Juurihoito ja rahastus
Hei! Kysyisin teiltä viisaammilta yhtä asiaa: Voinko käydä paikkaamassa jo valmiiksi juurihoidetun hampaan jollain toisella hammaslääkärillä valmiiksi?
Minulle siis tehtiin juurihoito viime keväänä ja kun hoito oltiin saatu valmiiksi ja nousin hammaslääkärin tuolilta lekuri sanoikin yllättäen, ettei ollutkaan saattanut juurihoitoa loppuun, vaan laittanut väliaikaisen paikan, joka kuluu itsestään puolessa vuodessa pois ja joudun puolen vuoden jälkeen varata uuden ajan röntgeniin ja sen jälkeen lisäkäyntejä joilla mietitään laitetaanko paikka vai kruunu. Mistään tällaisesta ei ollut puhetta etukäteen, vaan suostuin "pelastamaan" hampaan vain siksi, että se juurihoito tehtäisiin niillä käynneillä loppuun. Tuli voimakas rahastuksen maku tästä touhusta enkä luota tuohon lekuriin enää ollenkaan.
En haluaisi enää mennä samalle ihmiselle, koska hän aikoo selvästi rahastaa mut kuiviin tällä yhdellä kuolleella hampaalla. Maksoin juurihoidosta jo melkein 600 euroa ja vielä pitäisi maksaa reilusti lisää. Ei tunnu kohtuulliselta, kun kyseessä on ihan taaimmainen hammas, jonka olisin mielelläni vain poistanut, mutta saivat suostuteltua tähän juurihoitoon.
Sanotaan, että juurihoidettu hammas pitäisi aina hoitaa loppuun samalla lääkärillä ja tuntuu että olen nyt k*sessa. Voinko siis vaan käydä paikkauttamassa tämän hampaan lopullisella paikalla jollain toisella lekurilla vai en?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata juurihoitoja tehdä.Kaksi vuotta max niin saat käydä revityttämässä ne jämät pois.Itsellä 4 hammasta juurihoidettu ja jokainen niistä nypitty lopulta pois,turhaa rahan meno.Jos vielä tarjotaan juurihoitoa niin en anna tehdä,saavat ottaa heti pois.
Mulla on endodontti tehnyt juurihoidot useampaan hampaaseen jo varmaan 10 vuotta sitten ja hyvin pyyhkii, ei mitään ongelmaa.
Ehkäpä hoidossa oli ollut jotain ongelmaa, joka ei ratkea täällä kyselemällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata juurihoitoja tehdä.Kaksi vuotta max niin saat käydä revityttämässä ne jämät pois.Itsellä 4 hammasta juurihoidettu ja jokainen niistä nypitty lopulta pois,turhaa rahan meno.Jos vielä tarjotaan juurihoitoa niin en anna tehdä,saavat ottaa heti pois.
Hammaslääkäri ei suostunut pyynnöstäni ottamaan pois takahammasta vaan aloitti kielloistani huolimatta juurihoidon. Jouduin käymään 5 kertaa, maksoi yli 1200€. Kesti vajaan 2 vuotta jonka jälkeen se mureni ja juuret oli leikattava pois. Olen vahvasti sitä mieltä että se oli pelkkää rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäri ei suostunut pyynnöstäni ottamaan pois takahammasta vaan aloitti kielloistani huolimatta juurihoidon. Jouduin käymään 5 kertaa, maksoi yli 1200€. Kesti vajaan 2 vuotta jonka jälkeen se mureni ja juuret oli leikattava pois. Olen vahvasti sitä mieltä että se oli pelkkää rahastusta.
Tahdonvastaista hoitoa annetaan vain mielenterveyspotilaille.
Minulla juurihoito vaati 4 käyntiä
Hammas saatiin pelastettua.
Vedätä hampaasi pois..säästät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahdonvastaista hoitoa annetaan vain mielenterveyspotilaille.
Höpöhöpö. En ole mielenterveyspotilas, mutta kertomani on totta. Hammaslääkäri sanoi että hän vähän porailee sitä katsotaan mitä löytyy. Porailu eteni siihen pisteeseen että hän kertoi laittavansa hampaaseen väliaikaisen lääkepaikan. Mitä olisin voinut siinä tilanteessa tehdä.
Lääkepaikka ei ole sama asia kuin juurihoito. Lääkepaikalla hammas voidaan saada paikattua myöhemmin ilman juurihoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella monia vastaavia tarinoita olen kuullut. Huolestuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkepaikka ei ole sama asia kuin juurihoito. Lääkepaikalla hammas voidaan saada paikattua myöhemmin ilman juurihoitoa.
No hyvä tietää. Seuraavaa juurihoitoa ei tule.
Uskon kyllä, että perusteluja olisi vaikka mitä, mutta kuten aloituksessani tulee ilmi, on pikkluisen luottamuspula ja pohdintaa siitä, onko tässä rahastuksesta kyse. ap.