pliis vinkkejä miten skipata koulu-uinti
Okei mulla olis siis muutaman päivän päästä koulu-uinti ja en todellakaan halua mennä. Mua ahistaa ihan hirveesti olla alasti mun luokkalaisten edessä vaikka siellä onki pelkkiä tyttöjä. Nyt tarvittais vinkkejä millä tavalla voisin skipata ne, jotain muita kuin olla kipeenä (en haluu olla kipeenä ku mulla on vähän sen jälkeen reissu enkä todellakaan haluu skipata sitä), kuukautiset tai kloori-allergia. Eli jos on jotain muita tapoja kuin noi niin kertokaa. En viitti linsata, mutta jos en oikeesti keksi mitään hyviä tapoja, niin kerron mun äidille siitä miten paljon mua ahistaa, en kyl tiiä miten se suhtautuu, saanko jättää väliin vai pakottaako se mut menemään. Mut toisaalta jos se pakottaa ja keksin jonku tekosyyn se saattaa arvata en yritän vaan jättä sen välistä. Jos olis jotain vinkkejä, nii arvostaisin kovasti! <3
Kommentit (38)
Vatsakipu. Vietät kotona jo edellisenä päivänä paljon aikaa vessassa ja valittelet vatsaa. Olet koulusta pois uintipäivän mutta voit kuitenkin jo aamupäivällä sanoa että olo on parempi. Eli ei häiritse reissuunlähtöä.
Sulla on hammaslääkäri puoltuntii ennen liikkaa ja loppu päivä kotona.
Menet vain avoimin mielin sinne. Jos välttelet niitä niin ne pelot ja epämukavuuden tunteet vain vahvistuvat.
Tämä on muuten tosi yleinen ongelma nykyään. Siellä ahdistaa lähes kaikkia muitakin tyttöjä. Osaatko selittää, mikä niitä muita ahdistaa? Tuijotatko sinä heitä? Ja jos et, miksi kuvittelet kenenkään muun tuijottavan sinua?
Vierailija kirjoitti:
Aikuistu. Todella lapsellista kyllä, et tule pärjäämään missään jos aina "ahdistaa*" opettele kohtaamaan epämiellyttäviä tilanteita ja riko rajojasi.
Lapsen ei tarvitse aikuistua koska hän ei ole aikuinen. Minä olen pärjännyt elämässä oikein hyvin vaikka minua ahdistaakin monet asiat ja pysyttelen niistä pois kohtaamisen sijaan. Kenenkään ei ole mikään pakko mennä kekkaloimaan muiden nähden alasti, se ei valmenna ketään elämään tms.
Vierailija kirjoitti:
Mene huåra sinne uintiin äläkä ole kuin joku viisivuotias.
No huhhuh kuka puhuu lapselle näin!? Sairas ihminen olet!
Meillä sai valita vaikka kävelylenkin uinnin sijasta jos halusi. Ainakin kun oltiin vähän isompia, ei alaluokilla.
Mitäs jos reilusti sopisit opettajan kanssa, olen uimassa maanantai aamuna heti hallin aukaistua tai sopimuksen mukaan, ope tulee kattoo että uinti ja se sujuu jolloin voi sen kuittaa. Mikäli ongelma on vaan ne muut luokkalaiset. Mikäli uimahallissasi on yksityissauna voit vuokrata sen, ehkä jonku kaverin kanssa kimpassa? Mikäli saunaa ei tarvitse lämmittää teille/sulle voi olla edullista. Ehkä saat sovittua jotain.
Eräässä japanilaisessa pelissä teinitytöt kommentoivat positiivisesti toistensa rintoja... Ehkä sitä vain tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Meillä sai valita vaikka kävelylenkin uinnin sijasta jos halusi. Ainakin kun oltiin vähän isompia, ei alaluokilla.
Ennen se ehkä oli mahdollista mutta nykyään uinti on AINOA laji, joka mainitaan liikunnan opetussuunnitelmassa nimeltä.
Käy terkkarilla ja kerro ahdistuksestasi. Pyydä lupa olla pois uinnista.
Siis mikä sua siinä ahistaa? Jokainen kehittyy hieman eri aikoihin ja eri tavoin eikä siinä ole mitään häpeämistä. Mitä aikaisemmin sisäistät sen niin sitä parempi itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Se että KAIKKI muut on kehittyneitä, mä en
Käy terkkarilla kerro huolesi, ehkä tarvitset hoitoakin, hormoneja tai jotain.
Ihmiset kehittyy eri aikoihin, ei siinä ole mitään hävettävää, kivempi sulla on olla kun ei tarvi vielä sietää kehityksen tuomia varjopuolia. Varmasti ne muut jossain määrin kadehtii sua siitä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Se että KAIKKI muut on kehittyneitä, mä en
En usko, ja mitä sitten vaikka olisikin? Jos et koskaan saavuta ihannemittojasi niin aiotko piileskellä lopullisesti vai hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet?
Kerro äidille. Minusta tuo on ihan hyvä syy. Muistan miten itseänikin ahdisti uinti koulussa. Tsemppiä<3