Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni mamma sijoittaa osakkeisiin?

Vierailija
05.11.2021 |

Palauttakaa uskoni mammoihin kertomalla, kuinka moni ja mihin osakkeisiin sijoitatte? Itselläni salkussa on Nordeaa, Sampoa, Keskoa ja UPM:ää.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta osingot on pieniä verrattuna päivittäiseen heittelyyn. Maksettu osingon arvo näkyy kurssiheilahteluna. En ole siis jäänyt odottelemaan osinkoja.

Ei ole mikään pakko valita osinkojen ja arvonnousun väliltä, molempia voi hyödyntää. Vaihtaa kalliit laput halvempiin.

Tarkoittaa mitä? Jossain osakkeissa on A ja B osaketta. Tarkoitatko sitä?

Vierailija
22/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on aika ohut hajautus, ap. Kannattaa harkita sen suurentamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun taktiikka on ollut, että ostan yhtä tai kahta osaketta isolla summalla, 20 000 €. Esim. Qt Group on heilahdellut rajusti, niin sitten olen myynyt, kun osakkeet ovat olleet vaikka 2000 € plussalla. Sitten odotan taas isoa laskua.

Tää on toiminut ihan hyvin.

Sijoittaminen on mulle kiva taloudellinen lisä, en ota stressiä tai jää harmittelemaan, että olisin saanut paljon enemmän rahaa, kun olisin myynyt seuraavana päivänä.

Pakko mainita, kun aina puhutaan pitkäjänteisyydestä. Mä en ole todellakaan ollut mitenkään pitkäjänteinen tämän sijoittamisen kanssa ja silti olen saanut voittoa hyvin ihan mututuntumalla. Aloitin sijoittamisen viime syksynä ja voittoa tuli 30 % ja tänä vuonna voittoa on tullut 35 %. Oisko tämä korona aika sitten syynä.

Vierailija
24/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko minulla salkussa ainakin (näistä tutuista) Nordeaa, Keskoa, Konetta, Wärtsilää, UPMää, Marimekkoa ja Fortumia. Nämähän on ihan hyviä aloituskohteita kaikki, alkuun pääsee yhdellä osakkeella.

Perusmuistisääntö on, että hajauta ainakin 15 osakkeeseen.

Vierailija
25/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta osingot on pieniä verrattuna päivittäiseen heittelyyn. Maksettu osingon arvo näkyy kurssiheilahteluna. En ole siis jäänyt odottelemaan osinkoja.

Ei ole mikään pakko valita osinkojen ja arvonnousun väliltä, molempia voi hyödyntää. Vaihtaa kalliit laput halvempiin.

"Osinkopapereihin" sijoittamalla jää kauas arvoa kasvattavien yhtiöiden kokonaistuotoista. Toki salkussa voi olla kumpaakin päätyyppiä, mutta hyvää osingonmaksuprosenttia etsimällä hukkaa parhaimman potentiaalin varallisuutensa nostoon.

Vierailija
26/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi että kyllä meillä niitä osakkeleita on ja me ollaan miljonäärejä. Huomenna se ostaa mulle ihkun luis vuttun laukun. Hihiii.

T. Mirkku 21v

Vierailija
27/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sijoittaisi, mikäli ylimääräistä rahaa sijoittamiseen.

Vielä ei jää.

Maksetaan vielä pitkään omakotitalon lainaa, on pakko olla kaksi autoa työvuorojen takia.

Myös kaksi lasta on päivähoidossa ja täydet maksut heistä.

Toki on säästätili, mutta ei sinne suuria summia vielä jää.

Eli olette vetäneet taloutenne aivan liian kireälle. Tässä korkotilanteessa ehdottomasti pitäisi olla vara myös sijoittaa lainan hoidon lisäksi.

Miten niin... Monilla on aika leveät kuvitelmat kuinka lapsiperheissä jää säästöön rahaa jopa satoja euroja kuukaudessa. Ei kait meillä jää, hyvä jos 10€ kuukaudessa säästöön...

Vierailija
28/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa mitä? Jossain osakkeissa on A ja B osaketta. Tarkoitatko sitä?

Ei. Vuodesta toiseen isoa osinkoa maksavat yhtiöt yleensä ovat jo valmiiksi kalliita eli markkinat ovat jo hinnoitelleet tulevat osingot markkinahintaan. Aika monet "kansanosakkeet" (=kotitalouksien yleisimmin omistamat osakkeet) kuuluvat tähän kastiin. Arvonnousu sen sijaan tapahtuu yleensä tavisten kannalta "tylsissä" yhtiöissä, joiden nimet eivät useinkaan näy tavallisen kuluttajan arjessa. Osa on vasta listautuneita yhtiöitä, joiden voitonjaon eli osingonmaksun alkamista saa odotella vielä vuosikausia.

- sivusta -

Vierailija
29/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea, Sampo, Nokia, Pihlajalinna, Terveystalo, Vaisala, Neste, Orion, Kamux nyt ainakin löytyy. Sitten pari ruotsalaista, yksi saksalainen ja kourallinen jenkkejä + jotain rahastoja/ETF:iä päälle. Vähän ylihajautusta jo mutta olkoon. Ei ole isoja rahoja kiinni mutta ei ole vielä isosti ikääkään, sitäpaitsi veikkaan että parin vuoden sisään tulee korjausta josta voi sitten isommalla rahalla napata kyytiin.

Vierailija
30/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua osakkeista mitään, niin otin rahastoa.

Vierailija
31/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies hoitaa raha-asiat.

Niin meilläkin, mutta minä voin sijoittaa oman palkkani nyt kun lapset on lähteneet kotoa ja kulut pienentyneet.

Vierailija
32/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampo, Fortum, Harvia, Kamux, Rovio, Valmet ja 4 eri rahastoa. Vajaa 90K on tällä hetkellä arvo salkussa ja jokaiseen noista rahastoista menee 100e/kk, eli 4800 vuodessa yhteensä. Sitten aina jos on löysää niin voi ostaa osakkeita. Eläkkeelle pääsen 16v päästä ja noiden turvin olisi sitten tarkoitus turvata taloutta niille päiville.

Vierailija
33/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordea, Sampo, Nokia, Pihlajalinna, Terveystalo, Vaisala, Neste, Orion, Kamux nyt ainakin löytyy. Sitten pari ruotsalaista, yksi saksalainen ja kourallinen jenkkejä + jotain rahastoja/ETF:iä päälle. Vähän ylihajautusta jo mutta olkoon. Ei ole isoja rahoja kiinni mutta ei ole vielä isosti ikääkään, sitäpaitsi veikkaan että parin vuoden sisään tulee korjausta josta voi sitten isommalla rahalla napata kyytiin.

Ai niin, kotimaisia oli vielä Fortum, Olvi ja Modulight.

Vierailija
34/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiska seuraamaan kursseja joten mulla on rahastoja. Laitoin just lastenlapsillekin pari tonnia jokaiselle kasvamaan

Vierailija
35/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 30 vuotta ja salkku vähän yli 30 tuhatta euroa. Arvo vaihtelee mutta noin suurin piirtein 25 tuhatta euroa on suorissa osakkeissa ja loput indeksirahastoissa. Tavoitteena on, että kun ikää tulee lisää niin indeksirahastojen osuus suurenisi. Osakepoiminta on mielenkiintoista, mutta vaatii vielä vuosia ennen kuin näen, kannattiko. Tuurilla onnistuin valitsemaan koronavoittajia ennen koronaa, niin viimeiset pari vuotta olen kyllä voittanut vertailuindeksin.

Vierailija
36/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkku plussalla 30% : Fortum, Nordea, Finnair, Kemira, Sampo, Outokumpu ja lisäksi kahteen rahastoon menee joka kuukausi n. 200 euroa.

Vierailija
37/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisen huonosti kyllä hajautatte. Pelkkää Suomea ja suurimmaksi osaksi teollisuutta näkyy osan salkuissa.. Rommaamista odotellessa.

Mulla on kolmea jenkkiä, neljä ruotsalaista, kaksi suomalaista ja kolme saksalaista. Löytyy vakuutuksesta, teollisuudesta (raskas-, ruoka- ja lääketeollisuus), investointiyrityksiä ja pankkeja. Rahastoissa on yksi Japani, yksi Ruotsi, yksi Suomi, yksi jenkki ja ETF:n puolella on kaksi saksalaista.

Vierailija
38/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään ylitti 10 000. Nordeaa, Sampoa,Metsä, Metso, KEMIRA Nokia ja Finnair sitten maailmarahastoja

Vierailija
39/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Osinkopapereihin" sijoittamalla jää kauas arvoa kasvattavien yhtiöiden kokonaistuotoista. Toki salkussa voi olla kumpaakin päätyyppiä, mutta hyvää osingonmaksuprosenttia etsimällä hukkaa parhaimman potentiaalin varallisuutensa nostoon.

Aivan. Tai ainakin pitää sitten olla lähtökohtaisesti jo merkittävä summa sijoitettavana jos osingoilla haluaa kunnolla tienata. Arvonnousulla tienaa huomattavasti paremmin ja nopeammin jos osaa poimia oikeat osakkeet oikealla hetkellä.

Vierailija
40/41 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies hoitaa raha-asiat.

Ei noin!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi