Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko antaa neuvoja/vinkkejä tähän tilanteeseen...

Vierailija
17.01.2015 |

Olemme mieheni kanssa alkaneet haaveilla muuttamisesta toiselle paikkakunnalle (Tampereelle). Minä haluaisin vaihtaa alaa, ja Tamkissa olisi ala, mihin haluaisin yrittää hakea. Opinnot olisivat monimuoto-opiskelua, eli olisin töissä koulun ohella. Minulla on mahdollista siirtyä omalta paikkakunnalta Tampereen firmaan töihin omalle alalleni, eilen varmistin sen pomoltani, joka sanoi sen olevan mahdollista.
Mies on vain hyvin skeptinen koko ajatukselle; miten käy asuntolainan? Iso muutos muuttaa toiselle paikkakunnalle, kun tukijoukot ovat muualla, miten pärjäämme rahallisesti? Yms. Ymmärrän kyllä, mitä hakee takaa, mutta minä haluaisin muuttaa paikkakunnalle, missä voisin edes edetä (mahdollisella) urallani, koska Tampereella ei ole niin paljon ruotsia, kuin täällä, ja ruotsinkieltä on pakko osata, jos haluaa jonkin sortin päälliköksi. Pärjään ruotsilani jotenkuten, mutta en läheskään tarpeeksi hyvin. Mies sanoo "senkus opettelet"--ei ole niin helppoa. Hän ei itse puhu sanaakaan ruotsia.
Toivottavasti nyt edes joku sai tämän ongelman ytimen kiinni... Äh, olen niin huono kirjoittamaan.
Eli, varmasti jossain perheessä on niin, että toinen yhtäkkiä lähtee opiskelemaan ja raha-asiat mietityttää/ onko ollut tämä tilanne, miten sujui/sujuu.
Meillä on vajaa vuoden ikäinen tytär, sekin mietityttää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme pohtineet aikoinamme samaa, meillä oli tuolloin jo kaksi lasta ja koira kaiken lisäksi. Lopetimme jossittelun, otimme riskin ja lähdimme. Päivääkään en ole katunut. Tsemppiä!

Vierailija
2/11 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 23:34"]Voisitteko muuttaa vuokralle? Onko asuntolainasta paljoa jäljellä, saatteko voittoa, jos myytte asuntonne nyt? Siitähän saisitte hieman taskurahaa opintoja varten. Mutta eihän se ongelma ole, jos kerran töissä käyt koko ajan? Miten miehesi? Millä alalla hän on? Saako töitä?
[/quote]

Vuokra on käynyt mielessä, ainakin alkuun, pääsee tutustumaan kaupunkiin. Jäisimme kyllä voitolle tästä, parikymmentä tonnia. Olemme myös harkinneet vuokralle jättämistä. Mies on It-alalla.
Ap

Vierailija
4/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin kallista se opiskelu

Vierailija
5/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä miestäsi huolettaa? Raha-asiat ei ole ongelma, jos edes sinä pystyt tekemään töitä.

Vierailija
6/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kutosta. T. Työtön

Vierailija
7/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että miksi ei? Jos kerran se on unelmasi, eikä miehelläsi mitään ole sitä vastaan.

Vierailija
8/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et opiskellut ennen lapsen tekoa?

Vierailija
9/11 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 23:53"]Miksi et opiskellut ennen lapsen tekoa?
[/quote]

Kyllä ammatti on. Nyt vain haluan opiskella uutta alaa. Ap

Vierailija
10/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori en saanut mitään selvää...

Vierailija
11/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko muuttaa vuokralle? Onko asuntolainasta paljoa jäljellä, saatteko voittoa, jos myytte asuntonne nyt? Siitähän saisitte hieman taskurahaa opintoja varten. Mutta eihän se ongelma ole, jos kerran töissä käyt koko ajan? Miten miehesi? Millä alalla hän on? Saako töitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi