Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolesterolin viitearvot maailmalla?

Vierailija
05.11.2021 |

Onko kellään tietoa millaisia viitearvoja kolesterolille on ulkomailla? Yritin googletella, mutta en oikein löytänyt.
Olisi kiva vähän vertailla, kun sain tietää uudet arvoni ihan vast'ikään, ja meinasi vähän säikäyttää.
Kokonaiskolesteroli mulla 7, HDL 2.4, LDL 4.4 ja triglyt 0.51. Kolme vuotta sitten arvot oli kol 6.5, HDL 2.15, LDL 3.6 ja trigly 1.53. Eli kohollahan ne oli jo tuolloin, mutta nyt varsinkin tuo LDL vähän kauhistuttaa. Rasvaiset maitotuotteet on paheeni, mutta pitää nyt näköjään niistä luopua...
Millaisia arvoja teillä muilla on ollut?
N37

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Norjassa viitearvo kolesterolille on alle 7.

Oho, miksi suomessa laskettiin vitoseen?

Mitäpä luulet, lääkärit ovat lääketehtaiden suurimmat osakkeenomistajat. Sveitsissä on Euroopan korkeimmat kolesteroliarvot ja vähiten sydäntauteja. Naiset joiden kolesteroli on matala, eivät ole pitkäikäisiä.

Vierailija
22/28 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolesterolin viitearvot ovat kaikkialla maailmassa liian yläkanttiin säädetyt. Vain vegaaneilla on normaalit kokesteroliarvot.

En ole vegaani ja olen ihannearvojen sisällä. Ei edes vaikeaa, jos ei pidä korkean rasvaprosentin lihasta, rasvaisista maitotuotteista ja kananmunista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kolesterolilääke - https://tonzes.com/kolesteroli.htm Ei mitään haittavaikutuksia, kokesteroliarvot vaan nykyisin erittäin hyvät, niin HDL, LDL, kokonaisKOL kuin triglytkin

Vierailija
24/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hidas kuolema edessä noilla arvoilla. Laihduta nyt aluks sellaset 20kg ja mittaa sit uudelleen.

Tiedäthän, että korkea kolesteroli voi olla hoikallakin ihmisellä

Vierailija
25/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tuijotetaan ihan liikaa kokonaiskolesterolia ja unohdetaan kokonaiskuva. Uusimmat tutkimukset puhuvat kaikki meillä opetettua vanhan mallin kolesterolikäsitystä vastaan. Varsinkin perustklääkärit on ihan kujalla näissä asioissa, kun menevät vaan sen vanhentuneen tiedon mukaan, mitä koulussa päntätty.

Oho, pitäisiköhän sun sitten ottaa yhteyttä asianomaisiin viranomaisin, että suositukset korjataan sellsisiksi, että kelpaavat sinulle?

Vierailija
26/28 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella syödään rasvaisempaa ruokaa kun kesällä, joten syksyllä mitatut arvot ovat matalammat. Samoin 10 päivän sisällä syöty ruoka vaikuttaa tulokseen. Oli joku italialainen tutkimus joskus.

Vierailija
27/28 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään yksi ravintoneuvoja laittoi taas peppunsa kuvan yrityssivulleen ja kehuu miten terve on kun kolesteroli yli 5, ruokana kananmunat, liha, rasvainen juusto.  Hyvä hänelle, mulla on paljon rumempi peppu, kolesterolit 1.8

Vierailija
28/28 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hidas kuolema edessä noilla arvoilla. Laihduta nyt aluks sellaset 20kg ja mittaa sit uudelleen.

Sitten vasta olisikin kuolema edessä. Olen normaalipainoinen, 166/60 ja rasvaprosentti 18. Mistä mun pitäis laihduttaa?

Ap

Valehtelet painosi. 

Olem sinua 11 vuotta vanhempi ja samat mitat. HDL 5.0 ja LDL 3,0. Sun iässäs oli alemmat arvot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi