Miten saitte perinnön itsellenne?
Kommentit (35)
Olen kieltäytnytnperinnöistä. Ei kuulu mulle… Köyttäkööt kaikki eläessään omaan hyvinvointiinsa.
On köyhät vanhemmat, ei ole perintöä tulossa.
Pankkitilille tuli pieni perintö. Ei suurta merkitystä. Pankin käyttö raha-asioissa kai yleistä, jopa perinnön saamisessa. Miten lie muut ovat saaneet perintönsä? Käteisenä esim.? En tiedä.
Mitäs keinoja siihen muka tarvitaan kuin perunkirjoitus ja perinnönjako?
En tiedä, kun isä ja äiti elävät vielä.
Tein perunkirjoituksen, enkä maininnut siinä veljeäni. Veljeni oli kehitysvammainen eikä ymmärtänyt näitä asioita. Kuoli vuosi isäni kuoleman jälkeen.
Minä sain helposti, kun otin pelkkiä sijoituksia ja osakkeita. Kävelin paperipinon kanssa ensin FIMiin ja sitten Seligsonille. Jo samana päivänä osakkeet ja rahastot näkyivät omissa omistuksissani.
Huonommin kävi veljille, jotka eivät olleet Seligsonin asiakkaita eivätkä halunneet sellaisiksi ryhtyä. Heidän osuudestaan tehtiin lunastuspyyntö ja rahat menivät kuolleen äidin tilille. Pari kuukautta saivat tapella Nordean kanssa, että saivat rahansa sieltä Nordean tililtä itselleen. Olen kuullut, että muutkin ovat joutuneet vääntämään perinnöstään Nordean kanssa ihan käsittämättömällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tein perunkirjoituksen, enkä maininnut siinä veljeäni. Veljeni oli kehitysvammainen eikä ymmärtänyt näitä asioita. Kuoli vuosi isäni kuoleman jälkeen.
Paitsi että se veljesi näkyy virkatodistuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Aivan, mutta perukirjoitukseen vaaditaan sukuselvitys.
Jos sitä ei ole, verottaja ja pankki ei hyväksy sinne toimitettua perukirjaa.
Kommentoija on kusipää, täys tollo joka haluaa vain aukoa typerää turpaansa huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, kyllä vanhempiesi virkatodistuksissa näkyvät kaikki rintaperilliset. Jos mitään perittävää edes olikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ollut kovin vaikeaa virkatodistusta väärentää.
Kun pappani kuoli. Isäni on kuollut jo ennen syntymääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi puhuu nyt asioista, joista ei ymmärrä mitään. Miksi lapsi valehtelee näin`?
synnyin vaan oikeaan perheeseen. kyllähän tota rahaa on tullut perintönä ja paljon. siivoojana työskentelen joten kyllähän se raha tarpeeseen tulee. en silti ole mikään tuhlari tai luksujuttujen ostaja.
... kaiken lisäksi kaikki luulee, että olen joku superköyhä, kun olen siivooja. Mutta tileiltä löytyykin 120.000 €.
:D
Kävin kuksimassa naapurin leski mummoa niin teki testamentin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi puhuu nyt asioista, joista ei ymmärrä mitään. Miksi lapsi valehtelee näin`?
Kyllä 20 vuotta sitten ainakin oli helppoa. Ei tarvinnut muuta kuin allekirjoituksen ja leiman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 20 vuotta sitten ainakin oli helppoa. Ei tarvinnut muuta kuin allekirjoituksen ja leiman.
Höpö höpö!
Ainoana lapsena oli helppo periä vanhempansa.