Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

käynnistetty synnytys!

Vierailija
18.01.2015 |

Te, kenellä moinen takana, kertokaapa miten meni. Erityisesti kiinnostaa semmoinen, jossa kohdunsuu ei ole yhtään kypsynyt, vaan säpissä. Itsellä käynnistys pian ja kohdunsuun tilanne kovin epäkypsä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään eroa normaalisti käynnistyneeseen synnytykseen, nopea ja helppo synnytys

Vierailija
22/29 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta, eikä se ikävä kyllä ollut mitenkään miellyttävää. Kohdunsuun tilanne oli mullakin epäkypsä.
.
Ensin kokeiltiin ballonkia = aivan hirveää, sattui niin että melkein itkin. Eikä siitä ollut edes mitään hyötyä! Sitten laitettiin tabletti kohdunsuulle. Se vauhditti asioita niin, että aika pian voitiin puhkaista kalvot. Tuon jälkeen alkoi tapahtua, ja vauva syntyikin aika nopeasti.
.
Kokonaisuutena tuo oli kyllä todella kivulias tapahtuma, ja jos saan joskus toisen lapsen, niin toivon ettei synnytystä tarvitsisi käynnistää. Pääasia on silti terve lapsi. Onnea sulle synnytykseen, käynnistettiin se tai ei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäisessä synnytyksessä laitettiin cytotecit ja se avasi kohdunsuun niin, että kalvot puhkaistiin. Sitten laitettiin oksitosiinitippa, ja en tiedä mikä noista, vai kaikki yhteensä aiheuttivat kovia, mutta tehottomia supistuksia. Avautumiseen meni useita tunteja, kierien helvetillisissä kivuissa ja kaikki voimathan siihen meni. Ponnistus kestikin 1h15min. Eli koko synnytys oli hirveä kokemus :(

Toisessa kohdunsuu oli kypsä, joten pelkkä kalvojen puhkaisu riitti ja synnytys eteni nopeasti.

Aloittaja

Vierailija
24/29 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kiinnostaa tuo ballonki. ennemmin sen ottaisin, kun cytotecit ja/tai tipan..

Vierailija
25/29 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten kenelläkään tietoa, että missä vaiheessa sikiökalvot voi puhkaista? Tällä hetkellä tilanne on pehmeä, ulkosuu 2 sormelle auki, sisäsuu kiinni ja kanavaa 2 cm jäljellä. Voiko ne puhkaista tuossa tilassa?

ap

Vierailija
26/29 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi puhkasta. Ei mulla ainakaan oo puhkastu kovin herkästi vaikka oon ollut 10cm auki. Mulla kesti tuo käynnistys 3 päivää. Ensin oli tuo ballonkin. Laiton jälkeen alkoi edistyä tilanne hyvin mutta tyssäs sitten. Minulla oli vuorokauden tuo ballonki. Kun se lähti pois tilanne palautui nopeasti lähtökuoppiin. En kyllä toisten halua moista kokemusta. Ikävä laittaa,ikävä pitää eikä minulla toiminut. Onhan se toki lääkkeetön vaihtoehto ja hyvä varmasti jos toimii. Sitten kaksi päivää sain cytoteciä. Lopuksi kun synnytys käynnisty niin kaikki tapahtui niin ryminällä ettei keretty edes kivunlievitystä antaa. Lapsi suurinpiirtein syöksyi ulos ja kätilö otti kopin.

Vierailija
27/29 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puhkastiin ku olin 2 cm auki.

Vierailija
28/29 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 09:58"]Onko muuten kenelläkään tietoa, että missä vaiheessa sikiökalvot voi puhkaista? Tällä hetkellä tilanne on pehmeä, ulkosuu 2 sormelle auki, sisäsuu kiinni ja kanavaa 2 cm jäljellä. Voiko ne puhkaista tuossa tilassa?

ap
[/quote]

Mulla ei käynnistetty,mutta kipeitä supistuksia oli kolme vuorokautta ja viimeisen puolentoista vuorokauden aikana ei tapahtunut kuin kanavan häviäminen (tätä ennen oli 1cm jäljellä), muuten kahdelle sormelle auki. Vasta kun kanava oli hävinnyt täysin, puhkaisivat kalvot, jonka jälkeen menikin enää viisi tuntia ja lapsi oli pihalla. Etteivät varmaan tuossa vaiheessa vielä puhkaise.

Vierailija
29/29 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa synnytykseni oli käynnistetty, joten en osaa verrata, onko normaali synnytys kivuttomampi. Ensin ballonki, ei tehnyt mitään, ei edes tullut itse pois. Sitten cytotekkia monta päivää. Ei meinannut millään lähteä käynnistymään, ainoastaan kipeitä supistuksia, jotka lopahti aina. Kuudentena käynnistyspäivänä olin vissiin 2 cm auki ja pääsin synnytyssaliin. Itse vauvan ulos punnerrus oli tuohon käynnistykseen verrattuna helppoa ja suht kivutonta (epiduraali auttoi hyvin). Jos saan toisen lapsen, toivon että menisi vähän helpommin. Raskausmyrkytyksen takia piti käynnistää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme