Kirsti Paakkanen on kuollut
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain teitä ”entisiä marimekkolaisia”, jotka syljette epäarvostustanne tänne, niin eikö tullut mieleen, että ei teidän varmaan ollut pakko olla töissä siellä?
Minun mielestäni hänen elämäntyönsä on suuren kumarruksen arvoinen. RIP.
Hänellä oli muitakin bisneksiä huomattavasti ennen Marimekkoa. Et edes sitä tiennyt.
En ole häntä haukkunut mutta ei hän helppo ihminen ollut ollenkaan. Arvostan yrittäjänä yms mutta muuten olen hiljaa.Tähän on pakko sanoa, että menestyneet ihmiset ovat yleensä vahvoja persoonia. Ei voi menestyä jos on ihan tossu. ei ole tietyllä tapaa itsekäs ja pyytelee anteeksi olemassa oloaan. Johda itse jotain kansainvälistä firmaa ja mieti miten ”helppoa” se on.
Niinpä. Johtaminen on yksinäistä hommaa. Vaikka sulle tuodaan toiminnasta tietoa ja on kaikkea johtoryhmää, niin siellä kulmahuoneessa sun pitää yksin päättää mihin firma menee. Sitä ei moni aina tajua. Johtoa on aina helppo arvostella.
Tiedän omasta historiasta hyviä johtajia, johtivat yrityksiä menestyksekkäästi. Mutta kuulemmat todella vaativia ja ”pissipäisiä” alaisilleen ja sen takia niistä ei kaikki tykänneet. Ei mitään voi johtaa olemalla vässykkä ja niin ettei kukaan vihaisi.
Kerran tapasin hänet henkilökohtaisesti, kun meidät esiteltiin toisillemme. Tämä tapahtui vähän sen jälkeen, kun hän oli ostanut Marimekon.
Mieleeni jäi, miten hän oli aidosti kiinnostunut keskustelukumppanistaan, silmät tuikkivat eloisina ja iloisina. Kuunteli, keskusteli ja kommentoi.
Tuo hänen silloin käyttämänsä musta nuttura ei tahtonut pysyä kurissa, silmämeikkikin oli vähän jo päivän mittaan valahtanut, mutta olemus oli hyvin viehättävä. Innostus ja eloisuus tekivät suurimman vaikutuksen. Vaikka siinä vaiheessa hänelle oli jo selvinnyt Marimekon todellinen tila.
Teki kyllä valtavan elämäntyön, siitä kiitos ja syvä kumarrus.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yllätyin, kuinka sanattomaksi menin tästä uutisesta. Hän vaikutti enemmän joltain luonnonvoimalta kuin tavalliselta kuolevaiselta. Seuraavaksi varmaan lähtee kuningatar Elisabet, toinen samanlainen hahmo.
Ap.
En nyt rinnastaisi perittyä kuninkaallista asemaa (vaikka Elisabet Ii:ta arvostankin), asemaan, jonka Kirsti Paakkanen vaatimattomista lähtökohdista ja tyhjästä itse loi.
Outo nimi mitä tehnyt? kirjoitti:
Onko joku tunnettu henkilö? En ole kuulut tämän nimisestä henkilöstä. Mitä tämä tehnyt että hänen nimeään täällä hehkutetaan.
otappa se isäs muna nyt suusta ja yritä ees vähä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää juttu oli 2017...
Olen testamentannut kaiken omaisuuteni Suomen lahjakkaille lapsille. Suomi on palvellut minua hienosti. Maksan testamentillani rakkaudenvelkaa maalle, joka on maailman paras ja jossa asuu maailman upein kansa, Paakkanen sanoo kirjassa.
Suomen Mensalla on Lahjakkaat lapset –ohjelma, jonka tavoitteena on tukea ja tuoda esille lahjakkaiden lasten ja nuorten asiaa. Ohjelman kautta tiedotamme lahjakkuuden tukemisen keinoista sekä tarjoamme lahjakkaille ja heidän perheilleen mahdollisuuden kokemuksien jakamiseen.
Ei helvetti. Olisin luullut, että hän olisi löytänyt vähän paremman kohteen. Sellaisen mikä olisi ollut oikeasti hyödyllinen ja olisi tarvinnut oikeasti rahaa. Olen syvästi järkyttynyt. Mensalle? Ei hyvä luoja sentään. Hukkaan menee nekin rahat.
No ei hän ole millekään mensalle omaisuuttaan lahjoittanut, vaan perustettu säätiö, mikä tukee taidealan opiskelijoita ja jotain sinne päin. Tuo mensa on kyllä vedetty nyt hatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain teitä ”entisiä marimekkolaisia”, jotka syljette epäarvostustanne tänne, niin eikö tullut mieleen, että ei teidän varmaan ollut pakko olla töissä siellä?
Minun mielestäni hänen elämäntyönsä on suuren kumarruksen arvoinen. RIP.
Hänellä oli muitakin bisneksiä huomattavasti ennen Marimekkoa. Et edes sitä tiennyt.
