Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa taas todettua että kiittämättömyys on maailman palkka!

Vierailija
17.01.2015 |

Naapurin mummo tuli ovelle ja pyysi että voinko lähtä hänen kanssa tässä ihan rivareidemme vieressä sijaitsevaan kauppaan. Hänen mies oli kipeä, ja mummo ei uskaltanut yksin kävellä liukasta tietä, saatikka ei jaksaisi kantaa kasseja takasin. Minä sitten kilttinä ihmisenä lähdin mukaan, kannoin kassit takaisin mummukan kotiin, ihan sisälle asti, sitte puhelimeni soi. Poikaystävä soitti ja kysy että olenko kotona, tulis käväseen ja tuomaan samalla pari leffaa.. Noh, sanoin et tuu vaa, oon kotona. Sit sanosin mummulle että lähen nyt kotiin (piti vähä siivota ennen ku poikaystävä tuli, oli vähä sotkua), nii mitä tämä mummukka tekee? Alko kamala huuto kuinka nykyajan nuoret on niin laiskoja eikä vanhuksia voi auttaa! Olen hänen mukaansa itsekäs, hemmoteltu, pikkumainen, vanhuksia halveeraava, juonitteleva, laiska sekä julma ihminen, koska en jäänyt auttaan häntä kassien purkamisessa.
Prkl, teki mieli avata suu, mutta koska (oikeasti) olen kohtelias ja kunnioitan vanhempia ihmisiä, nielin sanani, pahoittelin asiaa ja poistuin. Mummu vielä ovelle asti tuli huutaan. Joo, en kyllä tiedä autanko ens kerralla tätä mummelia. Kaiken lisäksi ollaan seinänaapureita, joten lähes päivittäin nähdään.
Huh, oli pakko päästä avautuun.
T. N20

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahaa ai kamala:D onx tää oikeasti totta taitaa olla vähän höperöitynyt mummu .. Olen kyl tosi pahoillani puolestasi ap kun yritit auttaa ja sait vain haukut palkaksi

Vierailija
2/21 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs mummon mies siihen? Sanoiko mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:21"]No mitäs mummon mies siihen? Sanoiko mitään?
[/quote]

Oli vuoteessa lepäämässä. Eli ei sanonut juuta eikä jaata..
Ap

Vierailija
4/21 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:21"]No mitäs mummon mies siihen? Sanoiko mitään?
[/quote]

Ap
[/quote] ok. Sinuna olisin sanonut kyllä mummelille suorat sanat.

Vierailija
5/21 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:21"]No mitäs mummon mies siihen? Sanoiko mitään?
[/quote]

Ap
[/quote] ok. Sinuna olisin sanonut kyllä mummelille suorat sanat.
[/quote]

Teki kyllä mieli, mutta en vaan pystyny sanomaan suoraan.. :|
Ap

Vierailija
6/21 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniisti teit kun autoit mummoa, ja siinäkin kun vain nielit kiukun ja poistuit paikalta. Joudutte kuitenkin asumaan vierekkäin joten jonkinlaiset välit olisi yritettävä pitää, mutta miksikään pikku apulaiseksi sinun ei tarvitse jatkossa ruveta vaikka kuinka mummo kiukuttelisi! Ottaahan tuommoinen sättiminen päähän mutta käyttäydy sinä jatkossakin sivistyneesti :)

Vierailija
7/21 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun autoit. Veikkaan, että mummolla saattaa olla muistisairautta. Yleensä muuttuvat äkkipikaisiksi ja vihamielisiksi.

Vierailija
8/21 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä jatkossa kannata enää avitella..

Vierailija
9/21 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:42"]Ei ehkä jatkossa kannata enää avitella..
[/quote]

Ei tee kyllä mieli auttaan enää, mutta olen ehkä liian kiltti kieltäytymäänkään. :D
Ap

Vierailija
10/21 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ap vähän tekopyhältä. Tulet tänne avautumaan ns. viattomasti asiasta ja korostamaan kiltteyttäsi tässä tarinassa. Kuitenkin sanot, että tod.näk jatkossakin autat kun olet niin kiltti ettet osaa kieltäytyä. Aiotko silloinkin mummon sättiessä hymyillä nätisti ja poistua kohteliaasti paikalta ja tulla sitten tänne av:lle avautumaan tapauksesta? Suoraan voi sanoa myös fiksusti ja rakentavasti, yleensä näissä tapauksissa myös se kohde ymmärtää toimineensa väärin, tilanne ratkeaa ja kaikki voittavat. Tuollaisella "no mä oon vaan niin kiltti"-käytöksellä et tee muuta kuin kiillotat omaa kuortasi. Seläntakana puhuminen on myös yhtä väärin kuin mummon käytös, vaikka se näin viattomalta tässä tarinassa kuulostaakin.

Vierailija
11/21 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans veikkaan muistisairautta, siinä saattaa mielialat ja ajatukset vaihdella. Oma mummoni kanssa kokemusta. Hyvä, ettet sanonut suoraan tai mitään pahaa hänelle. 

Vierailija
12/21 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 20:13"]Vaikutat ap vähän tekopyhältä. Tulet tänne avautumaan ns. viattomasti asiasta ja korostamaan kiltteyttäsi tässä tarinassa. Kuitenkin sanot, että tod.näk jatkossakin autat kun olet niin kiltti ettet osaa kieltäytyä. Aiotko silloinkin mummon sättiessä hymyillä nätisti ja poistua kohteliaasti paikalta ja tulla sitten tänne av:lle avautumaan tapauksesta? Suoraan voi sanoa myös fiksusti ja rakentavasti, yleensä näissä tapauksissa myös se kohde ymmärtää toimineensa väärin, tilanne ratkeaa ja kaikki voittavat. Tuollaisella "no mä oon vaan niin kiltti"-käytöksellä et tee muuta kuin kiillotat omaa kuortasi. Seläntakana puhuminen on myös yhtä väärin kuin mummon käytös, vaikka se näin viattomalta tässä tarinassa kuulostaakin.
[/quote]

No voi anteeksi että pahoitit mielesi!
Alko vaan ärsyttään, kun lähden vapaaehtoisesti vapaapäivänä naapurin mummon kanssa kauppaan, (hyvää hyvyyttäni) ja sit kuitenkii saan vaan haukut niskaan, kun en jäänyt purkaan kasseja. :)
En halua ruveta vanhalle ihmiselle nillittään vastaan, ei valitettavasti kuulu tapoihin. Ja joo, oisin voinut tietty sanoa, mutta en pystynyt. Eikä todellakaan tarkotus ole ollut tulla kiillottaan omaa kilteyttäni, halusinpa vaan avautuun. :) hyvät illanjatkot sulle.
Ap

Vierailija
13/21 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän sekoitti sinut hetkeksi omaan lapseensa tms. Vanhuksilla on paljon sairauksia, jotk vaikuttavat muistiin tai personaan.

Vierailija
14/21 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 20:22"]Ehkä hän sekoitti sinut hetkeksi omaan lapseensa tms. Vanhuksilla on paljon sairauksia, jotk vaikuttavat muistiin tai personaan.
[/quote]

Voi olla, en osaa kyllä sanoa että onko tällä mummolla joku tuollanen muistisairaus tms..
Ap

Vierailija
15/21 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 20:13"]Vaikutat ap vähän tekopyhältä. Tulet tänne avautumaan ns. viattomasti asiasta ja korostamaan kiltteyttäsi tässä tarinassa. Kuitenkin sanot, että tod.näk jatkossakin autat kun olet niin kiltti ettet osaa kieltäytyä. Aiotko silloinkin mummon sättiessä hymyillä nätisti ja poistua kohteliaasti paikalta ja tulla sitten tänne av:lle avautumaan tapauksesta? Suoraan voi sanoa myös fiksusti ja rakentavasti, yleensä näissä tapauksissa myös se kohde ymmärtää toimineensa väärin, tilanne ratkeaa ja kaikki voittavat. Tuollaisella "no mä oon vaan niin kiltti"-käytöksellä et tee muuta kuin kiillotat omaa kuortasi. Seläntakana puhuminen on myös yhtä väärin kuin mummon käytös, vaikka se näin viattomalta tässä tarinassa kuulostaakin.
[/quote]

On aivan normaalia että jos apua pyydetään sitä joskus annetaan vaikka pyytäjä ei pystyisi tekemään vastapalvelusta. Avun pyytäjän on kuitenkin syytä muistaa että naapuri ei ole mikään piika.

Vierailija
16/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro poikaystävällesi että nyt ei käy. myöhemmin.  autan nyt mummoa.

Vierailija
17/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko sanaakaan tästä stoorista. Ihme, että noin moneen uppoaa. 

Vierailija
18/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassien purkamiseen ois mennyt ehkä kolme minuuttia. Kauhea hätä päästä _siivoamaan_ ennenkuin poikaystävä tulee? Oliko se poikaystävä tulossa samalla sekunnilla kuin soitti?

Vierailija
19/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko sanaakaan tästä stoorista. Ihme, että noin moneen uppoaa. 

Ja vielä 4v vanha....

Vierailija
20/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekopyhää siinä on, että tulee tänne kirjoittamaan päivän sattumuksia? Jos itsestään käyttää sanaa kiltti, niin mitä ovat sitten kaikki työhakemukset? Nehän vasta tekopyydyyden tiivistymiä ovat, jos ei itsestään voi luetella adjektiiveja ihan vapaasti miten tilanteeseen milloinkin sopii.

Minusta oli mielenkiintoista lukea, että jollekin on käynyt näin. Ja tällaisia vastaavia tarinoita kyllä löytyy. Kumpa vain ihmiset osaisivat olla fiksuja siitä huolimatta että apua saavat mummot alkavat rähjäämään. Heillä eivät ole enää kaikki muumit laaksossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä