Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pukeudut yo-juhliin?

Vierailija
29.05.2023 |

Kummityttö pääsee ylioppilaaksi. Pukisinko mustat caprit vai mekon? Entä millaiset kengät laittaisin? Onko valkoiset kangaskengät liian arkiset? Tarvii siis ostaa sellaset...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tänä keväänä ole yo-juhlia tiedossa, mutta todennäköisesti laittaisin ylleni perusjuhlavaatteet. Minulla on muutama mekko, joita käytän tilanteen mukaan. Nyt on luvattu kylmää lauantaiksi, joten laittaisin päälle sen "talvimekon" eli pidemmän ja pitkähihaisen mustan mekon, sen kanssa leveän kullansävyisen huivin ja mustat korolliset avokkaat. Jos on oikeasti tosi kylmää, niin sukkahousut vielä. Jos olisi hellepäivä, niin laittaisin lyhyen vaalean kuviollisen mekon ja kevyet korkeakorolliset sandaletit.

Työssäni mulla on jalassa turvakengät, joten juhlissa todellakin laitan jalkaani korkkarit.

Vierailija
2/13 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä näkymin valkoinen silkkinen paita, vaaleanharmaa puolihame, sukkikset ja korkokengät. Jos nyt en siis jaksa lähteä katsomaan jotain uutta.  Ralph Laurenilla oli kivannäköinen mekko, mutta se tarttis käydä sovittamassa ja jotenkin ei nyt vaan jaksais... ja se oli aika tummakin, kyse on kuitenkin kevään juhlasta, minusta silloin tumma vaate ei ole kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapukeutuminen, eli itse laittaisin mekon ja korkkarit. Säästä riippuen sitten jotain pitkähihaista mukaan tai vähintään huivi. Sukkahousut jalkaan aina juhlamekon kanssa, ihan ohuet, jos on lämmin.

Vierailija
4/13 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yleisohje on, että on paljon parempi olla pykälän ylipukeutunut kuin alipukeutunut. Caprit ja kangastennarit kuulostavat pari pykälää alipukeutuneelta, jos muut ovat mekoissa ja puvuissa.

Vierailija
5/13 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavaatteet normaalit. Ei pidä tulla alipukeutuneena. 

Vierailija
6/13 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko.

Vierailija
7/13 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli kauhea joulukuusi sotamaalauksessaan. Muut normaalisti pukeutuneita.

Vierailija
8/13 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko ja korkkarit tai vaikka kauniit ballerinat. Juhlava housuasukin käy. Caprit ja kangaskengät kuuluvat arkipukeutumiseen. On kunnioittavaa muita ihmisiä kohtaan noudattaa pukeutumisetikettiä.

Vierailija
9/13 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Collegehousut, huppatin/teepaidan ja croksit. Olen vauva-palstajuntti

Vierailija
10/13 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlapukeutuminen, eli itse laittaisin mekon ja korkkarit. Säästä riippuen sitten jotain pitkähihaista mukaan tai vähintään huivi. Sukkahousut jalkaan aina juhlamekon kanssa, ihan ohuet, jos on lämmin.

Ei kai kukaan pue helteellä sukkahousuja, siinähän läkähtyy.

Vierailija
11/13 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan pue helteellä sukkahousuja, siinähän läkähtyy.

Kyllä mä puen, minusta korkkarit ovat ällöttävän tuntuiset paljaissa jaloissa ja sellaiset avokassukat taasen eivät pysy paikallaan ja täysin piilossa kengän sisällä. Yksi vaihtoehto on toki käyttää stayup-sukkia, mutta nekin ovat siis toki niin pitkät, että peittävät koko jalan reiteen asti.

-3

Vierailija
12/13 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä jotkut leveälahkeiset housut tai normaali housupuku ja keleistä riippuen yläosana joko hihaton silkkitoppi (plus se puvuntakki) tai sitten joku siistimpi pitkähihainen pusero. Tällä pituudella en korkkareita käytä, eli jalassa jotkut matalat siistimmät kengät. En ole myöskään pätkän vertaa mekko/hameihminen, mutta siistejä housuvaihtoehtoja löytyy onneksi nykyään vaikka kuinka paljon, joten valikoimaa on.

Rippijuhla on vähän sellainen välimuototilaisuus, eli mitään älytöntä juhlapukeutumista ne ei vaadi, mutta ei myöskään ihan smart casualilla ehkä enää pärjää.

Vierailija
13/13 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko, jakku ja luonnonvaaleat kengät. Helppoa, mukavaa ja hieman juhlavampaa. Ei ole tarvetta ylipukeutumiselle. Minä olen vain vieras, en itse "juhlakalu".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme