Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapsi kuulee kovia valeääniä ja mustuainen

Vierailija
17.01.2015 |

Värisee. Mistä nämä voi kertoa? Ääni on hetkellinen todella kova ääni. Nyt vasta lapsi tajusi ettei muut kuule sitä. Mustuainen myös värisee. Todella oudon näköistä.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:41"]

Kukaan ei ole tiennyt. Silmälääkärillä oltiin viime viikolla eikä uskonut/kuullut. Silmät tutkittiin tarkkaan. Mun lapsi ei tee tahallaan vaan ihmettelee kun silmät menee niin.

[/quote]

Missä kaupungissa olette? Outoja lääkäreitä kirjoituksien mukaan, kun ei perusasioita usko tai tutki.

Kyse voi olla jostain vakavasta tai sitten huomionhausta, tutkimalla selviää!
[/quote]huomionhausta ei ole. Ei eses kerro mut välillä kysyn onko tätä ollut vielä. Ja tuo ääni asia selvisi niin kun lapsi kumartui alas, piteli korva irvistäen ja kysyin mitä nyt niin "toi kamala ääni" ja tosiaan mitään ääntä ei ollut. Muitakin oli paikalla eikä ääntä ollut. Ei siis huomiota hae.

Vierailija
2/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:41"]

Kukaan ei ole tiennyt. Silmälääkärillä oltiin viime viikolla eikä uskonut/kuullut. Silmät tutkittiin tarkkaan. Mun lapsi ei tee tahallaan vaan ihmettelee kun silmät menee niin.

[/quote]

Missä kaupungissa olette? Outoja lääkäreitä kirjoituksien mukaan, kun ei perusasioita usko tai tutki.

[/quote]huomionhausta ei ole. Ei eses kerro mut välillä kysyn onko tätä ollut vielä. Ja tuo ääni asia selvisi niin kun lapsi kumartui alas, piteli korva irvistäen ja kysyin mitä nyt niin "toi kamala ääni" ja tosiaan mitään ääntä ei ollut. Muitakin oli paikalla eikä ääntä ollut. Ei siis huomiota hae.
[/quote]ja toisaalta voiko olla vakavaa kun oireita ollut n. 8 vuotta paits ääniasia selvisi tänään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:41"]

[/quote]

[/quote]ja toisaalta voiko olla vakavaa kun oireita ollut n. 8 vuotta paits ääniasia selvisi tänään.
[/quote]

No voihan se olla hitaasti kasvava aivokasvain, joka nyt alkaa aiheuttaa uutena oireena tuota äänen kuulemista. Miksi et halua viedä lasta neurologille tutkittavaksi? Ei joku silmälääkäri tuollaisesta osaa sanoa mitään. Olisi neurologisen tutkimuksen paikka.

Vierailija
4/61 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tosi huolissani. Varaa heti neurologille aika viivytyksettä ja selvitä mistä johtuu. Lapsi kärsii. On myös yksityinen taho.

Vierailija
5/61 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:38"]

Ala-asteella luokkakaveri (tyttö) viihdytti meitä muita värisyttämällä mustuaisiin. Näytti tosi hurjalta, muistan vieläkin. Eli ihan tahdonalaisesti värisytti niitä kun halusi, pitkään ei kyllä pystynyt tekemään. Ja tosiaan värisivät todella nopeasti nimenomaan (ei siis normaalia "heiluttelua") mahdotonta matkia jos ei luonnostaan osaa. Joten uskon tietäväni millaisesta värinästä kyse. Jännä ettei alan ammattilaiset muka tiedä tuollaisesta.

[/quote]

Mistä kaupungista olet? Minä hauskuutin/ällötin kavereita ala-asteella täällä, kun osaan silmiä värisyttää tahdonalaisesti nopeaa hetken. Annoin äidille tällä tavoin kerran kunnon sätkyt ja se oli viemässä mua sairaalaan, kunnes kerroin että ei olekaan hätää! :D

[/quote]

Joensuusta. :) Ja ap:lle, ymmärsin kyllä ettei sinun lapsesi tee tätä tarkoituksella. Tarkoitus oli vain selventää, että jos jotkut osaavat tehdä tämän tahdonalaisesti niin melko selvää, että se voi tulla myös siis tahtomatta. Että jännä, etteivät lääkärit ole tietoisia tuosta värinästä, kerta moni tietää tämän ihan muutenkin (tahdonalaisesti tai ilman tehtynä).

Vierailija
6/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, myös minun lapseni osaa värisyttää silmiään. Ihan tahdonalainen juttu. Aika hurjan näköinen kyllä.

Vierailija
7/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:44"]Jep, myös minun lapseni osaa värisyttää silmiään. Ihan tahdonalainen juttu. Aika hurjan näköinen kyllä.

[/quote]mutta mun lapsi ei tee tahallaan. Ja mustuainen siis värisee.

Vierailija
8/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulin myös lapsena hetken kestäneitä kovia ääniä, joita muut ei kuulleet. Kuullosti lähinnä kuin tulitikkuja olisi raapaistu kovaäänisesti korvan juurella. En muista että noita olisi mitenkään sen kummemmin tutkittu missään, sillä ihan normaali lapsi olin. Ajan kanssa äänet jäivät pois, enkä itseasiassa muistanut enää koko asiaa ennen kuin luin viestisi. Ja minulla on myös todettu migreeni, joten voi hyvin olla että liittyy siihen niinkuin joku ehdotti.

Vierailija
9/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:47"]Minä kuulin myös lapsena hetken kestäneitä kovia ääniä, joita muut ei kuulleet. Kuullosti lähinnä kuin tulitikkuja olisi raapaistu kovaäänisesti korvan juurella. En muista että noita olisi mitenkään sen kummemmin tutkittu missään, sillä ihan normaali lapsi olin. Ajan kanssa äänet jäivät pois, enkä itseasiassa muistanut enää koko asiaa ennen kuin luin viestisi. Ja minulla on myös todettu migreeni, joten voi hyvin olla että liittyy siihen niinkuin joku ehdotti.
[/quote]näin minäkin luulen. Hyvä kuulla vahvistusta asialle.

Vierailija
10/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:38"]

Ala-asteella luokkakaveri (tyttö) viihdytti meitä muita värisyttämällä mustuaisiin. Näytti tosi hurjalta, muistan vieläkin. Eli ihan tahdonalaisesti värisytti niitä kun halusi, pitkään ei kyllä pystynyt tekemään. Ja tosiaan värisivät todella nopeasti nimenomaan (ei siis normaalia "heiluttelua") mahdotonta matkia jos ei luonnostaan osaa. Joten uskon tietäväni millaisesta värinästä kyse. Jännä ettei alan ammattilaiset muka tiedä tuollaisesta.

[/quote]

Mistä kaupungista olet? Minä hauskuutin/ällötin kavereita ala-asteella täällä, kun osaan silmiä värisyttää tahdonalaisesti nopeaa hetken. Annoin äidille tällä tavoin kerran kunnon sätkyt ja se oli viemässä mua sairaalaan, kunnes kerroin että ei olekaan hätää! :D

Vierailija
11/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:41"]

[/quote]

Vierailija
12/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lääkäriin. Varmaan neurologisen tutkimuksen paikka.

Vierailija
13/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku paha neurologinen vika tai sit vaan mt-ongelmia. Karsean näköistä varmaan tosiaan kun silmät värisee ja omiaan kuulee.

Vierailija
14/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi.

Vierailija
15/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku lääkitys lapsella? Eikä ole salaa käynyt syömässä vanhempien mielialalääkkeitä tai vastaavia?

Vierailija
16/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ja silmälääkäri sanoi ettei ole mahdollista.

Äänistä en ole kertonut kun selvisi vasta nyt. Lapsi luullut että muutkin kuulee kun kysyin että miksi piti korvasta ja oli todella kärsivän näköinen.

Silmien värinästä puhuttu yliopistollisen sairaalan erikoislääkärin kanssakin mut ei hänkään uskonut.

Ääni vois olla tinnitusta mutta miksi niin kova ääni että tuottaa hetken kipua.

Vierailija
17/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:28"]Onko joku lääkitys lapsella? Eikä ole salaa käynyt syömässä vanhempien mielialalääkkeitä tai vastaavia?
[/quote]Ei syö lääkkeitä. Erittäin terve lapsi ollut nöitä oireita lukuunottamatta. Lisäksi esineet pienenee/suurenee näkökentässä. Silmähäiriöitä ollut pienestä asti mut tää kuulo asia selvisi nyt.

Vierailija
18/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:28"]Onko joku lääkitys lapsella? Eikä ole salaa käynyt syömässä vanhempien mielialalääkkeitä tai vastaavia?
[/quote]eikä siis meidän talossa ole kuin särkylääkettä.

Vierailija
19/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää kuvata oireita videolle, niin lääkärit näkevät/uskovat asian.

Vierailija
20/61 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset