Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13 vuotiaan kotiintuloaika

Vierailija
05.11.2021 |

perjantai-iltana.
Mikä teidän teinillä on? Ja missä hän kuluttaa aikaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä on ja mitä tekee. idiottoomaisia jotkut kiveen kirjoitetut kotiintuloajat. Tilanteen mukaan säädetään. 

Hyvin on tällä tyylillä kasvatettu jo kaksi tasapainoisiksi aikuisiksi ja vältetty riidat, kun nuorten kanssa yhdessä sovittu perustellusti tietyt rajat. Ihme diktaattorimaiset "Sinähän tulet klo 21 kotiin, vaikka kuinka olisi vuosisadan bileet viereisessä talossa" aiheuttaa kapinahenkeä - ja ihan syystä. 

Vierailija
22/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 19.00.

käytännössä ei ole koskaan ollut perjantai iltana missään, joten ei tartte paljon keskustella tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaaja 8 jatkaa.

Mun mielestä teinit on nykyään paljon aikuismaisempia ja fiksumpia mitä mä ja mun kaverit ollaan oltu.

Mä olen jo 13 vuotiaana polttanut ja ryypännyt, eikä silloin mitään kotiintuloaikoja ollut. Saatikka sitten kännyköitä, että vanhemmat näki missä ollaan. Ympäri kyliä kuljettiin eikä ikinä mitään ongelmia ollut.

Mikä ihana vapaus ja tämä oli 70 luvulla.

Mä en ole ikinä polttanut enkä ryypännyt. Alkoholia olen maistanut ja tupakkaa en.

Lapseni eivät ole maistaneet kumpaakaan eikä yksikään heidän hyvä ystävä ole ollut maistissa. Mistä luulet huumeiden tulevan kuvioon?

Kun asuttiin vielä muualla, luokkalaisista jotkut nuuskasivat, polttivat ja joivat energiajuomia jo alakoulussa.  Nuorinkin lapsemme käy nyt yläkoulua ja hänen luokallaan ei ole yhtään sekaisin olevaa lasta, mikä tuntuu aivan uskomattoman hyvältä. Rinnakkaisluokilla voi olla, mutta ei ole yleistä koulussa, jota hän käy, käyttää mitään aineita.

Vierailija
24/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te annatte noin nuorten olla noin myöhään ulkona? Oletteko koskaan käyneet katsomassa sitä menoa siellä kaupungilla? Kuljen iltavuorosta kotiin kymmenen aikoihin keskustan läpi ja hirvittää, miten nuorennäköisiä lapsia siellä on.

Riippuu varmaan missä asuu. Meidän kylällä maaseudulla on rauhallista.

Vastaaja 8, kenenkä teini tulee nuopparilta kotiin kl.22.

Jokos täällä on alettu kyselemään henkilötietoja?