Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamperelainen nuorisolääkäri kysyi itsemurhaa yrittäneen nuoren puolesta hyviä syitä elää-

Vierailija
05.11.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-12175380

No itse olen ehtinyt täyttää 31v. Ei elämä ole mihinkään suuntaan parantunut. Olen terve, minussa ei ole vikaa, olen jopa kaunis. Uskomattoman huono tuuri käy aina eikä ketään kiinnosta asioitani.

Olen nyt jo vuoden anellut että pääsisin Sveitsiin matkalle jotta tämä tuskani loppuu. Odotan päätöstä.

Kerron vain että elämässäni ei ole mitään elämisen arvoista yksikertaisesti siksi että seon tyhjä. Ei jää ihmisuhteita ei vakituisia työpaikkoja, ei tapahtumaa.

En jaksa enää lopullisesti vain lenkeillä metsässä ja jahdata ihmisiä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina nuorille ettei kannata odottaa ihmeitä. Elämä todellakin menee niin huonosti.

Vierailija
2/10 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen hyväosaisen omasta kuplastaan bittiavaruuteen lähettämä ajatus todellisuudessa kosketa millään tavoin sellaisen elämää, jonka kohdalla asiat eivät ole hyvin.

Toki ehkä herättelee niitä nuoria, joilla on oikeasti ympärillä ystäviä ja välittäviä läheisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voi kuka tahansa sanoa mitä tahansa, mutta jos ne eivät ole juuri tuolle nuorelle syitä elää, ei niistä mitään hyötyä ole. Itsestä ne syyt pitäisi löytyä. Ja alkuun varmaan, että valitsee, päättää elää, vaikkei vielä mitään syytä olekaan. Elämällä niitä syitä saattaa tulla.

Vierailija
4/10 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Riittää että jaksaa tämän hetken. Ja vielä tämän. Elossa ollaan hetki kerrallaan. Jokin niistä hetkistä voi kuitenkin olla toisenlainen. Hyvä.

Luin kerran terapeutista, joka oli sanonut itsetuhoiselle nuorelle, että "ei sinun tarvitsekaan suhtautua tulevaisuuteen toiveikkaasti. Suhtaudu vain utealiaasti." Mielestäni se on armollinen viesti - uteliaisuus riittää.

Mieleeni ovat jääneet erään äidin sanat tyttärelleen, joka yritti toistuvasti itsemurhaa: "Onko niin, että et enää halua elää, vai onko niin, että et enää halua elää noin?" Tuon tyttären kohdalla kysymys muutti kaiken.”

Minusta nämä oli ihan kauniisti/hyvin sanottu, eikä mitään tyhjänpäiväistä lässytystä.

Vierailija
5/10 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Play the game. Joue le jeu. Elämän tarkoitus selviää vasta myöhemmin, jos selviää.

Vierailija
6/10 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan olla elossa lähinnä mun vanhempien takia. Ihan vain siksi, ettei heille tulisi surua.

Vierailija
7/10 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mikä syy olla elossa. Koko lapsuuden ja aikuisuuden ollut yksinäinen, ei kavereita, ei menoja. Vuosia tehnyt kaiken yksin, olen äärimmäisen aktiivinen ihminen.

En elää mitään varten. Haaveilen ihan niinkin yksinkertaisesta asiasta että joku laittaisi viestiä minulle. Edes viranomainen tai joku että tiedän  et puhelin toimii.

Vierailija
8/10 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua sillä itse olen lähinnä erakoitumassa enkä edes oikein halua kohdata ihmisiä.

Koen nykyään hirveän stressaavaksi hoitaa kaikenlaisia asioita.

Haaveilen että voisin elää rauhassa jossain syrjässä.

Vierailija
9/10 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hommata lemmikki jos tuntee elämänsä tyhjäksi. Se voi antaa ihan kummasti sisältöä omaan elämään. Ei tarvita mitään tuon monimutkaisempaa välttämättä.

Vierailija
10/10 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi