Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitanko ambulanssin? Järkyttävät vatsakivut!

Vierailija
18.01.2015 |

Kävin pissalla herättyäni ja sen jälkeen alkoi yhtäkkiä todella kova alavatsakipu. Noin kk sitten ollut samaa aiemmin, meni kyllä ajastaan särkylääkkeellä ohi. Minulla ollut hormonikierukka 8kk, eikä tälläistä kipua ole ollut ennen sitä. Verta en vuoda. Voiko johtua kierukasta? En pysty liikkumaan, kipu säteilee peräsuoleen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umppari? Kohtutulehdus? Kävisin päivystyksessä ihan ilman ambulanssia

Vierailija
2/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

endometrioosia lähtisin epäilemään. Missä välissä kiertoa mennään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko otit särkylääkettä? Ehkä varmuuden vuoksi kannattaa otta sellaista joka ei ärsytä vatsaa. Onko oikeasti tarvetta ambulanssillle, eli jonku viemänä tai taksi ei tule kyseeseen? Jos olet oikeasti ambulanssikunnossa, niin kai sun on siitten parasta mennä. Umppari tulee niin kipeäksi että ei tarvi enää miettiä että haluaako lääkäriin.

Vierailija
4/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan minun ovulaatiokivulta! Sitä puoltaisi myös se, jos kuukausi sitten ollut samanlaista. Itselläni ovulaatio on joskus niin kivulias, että en pysty mitään tekemään, edes kävelemään. Ja peräsuoleen säteilee. Vanhemmiten ja lasten jälkeen pahentunut.
Otan buranaa 2x400mg, se on auttanut.

Vierailija
5/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli joskus kohdussa tulehdus tuommoisilla oireilla. Istua ei kunnolla voinut. Kierukan laitto saattaa kuulemma lisätä tulehdusriskiä.

Vierailija
6/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kierukan takia kohdunulkoinen raskaus! Mulla oli tollaiset vatsakivut ja menin ambulanssilla sairaalaan vasta kun olin vuotanut vatsaani yli puolet verestäni. Ihme että selvisin..

Vierailija
7/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet päivystykseen saman tien vaikka taksilla. Todennäköisesti pystyt kuitenkin kävelemään sen verran?

Vierailija
8/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen niin että soitan ambulanssin siinä vaiheessa jos en koe pystyväni kävelemään etupihalle taksiin itse. Olkoon sitten syynä kipu tai sekavuus tmv niin tuota pidän mittarina.

Vierailija
9/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä varmasti soita ambulanssia. Jos pystyy av:lle kirjoittamaan selkokielistä tekstiä, ei kivut ole niin kovat etteikö taksilla tai muulle kyydillä pääse päivystykseen. Otitko särkylääkettä TARPEEKSI?

Vierailija
10/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pysty kävelemään, todellakin soitat ambulanssin!

Vierailija
11/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ensihoitajana, en ymmärrä ajatusmaailmaa soittaa heti ambulanssi erinäisten kipujen tullessa. ENSIN käytetään omaa päätä, otetaan särkylääkettä, odotellaan ja katsotaan mihin suuntaan kipu on menossa. Tarvittaessa voi uusia jopa kipulääkeannoksen. Sen jälkeen on edelleen käytettävä päätään, ja mietittävä tarvitseeko TODELLA ambulanssia, vai voisiko joku ystävä mahdollisesti viedä päivystykseen, tai taksi. Todella harvoin ambulanssia OIKEASTI tarvitsee.

Vierailija
12/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan perseeseen dildottaminen tai kyrvän ottaminen.

Vierailija
13/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:07"]Itse ensihoitajana, en ymmärrä ajatusmaailmaa soittaa heti ambulanssi erinäisten kipujen tullessa. ENSIN käytetään omaa päätä, otetaan särkylääkettä, odotellaan ja katsotaan mihin suuntaan kipu on menossa. Tarvittaessa voi uusia jopa kipulääkeannoksen. Sen jälkeen on edelleen käytettävä päätään, ja mietittävä tarvitseeko TODELLA ambulanssia, vai voisiko joku ystävä mahdollisesti viedä päivystykseen, tai taksi. Todella harvoin ambulanssia OIKEASTI tarvitsee.
[/quote]

Mitäpä luulet ensihoitajana, olisinko saanut ambulanssia kuumeella (39,6) ja päänsäryllä? Kaverini väitti, että ambulanssi olisi tullut samantien, mutta en jaksa uskoa.
Ja kyse siis aikuisesta ihmisestä jolla toine pv korkeahko kuume, joka helpotti aina hetkeks lääkkeillä.

Vierailija
14/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, hätäkeskus varmasti olisi ambulanssin sinulle laittanut. Mutta kuten yleistä harhaluuloa vastaan, häke laittaa ambulanssin ARVIOIMAAN tilanteen, eikä suinkaan toimi kuin taksi, että ambulanssi _tilataan kuljettamaan_. Ei, ei, ei. Taksi kuljettaa arvioimatta, mutta ambulanssikuljetukseen täytyy oikeasti olla syy. Se, että on tikku sormessa ja se on kaaauheen kipee, ei todellakaan ole syy. MUTTA, kaikki sinun tapauksessa olisi tietysti riippunut vitaalielintoiminnoistasi (verenpaine, syke, saturaatio, verensokeri, tarv EKG), joten paha sanoa olisiko ambulanssi sinua kuljettanut. Pelkästään noilla oireilla (tarkoittaen että edellämainitut arvot olisivat ok), en uskokaan että ambulanssi olisi sinua kyytiin ottanut. Mutta kuten sanottua, en ollut paikalla sinua arvioimassa, nii en voi varmaksi sanoa :)

Vierailija
15/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:07"]Itse ensihoitajana, en ymmärrä ajatusmaailmaa soittaa heti ambulanssi erinäisten kipujen tullessa. ENSIN käytetään omaa päätä, otetaan särkylääkettä, odotellaan ja katsotaan mihin suuntaan kipu on menossa. Tarvittaessa voi uusia jopa kipulääkeannoksen. Sen jälkeen on edelleen käytettävä päätään, ja mietittävä tarvitseeko TODELLA ambulanssia, vai voisiko joku ystävä mahdollisesti viedä päivystykseen, tai taksi. Todella harvoin ambulanssia OIKEASTI tarvitsee.
[/quote]

Mitäpä luulet ensihoitajana, olisinko saanut ambulanssia kuumeella (39,6) ja päänsäryllä? Kaverini väitti, että ambulanssi olisi tullut samantien, mutta en jaksa uskoa.
Ja kyse siis aikuisesta ihmisestä jolla toine pv korkeahko kuume, joka helpotti aina hetkeks lääkkeillä.
[/quote]

No et tosiaankaan olisi saanut. :D kaverillasi on hieman vääränlainen käsitys mikä vaiva tarvitsee ambulanssia.

Vierailija
16/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina noi teidän kivut on järkyttäviä. Sitten kun syyksi paljastuu jotain vähemmän hohdokasta, kuten klamydia, sitä kipua ei enää niin kovaa huudellakaan.

Vierailija
17/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:07"]Itse ensihoitajana, en ymmärrä ajatusmaailmaa soittaa heti ambulanssi erinäisten kipujen tullessa. ENSIN käytetään omaa päätä, otetaan särkylääkettä, odotellaan ja katsotaan mihin suuntaan kipu on menossa. Tarvittaessa voi uusia jopa kipulääkeannoksen. Sen jälkeen on edelleen käytettävä päätään, ja mietittävä tarvitseeko TODELLA ambulanssia, vai voisiko joku ystävä mahdollisesti viedä päivystykseen, tai taksi. Todella harvoin ambulanssia OIKEASTI tarvitsee.
[/quote]

[/quote]

No et tosiaankaan olisi saanut. :D kaverillasi on hieman vääränlainen käsitys mikä vaiva tarvitsee ambulanssia.
[/quote]

Näin mäkin tämän asian näin. :D
Tilanne on vieläpä se, että mä olen entinen lanssari ja kaveri terveydenhoitaja. Ja hän kivenkovaa väitti, että lanssin olisin saanu kun olisin vain soittanut. Olis kuulemma pitäny lääkäriin mennä.
En menny, kuumetta piti 5 päivää joista 2 päälle 39, 1 päälle 38 ja pari meniki sit 37-38 välillä sahaillessa.

Vierailija
18/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:29"]14, hätäkeskus varmasti olisi ambulanssin sinulle laittanut. Mutta kuten yleistä harhaluuloa vastaan, häke laittaa ambulanssin ARVIOIMAAN tilanteen, eikä suinkaan toimi kuin taksi, että ambulanssi _tilataan kuljettamaan_. Ei, ei, ei. Taksi kuljettaa arvioimatta, mutta ambulanssikuljetukseen täytyy oikeasti olla syy. Se, että on tikku sormessa ja se on kaaauheen kipee, ei todellakaan ole syy. MUTTA, kaikki sinun tapauksessa olisi tietysti riippunut vitaalielintoiminnoistasi (verenpaine, syke, saturaatio, verensokeri, tarv EKG), joten paha sanoa olisiko ambulanssi sinua kuljettanut. Pelkästään noilla oireilla (tarkoittaen että edellämainitut arvot olisivat ok), en uskokaan että ambulanssi olisi sinua kyytiin ottanut. Mutta kuten sanottua, en ollut paikalla sinua arvioimassa, nii en voi varmaksi sanoa :)
[/quote]

Vitaalit varmaa olis ollu kohtuu ok, paitsi saturaatio. Se on aina ollu alhainen.
Ja EKG:n olis saanu ottaa VAIN jos ois ollu se nuori ja perkuleen komea lanssari. ;) Muutoin ois saanu seki käyrä jäädä ottamatta! :D

Vierailija
19/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella oki yli 40 astetta kuumetta 2 viikkoa eikä edes käyty lääkärissä. Eikä ollut mitään syyräkään. Mykoplasmahan sw oli. Myöhemmin todettiin.

Vierailija
20/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai lähdet päivystykseen. Ei tuollaisia kipuja ilman syytä tule.