En ole häntä haukkunut mutta ei hän helppo ihminen ollut ollenkaan. Arvostan yrittäjänä yms mutta muuten olen hiljaa.Tähän on pakko sanoa, että menestyneet ihmiset ovat yleensä vahvoja persoonia. Ei voi menestyä jos on ihan tossu. ei ole tietyllä tapaa itsekäs ja pyytelee anteeksi olemassa oloaan. Johda itse jotain kansainvälistä firmaa ja mieti miten ”helppoa” se on.
Niinpä. Johtaminen on yksinäistä hommaa. Vaikka sulle tuodaan toiminnasta tietoa ja on kaikkea johtoryhmää, niin siellä kulmahuoneessa sun pitää yksin päättää mihin firma menee. Sitä ei moni aina tajua. Johtoa on aina helppo arvostella.
Tiedän omasta historiasta hyviä johtajia, johtivat yrityksiä menestyksekkäästi. Mutta kuulemmat todella vaativia ja ”pissipäisiä” alaisilleen ja sen takia niistä ei kaikki tykänneet. Ei mitään voi johtaa olemalla vässykkä ja niin ettei kukaan vihaisi.
Näinhän se on. Monet suuret taiteilijatkin ovat olleet kohtalaisen ikäviä ja ehdottomia ihmisiä läheisilleen esim Sibelius ja Gallen-Kallela. Kirsti Paakkanen lähti hyvin vaatimattomasta mökistä ja loi hienon uran. Suuri kumarrus hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Kuka saa Avo Mersun? Westendin merenranta huvila ollut tyhjillään viimeiset 20 vuotta.
Kuka on Avo Mersu? Erikoinen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää juttu oli 2017...
Olen testamentannut kaiken omaisuuteni Suomen lahjakkaille lapsille. Suomi on palvellut minua hienosti. Maksan testamentillani rakkaudenvelkaa maalle, joka on maailman paras ja jossa asuu maailman upein kansa, Paakkanen sanoo kirjassa.
Suomen Mensalla on Lahjakkaat lapset –ohjelma, jonka tavoitteena on tukea ja tuoda esille lahjakkaiden lasten ja nuorten asiaa. Ohjelman kautta tiedotamme lahjakkuuden tukemisen keinoista sekä tarjoamme lahjakkaille ja heidän perheilleen mahdollisuuden kokemuksien jakamiseen.
Ei helvetti. Olisin luullut, että hän olisi löytänyt vähän paremman kohteen. Sellaisen mikä olisi ollut oikeasti hyödyllinen ja olisi tarvinnut oikeasti rahaa. Olen syvästi järkyttynyt. Mensalle? Ei hyvä luoja sentään. Hukkaan menee nekin rahat.
No ei hän ole millekään mensalle omaisuuttaan lahjoittanut, vaan perustettu säätiö, mikä tukee taidealan opiskelijoita ja jotain sinne päin. Tuo mensa on kyllä vedetty nyt hatusta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f8d52996-2b7b-4587-a1bf-3f1a4f0b6595
Se, minkälainen testamentin sisältö on, selviää siinä vaiheessa, kun kuolinpesän selvittäninen alkaa. Inhottaa nuo iltapäivälehdet, jotka jo nyt ’avaavat’ tätä testamenttia suurelle yleisölle.
Sai koronarokotteen ja näin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Se, minkälainen testamentin sisältö on, selviää siinä vaiheessa, kun kuolinpesän selvittäninen alkaa. Inhottaa nuo iltapäivälehdet, jotka jo nyt ’avaavat’ tätä testamenttia suurelle yleisölle.
Asioidenhoitaja siellä avaa tätä testamentin sisältöä näennäisen tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Pakkasen elämäntyö ei ollut Marimekko kun joku näköjään niin kuvittelee. Ottakaa nyt edes selvää kunnolla hänen urastaan kun niin meuhkaatte.
Paakkasen.
Ja totta, Paakkanen oli yli 6-kymppinen ostaessaan Marimekon. Kyllä siinä on riittävästi elämäntyötä ehtinyt tehdä muualla. Sanooko mainostoimisto Womena kenellekään yhtään mitään?
Niin, että minne tuo testamentti nyt sitten menee, aika epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka saa Avo Mersun? Westendin merenranta huvila ollut tyhjillään viimeiset 20 vuotta.
Kuka on Avo Mersu? Erikoinen nimi.
Avo Mersu haki veljensä Avo Pihtin Turun sairaalasta Estonian uppoamisen jälkeen. Nykyään asuvat Goalla Richey James Edwardsin kanssa.
Kui kirjoitti:
Niin, että minne tuo testamentti nyt sitten menee, aika epäselvää.
Hyvin epäselvää..
Vierailija kirjoitti:
Avo-Jaguariila hän kyllä ajeli. Huvilakaan ei ole ollut tyhjillään, juuri muutama vuosi sitten sitä laajennettiin noin 100 neliön lisäsiivellä, johon tuli mm. Paakkasen makuuhuonetilat (ei tarvinnut enää nousta portaita toiseen kerrokseen).