on jo nyt 175, voi hyvinkin kasvaa vielä 5cm, tai sitten ei tai sitten 10cm. Ei siitä vielä tiedä, isä on kuitenkin noinkin pitkä.
Jos ei ole kasvupyrähdyksen jälkeen kasvanut paljoa paskaa, tuskin kasvaa enään. Itsellä tuo. T. 18v mies 165cm. Mutta kyllä tulee ovista ja ikkunoista kun omaa 20cm :)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 21:31"]
Suomalaisten miesten keskipituus taitaa olla jo 181cm, joten onhan hän keskimääräistä 6cm lyhyempi, mutta en sanoisi vielä lyhyeksi. Monet pojathan kasvaa vielä intissä, joten ei sitä lopullista pituutta vielä tiedä.
[/quote]
Se on ihan lähteestä riippuen, jonkun mukaan 178, toisen mukaan tuo 181. Totuus on varmaan jossain siinä välissä. Täällä otetaan se yläraja aina ehdottomana totuutena.
Mun poikaystävä on 194cm ja venyi nuo viimeiset senttinsä vielä armeija-aikana 20-vuotiaana. Ei poikasi pituuskasvu ole vielä välttämättä pysähtynyt, vasta 16v :)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 21:38"]Jos ei ole kasvupyrähdyksen jälkeen kasvanut paljoa paskaa, tuskin kasvaa enään. Itsellä tuo. T. 18v mies 165cm. Mutta kyllä tulee ovista ja ikkunoista kun omaa 20cm :)
[/quote]
No voi pientä :''D enkä nyt naura pituudellesi, vaan sille, että piti nyt tällaiseenkin keskusteluun tulla selittämään munansa mittoja..
Mun pojat ovat 173 ja 175, eikä kumpikaan ole kyllä rippikouluiän jälkeen kasvanut senttiäkään. Nuorempi, lyhyempi, on vähän harmissaan, kun tavoitepituus oli 178 ja jäi noin paljon siitä, olisi halunnut isänsä (180) mittaiseksi edes. Isompi on sinut pituutensa kanssa.
Keskimittainen. http://yle.fi/urheilu/nain_paljon_suomen_nuoret_miehet_ovat_pulskistuneet__tilanne_huonoin_21_vuoteen/7815012
"Tilastojen mukaan alokkaiden keskipituus on pysynyt pitkään 178 sentin tuntumassa."
Lyhyemmän miehen kannattaa panostaa lihaskuntoon niin näyttää kuitenkin miehekkäältä :) Ihan ok pituus kyllä, ei oo mikään tappi.
N175cm
32-vuotiaiden miesten keskipituus on nykyisin jo 181 cm.
Olen itse 172 cm ja itselleni kelpaisi 175-senttinen mies hyvin. Jostain syystä kuitenkin nämä deittiprofiilissa itseään 175-senttisiksi esittelevät ovat tavatessa minua huomattavasti lyhyempiä, vaikken edes käytä korkoja. Ärsyttää lyhyiden miesten tapa valehdella pituutensa (huomattavasti) yläkanttiin ja kuvitella, ettei kukaan tajua..
No onhan se kieltämättä lyhyehkö. Varmasti joillekin naisille sopii oikein hyvin, mutta on turha kieltää sitä että moni nainen haluaa pidemmän miehen. Itselläni on monia lyhyitä (alle 175 cm) kaverimiehiä, mutta en kyllä ikinä ole ajatellut heitä romanttisessa mielessä.
T: N, 174 cm
Tietenkin otan tosissani poikasi ongelman, mutta hassua kun on tollainen ongelma kun olen 157cm veneen tappi ja mieheni on 165cm. Mutta joo ei liian lyhyt, vaikka tämmöi veneen tappi onkin vastaamassa :P
Mun mieheni on 163cm ja itse oon pitempi. Ei oo pituudella mitään merkitystä. Mun mies on erittäin miehekäs ja komea, kelpais monellekin naiselle, on tuota koitettu multa viedä. Miehekkyys ei oo pituudesta kiinni, kerro se pojallesi. Ja poikasi ei edes ole kovin lyhyt!
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 21:16"]
Naurasin jos tulisi iskemään.
[/quote]
olis tosi hyvä koska sitten heti tietäis minkälaista kusipäätä kannattaa vältellä.