Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvivavalot vai jouluvalot - suhtautumisesi ihmisten valoratkaisuihin?

Vierailija
05.11.2021 |

Piristätkö itseäsi ja muita valaisemalla parveketta/pihaa valoilla talven pimeinä kuukausina? Kuinka kauan näitä valoja saa pitää ja milloin talvi/jouluvalaistuksen saa aloittaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamosvalot voi laittaa elokuussa, jolloin illat alkavat hämärtyä ja otetaan pois maaliskuun loppupuolella, ajastimella on helppo säädellä syttymis- ja sammumisaikaa. Varsinaisten jouluvalojen eli kynttelikköjen, kranssien ym. aika on minun mielestäni ensimmäisestä adventista loppiaiseen. Näin toimin itse, mutta en saa hepulia, vaikka joku muu toimii toisin.

Vierailija
2/7 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaamosvalot voi laittaa elokuussa, jolloin illat alkavat hämärtyä ja otetaan pois maaliskuun loppupuolella, ajastimella on helppo säädellä syttymis- ja sammumisaikaa. Varsinaisten jouluvalojen eli kynttelikköjen, kranssien ym. aika on minun mielestäni ensimmäisestä adventista loppiaiseen. Näin toimin itse, mutta en saa hepulia, vaikka joku muu toimii toisin.

Juuri näin! Valoa ihmisten elämään eikä liikoja rajoituksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitoimme (miehen aloitteesta) rivitalokämppämme etu- ja takapihalle seinille valonauhajohdot, missä sellaisia hehkulampun näköisiä kellahtavia, vai miten se sanotaan, lamppuja, mitkä nyt muotia. C Olsson jne. myyvät. Ne ainakin ovat syksyn ja talvenkin valot. Pensaisiin laitan pian pienilamppuisten ledien valosarjat, lämmin valkoinen sävyltään. Nekin ovat syksyn ja talven valot. Saavat olla niin pitkään kuin pimeää riittää.

Jouluvaloiksi katson värikkäät valot ikkunoissa jne ja vaikka jouluaiheiset kranssit sun muut. Loppiaisena poistan selvästi jouluiset kamat loistamasta ikkunoistani.  ikkunakynttelikköjä pidän reilusti yli joulun ikkunoissa, samoin saa olla "jouluikkuna" -valot, mitkä ei näytä kuin tavallisilta ikkunoilta missä neljä lamppua.

Jokainen saa laittaa mitä tykkää, mutta ehkä joulua vois alkaa koristaa joskus pikkujouluaikaan. Mä tykkäisin noin. Nuo tuijien, puiden oksien ja pensaisen ulkovalosarjat on ihanat heti pimeiden tultua.

Aika outoa on iloisesti naurava joulupukki akkunassa vielä huhtikuussa, joten ehkä nuo selvät tapaukset tonttuineen ajoissa pois. Viimeistään tammikuun lopussa, aiemminkin.

Vierailija
4/7 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan heti, kun pimenee. Joulukuusenkin laitamme jo marraskuussa. Tämä syksy on niin ankeaa aikaa, että kaikki piristys on tarpeeseen.

Vierailija
5/7 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausivalot ja jokainen laittakoon silloin kuin tykkää. Selvät jouluteemaiset valot rajaisin muutamaan viikkoon joulun ympärille.

Vierailija
6/7 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenaikavalot

Vierailija
7/7 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin avoin suhtautuminen. Jokainen tehköön mikä itselle on mieleistä .

Itse laitan valot tässä pyhäinpäivän korvilla ja otan pois, kun  päivä alkaa olla taas kirkas ja pidetä, eli tammi- helmikuun taitteessa. 

Tutuillani on terassilla valot kesälläkin ja asuvat niin etelässä, että mikäpä siinä. Meillä täällä pohjoisemmassa on yötön yö, joten silloin on riittänyt luonnon valo MEILLE, mutta kukin tyylillään tässäkin hommassa. 

Muistan kuinka äitini aikoinaan synkällä kesäsäällä poltti kyttilöitä mökillä kesälläkin ja se oli mukavan tunnelmallista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan