Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13 vuotiaan kotiintuloaika

Vierailija
05.11.2021 |

perjantai-iltana.
Mikä teidän teinillä on? Ja missä hän kuluttaa aikaa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on teinillä aina harkat perjantai-iltaisin ja sen jälkeen on aina tullut ihan kiltisti kotiin.

Vierailija
2/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 22 ja jos on ulkona, niin jossain 2km säteellä. Useimmiten talon takana olevassa puistossa, nuoristotalolla tai sitten koulupihalla kavereiden kanssa. Käytössä Familylink, joten tiedän oikeasti missä luuhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaan ei tarvi kaupungilla hillua humalaisten ja ties missä aineissa olevien aikuisten seassa. Ei tee hyvää. Tuon ikäinen lapsi kotiin (tai kaverin kotiin) jo alkuillasta.

Vierailija
4/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On perjantai-illat aina kotona. Torstaina eli eilen oli kotiintuloaika klo 20.

Urheili ja jutteli ystäviensä kanssa. Koronan vuoksi ovat vain ulkona ja tapaavat samalla porukalla kuin koulussakin.

Vierailija
5/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on teinillä aina harkat perjantai-iltaisin ja sen jälkeen on aina tullut ihan kiltisti kotiin.

Treenaava nuori täälläkin. Perjantaisin treenejä ja viikonloppuisin pelejä. Kun on ns vapaa viikonloppu on oikein mielellään kotona ja kaveri yökylässä. Ja mahdolliset kotiin tuloajat katsotaan tapauskohtaisesti mihin menee ja kenen kanssa.

Vierailija
6/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin on iltaisin menossa, mutta noin kymmeneen-yhteentoista saisi halutessaan olla.

Vierailija
7/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla nuorisotalolla sen sulkeutumiseen asti. Sitten käyn autolla hakemassa kotiin. Menee kiinni klo 22.

Vierailija
8/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleensä nuopparilla perjantaisin. Se menee kl.22 kiinni ja sen jälkeen tyttö tulee kotiin. Muina iltoina on kotona.

Vierailija
9/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä on yleensä meillä käytäntö että 13 vuotias tulee ennen keskiyötä kotiin. Jos vaikuttaa hieman oudolta puhallatamme hänet. Meillä on Alkometri

Vierailija
10/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te annatte noin nuorten olla noin myöhään ulkona? Oletteko koskaan käyneet katsomassa sitä menoa siellä kaupungilla? Kuljen iltavuorosta kotiin kymmenen aikoihin keskustan läpi ja hirvittää, miten nuorennäköisiä lapsia siellä on.

Vierailija
11/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treeneissä. Loppuvat 21.30, haetaan autolla kotiin 20km päästä, käy saunassa, syö ja painuu hetkeksi pelaamaan pleikkaa kavereiden kanssa. Jos olisi lähdössä kavereiden kanssa kylille, kotiintuloaika olisi 22.30. Ja silloinkin todnäk joku ajokortillinen perheenjäsen hakisi hänet kotiin. 

Vierailija
12/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te annatte noin nuorten olla noin myöhään ulkona? Oletteko koskaan käyneet katsomassa sitä menoa siellä kaupungilla? Kuljen iltavuorosta kotiin kymmenen aikoihin keskustan läpi ja hirvittää, miten nuorennäköisiä lapsia siellä on.

Riippuu varmaan missä asuu. Meidän kylällä maaseudulla on rauhallista.

Vastaaja 8, kenenkä teini tulee nuopparilta kotiin kl.22.

Vierailija
13/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä maaseudulla nuorilla on jo aika paha huumeongelma. Nuorin käyttäjä on 11-vuotias.

Vierailija
14/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäskeittipuisto sulkee ysiltä, siitä tulee sitten kotiin.

Vierailija
15/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja 8 jatkaa.

Mun mielestä teinit on nykyään paljon aikuismaisempia ja fiksumpia mitä mä ja mun kaverit ollaan oltu.

Mä olen jo 13 vuotiaana polttanut ja ryypännyt, eikä silloin mitään kotiintuloaikoja ollut. Saatikka sitten kännyköitä, että vanhemmat näki missä ollaan. Ympäri kyliä kuljettiin eikä ikinä mitään ongelmia ollut.

Mikä ihana vapaus ja tämä oli 70 luvulla.

Vierailija
16/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä on yleensä meillä käytäntö että 13 vuotias tulee ennen keskiyötä kotiin. Jos vaikuttaa hieman oudolta puhallatamme hänet. Meillä on Alkometri

Sä tarviit alkometrin sen selvittämiseen, onko nuoresi humalssa? Kyllä mä sen olen ihan nähnyt siitä lapsesta samantien kun kävelee ovesta sisään. Ja muutaman kerran on ihan ulko-ovelta jo itse ilmoittanut, että näin on asiat. Sitten otetaan burana, juodaan vettä ja mennään nukkumaan ja aamulla keskustellaan asiasta. Ei tuo ole meillä käynyt kuin 3 kertaa, nyt on ko nuori 20v ja saattaa tulla välillä tuiskeessa kotiin, mutta sen kun tulee, ei ole meille muille häiriöksi tai haitaksi.

Vierailija
17/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä maaseudulla nuorilla on jo aika paha huumeongelma. Nuorin käyttäjä on 11-vuotias.

Voi ei. Täällä ei vielä huumeita ole nuorten keskuudessa, mutta ei tarvi mennä kun 50km niin siellä on muutamia.

Vierailija
18/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..me asutaan "maalla", mutta huumetta ja alkoa kyllä on tarjolla täälläkin. 13v ei yleensä hirveesti hingu kylille, mutta viim. 21 olis kyllä kotiintuloaika jos sinne olis menossa.

15v samat ajat, mut hän ei kyllä ees oo kyselly kylälle menoa

Vierailija
19/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaaja 8 jatkaa.

Mun mielestä teinit on nykyään paljon aikuismaisempia ja fiksumpia mitä mä ja mun kaverit ollaan oltu.

Mä olen jo 13 vuotiaana polttanut ja ryypännyt, eikä silloin mitään kotiintuloaikoja ollut. Saatikka sitten kännyköitä, että vanhemmat näki missä ollaan. Ympäri kyliä kuljettiin eikä ikinä mitään ongelmia ollut.

Mikä ihana vapaus ja tämä oli 70 luvulla.

On totta, että nuoret ei polta tupakkaa ja käytä alkoholia, mutta sen sijaan pilvenpoltto on yleisempää kuin luullaan sen helpon saatavuuden johdosta. Nuorten pilven käyttö on  nelinkertaistaistunut 90-luvun alun kuudesta prosentista 24 prosenttiin.

Vierailija
20/24 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen meidän nuorisolle koittanut painottaa, että jos jotakin pitää ottaa niin juokaa kaljaa tai vetäkää tupakkaa mutta huumeisiin ette koske. Siitä tulee silloin niin kova aresti että oksat pois. Silloin lähtee kännykät, rahat plus muut vempaimet vuodeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi